Beste allemaal, Op verzoek van mijn vrouw heb ik een app gemaakt die laat zien in welke maand je kindje welke maat heeft. Wij hebben een tweeling en om kosten te besparen proberen we zoveel mogelijk in de aanbieding te kopen. Mijn vrouw was dan aan het puzzelen om bijvoorbeeld te kijken welke maat winterjas ze moet kopen voor volgend jaar... Vandaar dus de app die hiermee helpt. Je kunt op basis van de geboortedatum direct zien welke lengte je kind wanneer heeft en welke maat hierbij hoort. Daarnaast kun je ook aangeven of je kindje de gemiddelde groei lijn volgt, de kleinere of de grotere. Dit profiel kun je ook opslaan. De 'KledingMaatje' app staat net in de Android store (is er nog niet voor iPhone) en ik ben opzoek naar feedback. Is dit handig? Werkt het intuitief? Wat kan er beter? Zouden jullie 'm willen testen? Je kunt 'm gratis downloaden op: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nannesluis.kledingmaatjeFREE Alvast bedankt! Ik hoor graag jullie reacties! Groeten, Nanne
Ik heb het net even snel getest. Kan je het profiel aanpassen nadat het is aangemaakt? Voor onze dochter kan ik het niet echt gebruiken. Van lengte is zij gemiddeld maar kwa gewicht is ze lichter dan gemiddeld. Kan je er meerdere kindjes inzetten? Als dit mogelijk is misschien een idee om de verschillende profielen een naam te geven. De maat klopt bij ons niet Dl zit al sinds juni in 80 omdat o.a. de tshirts en bodys te krap werden. Ze heeft 2 broeken dat ze nog in 74kan. Ze weegt nu net 9kg. En volgens jullie app gaat ze pas in september naar een 80.
Bij kij klopt hij niet Gewicht en lengte wel, maar maat 62 verzuipt hij nog in. Hij is nu 5,5 kg maar maat 56
Hoi Darinka, nadat je de gegevens hebt ingevuld kun je op 'Opslaan' klikken. Hij vraagt dan onder welke naam je het wil opslaan. Deze kan je later opnieuw oproepen door 'm te selecteren bij profiel. Als je vervolgens weer aanpassingen doet en op 'Opslaan' klikt, past hij dat dat in het profiel aan. Je kunt zoveel kindjes opslaan als je wilt.
Hi Chantal, het blijft soms een beetje lastig met die maten. In principe zou de maat moeten slaan op de lengte van je kind, maar het kan soms flink verschillen per merk hoe groot het daadwerkelijk is. Wellicht iets voor in de toekomst om de maat specifiek voor verschillende bekende merken op te nemen...
We hebben hier thuis allemaal Android, dus dat was het makkelijkst. Misschien in de toekomst als er veel vraag naar is.
Maat klopt hier,lengte ook maar gewicht zit er 500 gram naast. Verder vraag ik me af of de verwachting klopt, ze zou volgens de verwachting van de app pas in november maat 74 aan kunnen, maar daar kan ik nu natuurlijk verder nog niks over zeggen.
ok. mijn dochter is iets groter dan gemiddeld, als ik 'grotwr' kies dan klopt het gewicht maar de lengte scheelt 3 cm.. daardoor klopt maar 68 niet en moet dit 74 zijn.. weet niet hoe moeilijk dit te maken is maar misschien als je handmatig lengte en gewicht in vult? voor langere periode?
Het zou idd denk handiger zijn als je bv geboorte gewicht en lengte kan invullen en nog een paar metingen. Zodat de app zelf een curve maakt daaruit en zo de maat berekend
Hier klopt het wel ongeveer. Zoon is van maart vorig jaar gemiddelde lengte maar heel dun. Gaat nu zo langzaam aan door naar 80. Al vallen de kleren van H&M veel te groot. Er staat in de app dat hij in oktober in 86 zal zitten maar dat geloof ik niet.
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties zover! De app gebruikt de groeicurves van het consultatiebureau (of eigenlijk de World Health Organisation). Het is altijd even zoeken welke curve het beste bij je kindje past. Je kunt met kleinst, kleiner, gemiddeld, groter, grootst kiezen welke lijn je wil volgen. Daarbij is het dan het belangrijkst dat de lengte klopt, deze zegt iets over te maat (al zullen bepaalde merken altijd groter/kleiner vallen). Wel een goed idee om op basis van huidige lengte / gewicht de beste lijn te kiezen, daar zal ik eens over na denken. Qua maat kiest hij de dichtsbij liggende op basis van de lengte. Van 56 naar maat 62 kiest hij daarom als de lengte groter dan 59 centimeter is. Ik vond het zelf ook opvallend hoe lang onze kinderen in maat 86 zitten! Maar wel goed om te weten Groeten, Nanne
Heb hem geïnstalleerd. Bij grootst komen haar lengte en gewicht bijna overeen, lengte 1 cm groter, gewicht 300gram lager, maar de maat van shirts klopt niet. Ze zou volgens de app in maat 86 moeten zitten, maar ze zit al maanden in maat 92. Broeken klopt wel ivm lengte, al heeft ze van korte broeken nog maat 80 aan, qua breedte zit dat prima. Denk dat het erg lastig is om hier echt tabellen voor te vinden, ene kind is lang en dun ander wat korter en steviger. Ene kind lange benen andere lange romp.
Een tabel op basis van lengte en gewicht zou veel beter passen. Mijn dochter van 15 maanden zit altijd al ver boven het gemiddelde qua lengte, en heeft daardoor ook altijd een kledingmaat groter dan ze volgens haar leeftijd zou 'moeten' hebben.
Ga wel ff kijken alleen mijn zoontje zit op maat 80.. 4maand.. Hopelijk komt er een hele lange stop..
Ik kan niet testen omdat ik iphone heb maar als iemand wil testen: 10 april 2013 gemiddelde groei Geboorte gegevens: 54cm-4040gr Geboorte: maat 50 2 maanden: maat 52 4 maanden: maat 56 6 maanden maat 62 9 maanden: maat 68 1 jaar maat 74 (lengte 73.5cm) 1.5 jaar maat 80 (lengte 80cm)
- ik kan geen naam invullen bij het scherm waarin je de geboortedatum invult. Kan pas na het opslaan. Ik vind dat niet wenselijk. - de gewichten komen niet overeen, mijn zoons zijn veel lichter en aangezien elk kind anders is zou ik de gewichten weg laten. Ook zou ik de lengte afronden op hele getallen. - bij het opnieuw opstarten wil hij een nieuwe invoer (volgens het scherm). Klik ik op back dan krijg ik wel mijn kind te zien. Dit zou direct mijn kind moeten zijn of anders een keuze scherm voor bestaand kind of nieuwe invoer. - wisselen tussen kinderen vind ik niet duidelijk en intuitief. Ik zou liever zien dat ik op de naam kan klikken zodat ik daar in een drop down list kan kiezen welk kind ik wil zien. Het plus teken zou ik alleen gebruiken voor een nieuwe invoer. Alternatief voor dit punt is alleen het volgende punt gebruiken. - in het instellingen menu mis ik: Profiel toevoegen Profiel wisselen Profiel wijzigen daarna pas profiel verwijderen Verder ziet het er goed uit, simpel en doet wat het moet. Beide kinderen komen tot zo ver ik heb gecontroleerd overeen met wat ze op welk moment droegen of nu dragen. Wel is vaak de broekmaat niet gelijk aan de bovenmaat. Dit zie ik bij mijn eigen kinderen, maar hoor ik ook veel van vrienden. Eventueel zou een optie om een bovenkledingmaat apart van broekmaat weer te geven handig kunnen zijn.
Nanne, Even ter info, consultatiebureau gebruikt curve van TNO (ook op website van TNO groeidiagrammen terug te vinden) en niet van WHO.
Ik heb de app niet getest, maar: mijn ervaring is dat gewicht ook veel zegt over de maat. Mijn oudste dochter moest bv. met 80 cm (en 11,2 kg) al over naar maat 86, terwijl de jongste het nu met 89 cm (en 11,4 kg) soms nog net past. En inderdaad, vaak verschilt broekmaat van bovenkledingmaat. Oudste had altijd bovenkleding een maat groter (nog steeds trouwens) en bij de jongste is het eerder andersom.