dochter wil geen luier meer om...kdv?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door baby001, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is 2.5 en wil geen luier meer om. Helemaal prima! Uit dat ding! Het ging een paar keer fout( ook met poepen), maar ook vaak goed, super! Maar...hoe op het kdv? Ik zit er met mn neus bovenop natuurlijk maar op het kdv natuurlijk niet. Ze zullen vast niet blij zijn als ze heel vaak in dr broek plast (laat staan poepen!) Maar toch wil ik mijn dochter het vertrouwen geven dat ze het kan en de luier gewoon aflaten.
    Hoe gaat dat eigenlijk in zn werk? Kan ik wel verwachten van de leidsters dat ze haar zo vaak gaan verschonen? Ook als het met poepen mis gaat? Of moet ik het maar loslaten en het aan hun overlaten?

2. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier deden ze na twee ongelukjes weer de luier om. Dochter was hier bijna gelijk zindelijk, dus was maar een dag kdv dat het gebeurde.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Zal misschien van het kdv afhangen?
    Hier zijn ze heel proactief met zindelijk worden (stickerkaart etc) en was de luier af geen enkel probleem.
    Het werd vanuit hun zelfs aangemoedigd.

Onze tweede zoon heeft daar ook een paar keer in zijn broek gepoept. Ze hebben dat netjes verschoond en ook daarna geen luier omgedaan.
    Onwijs respect want ik vind het bij mn eigen kinderen al ontzettend vies, laat staan bij anderen :D

Alleen tijdens het slapen is het beleid dat de luier aangaat.
    Dat snap ik ook wel ivm hygiene. Slapen ook andere kindjes in dat bedje natuurlijk (ook al wordt er uiteraard gewassen)

Ik zou het eerst vragen voor je dingen tegen je dochter gaat zeggen.
    Overigens snapten ze hier heel goed dat ze zonder zindelijk waren, maar dat er nog wel zoiets als een bedluier of een autoluier was. Kdvluier kan dus ook :p

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Van mijn oudste weet ik het niet zo goed meer, maar de jongste had ook van de een op andere dag besloten zonder luier te willen. Alleen poepen lukte nog niet zo goed. :)

Toch zonder luier gebracht en uitleg gegeven. Er lagen nog luiers dus als ze het te gek vonden worden konden ze een luier om doen, maar wel aangegeven hoe goed het thuis al ging en dat ik wel graag wou doorzetten.
    Dag 1 en 2 heeft hij nog in zijn onderbroek gepoept, beide dagen 1x. Verder geen ongelukjes. Dag 3 voor het eerst op de wc gepoept en geen ongelukjes meer.

Ons kdv gaf aan dat poepen heel vaak later komt en zolang het niet te erg werd vonden ze het erbij horen. Wel kreeg ik het vuile goed zo mee (poep wat zo eruit gehaald kon worden wel eruit gehaald), maar dat is hun taak ook niet in mijn ogen ;)

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier pakte kdv door toen wij aangaven dat zoon zo goed als zindelijk was. Ze letten op zijn signalen en vragen regelmatig of hij moet plassen. Af en toe een ongelukje en dan krijgt hij gewoon schone kleding aan. De leidsters vinden het geen enkel probleem om naar de wc gaan aan te moedigen.

6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Toen wr laatst de hele dag weg waren hebben we inderdaad wel even een luier omgedaan. Ze snapte heel goed dat we geen wc in de auto hebben en vond t prima dat hij daarna ook weer uitging.

Misschien moet ik haar gewoon brengen, situatie uitleggen, inderdaad aangeven dat we willen doorzetten en dan het verder aan hun overlaten?

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij onze opvang helpen ze bij zindelijk worden, met een max van 3 ongelukjes per dag. Daarna gaat de luier weer om.

Mijn zoon is ook bezig met zindelijk worden en heeft in een maand tijd maar 1x een ongelukje gehad op de opvang, letterlijk op de 1e dag. Zijn probleem was juist dat hij het de hele dag ophield. Dus hij moest erg op zijn gemak gesteld worden op de opvang. Plassen ging na een paar dagen probleemloos, net als thuis.

Poepen vindt hij nog altijd te spannend, ook thuis overigens. Dus als hij moet poepen, vraagt hij om een luier en gaat hij met zijn luier aan op de wc zitten. Als hij gepoept heeft, gaat de luier af en de onderbroek weer aan. We vragen iedere keer of hij het dit keer zonder luier wil proberen, en zo komen we stapje voor stapje tot volledig zindelijk zijn. Het is fijn dat de opvang op eenzelfde manier kan/wil werken.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gewoon even bespreken met het kdv. Wij hebben afgelopen zondag de luier va'n onze jongste dochter uitgedaan en niet meer aangedaan. Toen ik ze na een dag kdv ophaalde stond ik er ook echt van te kijken dat ze geen luier aan had en droog is gebleven.
    Hier doen ze ook na een aantal ongelukjes de luier terug aan. Vandaaag tijdens middagslaapje ook geen luier meer aangedaan en ik denk dat ze nu ook zonder luier op bed ligt. Ze is al een aantal maanden nacht zindelijk maar doen altijd voor de zekerheid een luier aan.

Suc6 hoor komt best goed

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe het gaat op het kdv. Ze had vanmorgen 2 ongelukjes. Ze is dan zo lekker aan het spelen en dan ineens..tsja. ik geef maar een stapel schone kleding mee. Poepen vindt ze thuis inderdaad ook heel spannend ze heeft hierbij ook echt positieve benadering nodig

10. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik mag toch wel hopen dat een kdv mee helpt met het zindelijk maken??

Dat is hier namelijk toch wel het geval.
    Als je kind 4 dagen in de week daar is (is bij ons het geval), dan moeten ze wel meehelpen, anders geraakt je kind toch nooit zindelijk?

Hier hanteren ze (gelukkig maar) ook geen maximum wbt ongelukjes.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk helpen de kdv's mee, maar er zitten meer kindjes dus oneindig blijven verschonen is geen optie. Meeste hanteren een max van 2-3 ongelukjes, vind ik heel schappelijk.

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Het ging heel goed vandaag! Geen een ongelukje! Ze hanteren geen max aan ongelukjes maar vandaag waren al die onderbroeken die ik had meegeven geeneens nodig :)

Deel Deze Pagina