Een paar weken terug had ik op mijn werk weinig tijd om te kolven, waardoor mijn borsten niet goed geleegd waren. Toen ik eindelijk tijd had om te kolven voelden mijn borsten behoorlijk gestuwd, vooral de linker. Ik kreeg de linkerborst niet meer goed afgekolfd (waarschijnlijk ook doordat ik wat gestressd was). De linkerborst werd inmiddels een beetje pijnlijk, en toen ik mijn dochter eindelijk aan kon leggen was ook het voeden pijnlijk. Ze heeft mijn borsten niet in één keer leeg kunnen drinken, maar na een paar keer voeden voelde mijn borst weer soepel. Ik heb telkens de linkerborst eerst aangelegd totdat het voeden niet meer pijnlijk was en die borst goed soepel voelde. Maar nu: heb ik nog steeds een wit puntje op mijn tepel. Voor een voeding zie je het bijna niet, maar erna is het puntje witter, alsof er melk achter zit. Ook kolf ik nog steeds minder makkelijk uit die borst, terwijl ik eerst juist de meeste voeding in die borst had. Ik geef mijn dochter gewoon iedere keer twee borsten, en ik wissel ze weer gewoon. Ze is tevreden na iedere voeding. Moet ik hier nou nog iets mee doen? Alvast bedankt voor je reactie.
hoi voel je ook een harde schijf of een hardere streng of plek in je borst, achter dat puntje? Dan zou het inderdaad een verstopte melkklier kunnen zijn. Je zou dat witte puntje door kunnen prikken. Mirjam