Astma huisstofmijt allergie en klas met tapijt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mybrand2018, 3 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hai

Mijn zoontje van 4,5 is bekend met astma gebruikt hiervoor 2x per dag zijn onderhoudspufjes en zonodig salbutamol

Nu is het zo hij is begonnen met groep 1 sinds de zomer.

Voor en tijdens de vakantie waren de klachten van benauwdheid diep zuchten etc zo goed als weg

Nu merk ik dat de klachten toenemen ik geef hem bij voorbaat al 2 pufjes salbutamol wanneer ze gaan gymen

Waar hij hiervoor zat op Kentalis werd dit ook goed in de gaten gehouden met buiten spelen en activiteiten de juf was er goed bekend mee

Nu is het zo dat hun tapijt op de grond hebben en hij ook een heftige vorm van huisstofmijt allergie heeft. Thuis hebben wij alle tapijten gordijnen etc al weg gehaald zijn kamer is stof vrij

Ik denk dat de klachten komen door het tapijt. Hij komt ook echt benauwd uit school en als ik dan vraag dan hebben ze er niet op gelet. Heb het nu een paar keer aan gegeven

Morgen heb ik een ouder vertel gesprek dus ga ik het weer aan kaarten

Iemand ervaring tips etc alles is welkom

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik persoonlijk zou er voor kiezen hem naar een klas te doen waar geen tapijt ligt.

Nu moet hij extra medicatie gaan gebruiken omdat hij uren lang blootgesteld wordt aan huisstofmijt.

Zijn er meerdere klassen? Misschien één waar geen tapijt ligt.

3. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hij zit op een cluster 2 school. Dus een andere klas is denk ik geen optie omdat ze ingedeeld worden

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou ook inzetten op een goed gesprek. Laagpolig tapijt kan maar met flink schoonmaken. Dat vraagt wat van school. Kunnen ze dat bieden?

5. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Hebben ze overal tapijt?
    Niet gezien toen jullie hem aanmelden?

Misschien kunnen ze het vervangen
    Vraag me sowieso af hoe schoon het is met zand, etensresten, klei etc

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Overal tapijt behalve in de gang gymzaal

Dit komt omdat het een cluster 2 school is voor dove en slecht horenden dit ivm de demping van geluid zoals ze mij uitlegde

En dit was de enige school waar ik uit kon kiezen.

Ze vertelde dat er dagelijks gezogen word en maar 1x per jaar gereinigd word

Heb gevraagd of zei kan nakijken of we een oplossing kunnen vinden

Want als hij echt zoveel last heeft zijn gezondheid gaat voor natuurlijk

Heb over 2 weken een afspraak met de astma arts ga daar ook overleggen hoe of wat

Vandaag voor eerst zwemles gehad maar ook daar echt kort ademig

Dit is ook allemaal nieuw voor mij mijn andere kinderen hebben geen last hierin

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Jeetje heftig. Nee als je geen keuze hebt dan moet het wel
    Maar kan me niet voorstellen dat er niet meer kinderen zijn die er last van hebben.
    Vervelend!

Deel Deze Pagina