Tikibad met baby 7 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tamar69, Mar 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zit even met een twijfelgevalletje, over 2 weken gaan we met de familie naar het Tikibad en ik twijfel nu of ik mijn dochter van 7 maanden mee zal nemen.. Ik ben namelijk nog nooit met haar gaan zwemmen (vond het niet nodig als ze zo klein was, het zou dan meer voor mijn plezier zijn dan voor haar plezier), maar het lijkt me dat ze nu wel de leeftijd heeft dat ze het leuk kan vinden.
    Ik ben ook nooit in het Tikibad geweest dus heb geen idee of het een beetje baby-proof is..

Graag jullie ervaringen :)

2. Creamams

Creamams Niet meer actief

Onze zoon is nu ruim 7 maanden. We zijn vorige week voor het eerst wezen zwemmen in Center Parcs. Het was daar erg druk en daar had hij best wel last van. Hij vond het dus niet heel erg leuk. Nu houd ons mamnetje toch al niet zo van drukte, dus we gaan het in een rustiger zwembad nog maar eens proberen. Maar ieder kindje is anders natuurlijk. Ga je alleen naat het zwembad of zit je in een vakantiehuisje daar? Anders zou je eventjes kunnen gaan om het uit te proberen.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Als ik heel eerlijk ben zou ik het niet doen. Ik vind het tikibad namelijk zo een ontzettend onhygienisch zwembad brrr....... Wij gaan er zelf (terwijl wij heel dichtbij wonen) met onze kids ( 5 en 2) echt niet zwemmen

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

ik zou het ook niet doen in het Tikibad soms is het er zo druk veel te druk met een baby er bij hokjes vind ik klein. Vol ect ect en de golven zijn te sterk. Ik zou het niet doen.

Wel een normaal rustig zwembad dat wel zeker.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ze hebben een klein babygedeelte, maar ook daar lijkt me met 7 maanden nog weinig aan.
    Ik vind het tikibad inderdaad ook best smerig, ben er de laatste 2 jaar 2 x geweest, maar beide keren was het behoorlijk vies, zowel in de kleedkamers als het babybad wat ik er van zag (o.a. met een jongetje wat zijn piemeltje uit zijn broek haalde en daar gewoon stond te pissen tegen zo'n waterspeelding aan, zonder dat de ouders er wat van zeiden).

6. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Hier heb ik wat aan. We zitten er niet in een huisje, dus gaan alleen zwemmen. Had al aangegeven dat ik dan maar maximaal 2 uur wil gaan ivm m'n dochter, maar heb nu meer het gevoel dat ik het doe om hun te pleasen omdat ze zooooo graag willen dat ik haar meeneem. Snap ik ook wel, ze hebben haar lang niet gezien, maar ik zou bijv nooit denken "Goh, laten we vandaag gezellig naar het Tikibad gaan met M." Toch maar afzeggen denk ik..

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het Tikibad is meer een attractie dan een zwembad. Ik dek dat je zelf niet kan genieten als je een baby bij je hebt. Buiten dat het er druk en vies is..... As je met haar wil zwemmen zou ik eerst op familiedag gaan bij een zwembad om de hoek. De eerste keer zwemmen is al een hele ervaring. Het gegalm, de drukte enz. Ik denk dat het Tikibad dan net wat TE is.

Omdat zij ook nooit eerder gezwommen heeft weet je ook niet hoe zij gaat reageren. Stel ze zet het op een gillen....dan kunnen jullie ook naar huis.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik zou het ook niet doen. Willen ze perse naar het Tikibad dan?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar jullie kunnen toch gewoon gaan?

10. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kunnen inderdaad gewoon gaan, bedoelde ook meer het idee om naar t Tikibad te gaan, afzeggen ;) Ik stel gewoon voor dat we kunnen gaan en ik haar niet meeneem, of we gaan iets anders doen waarbij ik haar wel mee kan nemen. Het was al aangepast dat we kort naar het Tikibad zouden gaan en daarna gaan wandelen, maar vooralsnog blijft het door m'n hoofd spoken dus kan ik het beter gewoon niet doen. Ik wil van te voren nog een keer in een rustig zwembad gaan zwemmen, maar zo'n groot zwemparadijs lijkt me idd TE, ook al is ze al een paar keer in een gewoon zwembad geweest. Iedereen wilde graag naar het Tikibad, ook omdat er wat andere kleintjes tussen zitten die nu al iets ouder zijn, want verder konden we niet veel bedenken, ook omdat er een zwangere tussen zit.

Dan maar even offtopic; Iemand een leuk idee wat te gaan doen met de familie waar dus 1 baby, kleintjes van 2 jaar en een zwangere bij zitten? :D

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    dierentuin is altijd voor alles en iedereen wel leuk. Weet alleen niet hoe zwanger de zwangere is?
    Misschien anders plaswijckpark?

12. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    Je kan wel gewoon gaan zwemmen, maar dan in een ander, rustiger zwembad!

13. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Dit :)

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel glijbanen mag je ook niet in als je zwanger bent.

Lekker een ander zwembad opzoeken. Mijn mannetje genoot enorm in het landal zwembad. Maar hij kan dan ook wel tegen drukte.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Zwemmen is leuk. Het Tikibad zou ik niet doen met een kleine.
    Maar daar waren jullie al uit dacht ik :)

16. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moet het liefst ergens tussen Rotterdam en Lelystad liggen, zodat het voor iedereen redelijk bereikbaar is ;) De zwangere is nu 24 weken maar veel last van dr rug dus kan niet veel lopen, daarom twijfel ik ook een beetje aan de dierentuin.. Weet iemand nog een leuk, wat rustiger zwembad op deze route?

17. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het tikibad vind ik voor 2 jarige ook niet wat...
    zoals ik jullie gezelschap lees, zou ik idd voor iets anders kiezen..

18. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

19. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    is er geen ander zwembad in de buurt, waar het wat rustiger is? dan kunnen jullie alsnog gaan zwemmen als dat plan a was! alleen dan ergens anders...
    en anders misschien een (binnen)speeltuin?

20. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speeltuin is inderdaad ook wel een idee, mits dat in een park oid is zodat we ook nog wat kunnen wandelen/wat kunnen zien ipv alleen maar in de speeltuin zitten ;) (Er zijn meer volwassenen dan kleintjes ;)). Ben ook even aan het zoeken naar een zwembad in de buurt die wat rustiger is, maar tot nu toe nog niet veel gevonden..

Share This Page