Kindje niet genoeg aan 1 borst, geen toeschietreflex 2de borst --> huilen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ytest, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #1 Ytest, 14 jun 2013
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
    Vaak heeft ons kleintje niet genoeg aan 1 borst leegdrinken, daar krijg ik dan wel een toeschietreflex bij. Als ze stopt met drinken ga ik haar verschonen en leg haar daarna aan dezelfde nog even, en daarna aan de andere, lf als hij leeg is gelijk aan de andere, maar de toeschietreflex blijft dan weg waardoor ze niet genoeg kan drinken (denk ik) wat weer tot huilen lijdt.

Zou je dan voor een tweede toeschietreflex ook nog oxicotine neusspray mogen gebruiken?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn linkerborst krijg ik moeilijk een toeschietreflex als ik die als tweede aanbied sinds dat onze dochter een week of 8 was.
    Omdat dat toch mijn minstproducerende borst is bied ik deze meestal als eerste aan. Echter moet de andere kant ook goed leeggedronken worden dus als het zo uitkomt dat ik links als tweede aanbied dan gebruik ik de spray (bij de eerste borst dan niet).

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Is inderdaad net zo, links is de mindere, maar ook die moet ik soms als tweede aanbieden omdat ze aan rechts niet genoeg heeft, en dan blijft die toeschietreflex inderdaad weg, ik zal ook s proberen om dan te sprayen.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier werkt dat dan best goed! Hoop dat het een uitkomst voor je is.

5. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Mag ik vragen hoe dat zit bij jullie? Als ik mijn dochter aanleg, maakt niet uit welke kant, krijg ik een toeschietreflex in beide borsten. Als de borst leeg is leg ik haar aan de andere kant aan. Ik krijg dan niet weer een toeschietreflex, maar ze drinkt wel. Ze heeft ook genoeg, want ze is een tevreden baby.

Krijgen jullie alleen maar een toeschietreflex in 1 borst of is het hetzelfde als bij mij?

6. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb trouwens geen tips voor je... Het lijkt me erg vervelend. Hopelijk helpt de tip van Arual.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier hetzelfde, 1 toeschietreflex per voeding, dus bij de eerste borst, en dat is balen, maar ik ga proberen als ze nog honger heeft een toeschietreflex op te wekken bij de tweede borst met de neusspray

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier hetzelfde Yan! Gewoon 1x toeschietreflex tegelijkertijd bij het drinken van de eerste borst, daarna niet meer. Is alleen mopperen bij regeldagen. Zit je daar niet toevallig weer in? Zelf zou ik overigens niet snel neusspray gaan gebruiken ervoor.. Misschien borstcompressie toepassen bij die linkerborst, wil hier soms nog zorgen voor even langer tevreden drinken ;)

9. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ah, ok! Duidelijk!
    Geen idee of je nogmaals een toeschietreflex op kan wekken. Soms heb ik tijdens het drinken nogmaals een lichte toeschietreflex. Dus misschien dat je dat ook wel op kunt wekken.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier precies hetzelfde. Ik denk dat de tweede borst dan wel ook makkelijker stroomt al omdat die al eerder ook de toeschietreflex heeft gehad. Ze drinkt althans gelijk in haar 'drink-ritme', die verschilt bij haar van de manier van zuigen om de toeschietreflex op te wekken.
    Zit hier wel snor dus.
    Bij het kolven heb ik soms wel 2x toeschietreflex.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik mijn dochter eerst links aanleg en dan rechts dan drinkt ze meteen door. Geef ik eerst rechts en dan links dan gaat ze wel in het ritme zuigen om een toeschietreflex op te wekken bij de 2e borst en omdat die dan erg lang op zich laat wachten stopt ze dan met drinken.
    Sowieso merk ik dat ze rechts minder moeite hoeft te doen met drinken en ik kolf aan die kant ook gemakkelijker.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Echt precies hetzelfde hierzo!

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hier ook maar 1 toeschietreflex. Ik verschoonde mijn dochter ook vaak tussendoor, maar dan komt er daarna niets meer uit de 2e borst.
    Nu leg ik haar gelijk aan de 2e borst zodra ze stopt met drinken uit de 1e, dan drinkt ze gelijk verder.

14. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier soms wel 2x toeschietreflex, 2e minder dan de 1e maar toch! Vaak lukt het door borstcompressie op de 2e borst toe te passen zodra ik haar aanleg.

Deel Deze Pagina