Ontroostbaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie44, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Sinds een dag of 3 is mijn dochter vanaf het moment dat ik haar in bedje wil leggen (17.30) ontroostbaar. Ik kan het geen huiluurtje noemen, het is eerder krijsen en ik heb haar ook pas twee uur later stil. Dat wil zeggen: bij mij aan de borst.

Over het algemeen is ze blij en tevreden, al zijn de avonden altijd al wel een uitdaging en slaapt ze op mijn schoot. Nu begint het dus al eerder en kan ik vanaf die tijd niks meer. Het is alleen zo frustrerend, of ik haar optil of in bed leg, ze blijft even hard krijsen. Speen pakt ze niet (nooit gehad ook) en op dat moment is ze ook niet te troosten aan de borst. Laten huilen maakt geen verschil.

Overdag slaapt ze ook slecht, iedere keer max 50min. En dat betekent voor mij om de 2,5 uur voeden. Snachts gaat wel goed, al meld ze zich vaak ook 2x.

Ze is ongetwijfeld oververmoeid. Maar ik weet niet wat te doen. Wie heeft tips? Ik ben behoorlijk ten einde raad.

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Heeft ze eerder wel goed geslapen overdag? Hoe lang is ze overdag wakker voor je haar weer naar bed brengt?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vast de 4 maanden sprong. Gaat weer voorbij. Hier ook bij elke sprong slaapdrama.

Lelie44 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Klinkt heel normaal. Hier deden beide kinderen dat, 45 min slapen en 90 min wakker.
    Ik voedde altijd na het slapen, en soms voor het slapen weer. Ze doen het er prima op. Zelf eet/drink je ook wel vaker dan elke 4 uur, is voor een kind ook het beste.

Hier ging zoon met 9,5 maand langer dan 45 min per keer slapen (1 slaapje van anderhalf uur)
    Dochter ging met 6,5 maand over op 2 slaapjes van anderhalf uur en met 9 maand op 1 slaapje van 2 uur.

Ben je toevallig net weer begonnen met werken? Dan kan het gewoon mamahonger zijn. Lekker aanleggen. Aan toegeven is het makkelijkst.

Lelie44 en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gaat ze om 17.30 de nacht al in?
    Hoeveel slaapjes doet ze overdag?

6. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bedankt voor jullie reacties. Overdag is ze gemiddeld een uurtje op. Sochtends kan ze het wat langer uithouden, smiddags is een uurtje wel de max.

Ze gaat niet om 17.30 de nacht in hoor, gewoon even voor een dutje maar dat lukt dus helaas niet. Met als gevolg dat we eerder geneigd zijn om haar dan maar beneden te houden, wat natuurlijk nog meer prikkels betekent. Over het algemeen gaat ze pas de nacht in als wij gaan slapen (ca 22uur).

Wat betreft mamahonger, heb ik ook aan gedacht, ik ben sinds een maand weer aan het werk. Maar dan zou ze toch rustig moeten worden als ik haar optil of bij me houd? Aan de borst kan ik haar dan ook niet troosten. Dragen in draagzak is ook geen succes, zodra ik ga zitten is het over met de pret.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien is ze aan het regelen?

Edit; oh je zegt dat ze aan de borst ook niet kalmeert...
    Hmm ja, hier hebben we best lang huilavonden gehad, ik heb kilometers door de woonkamer lopen wiegen etc, staand en ijsberend tv gekeken, soms hielp een avondwandeling in de kinderwagen, soms was het toch een regelperiode en zat ik van 18 tot 23u met baby af en aan aan de borst. Telkens weer zoeken naar wat het precies was - en soms vonden we niks, en ging het uitrindelijk vanzelf weer voorbij...

Lelie44 vindt dit leuk.
  8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zou ze honger kunnen hebben? En dat jij op dat moment niet zoveel hebt voor haar omdat je ook moe bent na een lange dag?
    Ik weet van een kennis met een soortgelijk probleem dat ze het kon oplossen met een extra flesje .

Lelie44 vindt dit leuk.
  9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Clusteren?

Om de 2 uur voeden is normaal , wil dochter van 1 het liefst ook nog, dag en nacht ;)

Lelie44 vindt dit leuk.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.945
    113
    Vrouw
    Dat klinkt leuk maar als het inderdaad zo is, los je het niet op door bij te voeden maar zal je juist je productie moeten verhogen.
    De 4-maanden dip is een beruchte.
    Veel vrouwen stoppen omdat ze denken niet genoeg te hebben.
    Is niet nodig.
    Kolven en extra aanleggen is voldoende

Lelie44 vindt dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

En als je zorgt dat ze eerder de nacht in kan gaan?
    Je zou haar ergens tussen 16.00-17.00 een powernapje van een uurtje kunnen laten doen als ze dat doet daarna lekker in badje, voeden en jullie slaapritueeltje, zodat ze rond 20.00 haar bedje in kan en vanaf dan ook niet meer beneden komt.
    Jij kan uiteraard wel naar haar om te troosten, voeden, bij haar te zijn ed.

Hier was (en is soms nog steeds) het ook elke keer puzzelen als hij ineens besloot om zijn ritme om te gooien of een slaapje niet meer te doen.

Lelie44 vindt dit leuk.
  12. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft dat ook een poosje gehad. Weinig slapen met als gevolg te moe om nog in slaap te komen.

Ze was toen nog wel wat jonger maar bij haar hielp inbakeren erg goed, een vast bedritueel en zo weinig mogelijk prikkels, ook overdag. Dus niet gaan voeden in een kamer waar radio of tv aanstaat, niet naar drukke plaatsen zoals verjaardagen enzo en als ze overstuur was had ze het meeste baat bij lekker rustig in haar eigen bedje liggen. Hadden ook allerlei houdingen geprobeerd, zitten, staan, ijsberen, op de blote huid, niks hielp, zij wou gewoon rust. En zingen of voorlezen werd ze rustig van.

Ook wakker in bed leggen, zodat ze zelf leert in slaap te vallen.

Lelie44 vindt dit leuk.
  13. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Thanks, die had ik even nodig. Ik twijfelde idd ook al of ik nog moest doorzetten met bv, zeker na een nacht als vannacht waarin ze zich 3 keer meld. Ik ga er maar vanuit dat het beter word.

Het cb dacht ook aan clusteren en gaf als advies om tussen 19u en 20u eerst zelf bv te geven en dan nog 40/50 cc uit de vriezer erbij zodat ze met een volle buik kan gaan slapen. Op het moment dat zij dan slaapt zelf een keer extra kolven. Dat werkte vorige week wel 1 keertje. Heeft iemand hier ervaring mee?

@Adrianna dat is een goede tip, ik ga dat eens proberen!

Deel Deze Pagina