Dochter wil niet eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lotte1, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Help, onze dochter van bijna 2 eet sinds een paar weken bijna niet meer. Fruit was al langer een probleem, maar sinds een week of 2 is het warme eten ook een probleem. We scheppen haar op en dan eet ze zelf, maar nu is alles ineen `poe` Haar manier om te zeggen dat ze niet wil. Hiervoor at ze eigenlijk alles en ook flink. Nu is het na een hapje of 3, als we dat er al in krijgen, gebeurd. Een toetje wil ze weer wel. `s Ochtends de pap is ook bijna nooit een probleem, en brood gaat meestal ook wel. Hebben meer kinderen hier last van? Ik maak me vooral zorgen over het feit of ze wel genoeg voedingstoffen binnen krijgt.

2. maliro

maliro Niet meer actief

mijn zoon doet dit al bijna een jaar. Tomatensaus vindt hij wel heel lekker en dat is ideaal om groenten doorheen te blenderen. Dat eet ik dus minstens 2x per week, het bewaard ook erg makkelijk in de vriezer. ook een geklutst ei met wat bloem, melk, kaas en geraspte courgette erdoor mag hij graag eten. En gehaktballetjes vind hij lekker, ook een handig receptje om geblenderde groente in te verstoppen.
    Als hij wel wat eet prijs ik hem de hemel in, als hij niet eet ga ik meestal niet de strijd aan.
    Ik geef hem wel vitaminepilletjes maar verder maak ik me er niet al te druk om. Als hij echt honger heeft eet hij wel (ik probeer dus wel minstens 3x per week iets gezonds te eten wat hij lust).
    Sinds een kleine week wil hij af en toe weer fruit, dus hopelijk is die fase hier binnenkort voorbij.

Over groenten verstoppen: ik wil natuurlijk dat hij ze ook 'gewoon' eet zoals ze eruit zien maar zolang hij dit niet doet verkies ik de voedingsstoffen boven 'pedagogisch correct koken' en blijf ik ze dus verstoppen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat ie al maanden regelmatig zonder avondeten naar bed, krijgt en eet wel altijd een toetje. Gewoon blijven aanbieden en als er iets is wat ze eigenlijk altijd wel eet dat ff wat vaker eten, wij eten bijvoorbeeld eigenlijk elke week wel verse groentesoep en een stamppot...en hij is gek op komkommer en snoeptomaatjes. Als je bij het voedingsgedeelte kijkt zal je zien dat het een bekende fase is ;)

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook bij tijd en wijlen zo'n bui.

Geen druk op zetten, maar gewoon eten ja of nee en na een bepaalde tijd weghalen en toetje geven, net alsof hij gewoon gegeten heeft.

Hier dol op verse erwtensoep (pakket van AH). Lekker veel groenten. :)

5. Anne1988

Anne1988 Actief lid

Mar 20, 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    In die fase zitten wij nu ook een beetje. Gelukkig eet ze wel goed brood en fruit, maar avondeten is soms echt een hel.
    Ik vind het wel lastig wat betreft het toetje. Ik vind eigenlijk, dat als ze niet genoeg heeft gegeten, dat ze ook geen toetje "verdiend". Maar ik weet niet in hoeverre een kind van 16 maanden dit al begrijpt.
    Dus dan toch maar wel een toetje geven??

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ik wilde hier net een topic over beginnen...
    Hebben jullie kloontjes van mijn kind in huis ofzo???

Hier ook sinds kort ineens een slechte avondeter. :( toetje, appelmoes en heel soms een paar stukjes vlees lust ze wel, maar groente, aardappels, pasta of rijst ho maar!! Ik vind het ook moeilijk om haar daarna toch een toetje te geven, omdat ik soms denk dat ze me in de maling neemt en denkt, ZO nu heb ik lekker al mijn toetje!! Maarja anders eet ze helemaal niks savonds en weet ik zeker dat ik midden in de nacht met een huilend hongerig kind zit!

Wat een gedoe he!!! Vanavond at ze voor het eerst sinds 2 weken weer wat groente.. 2 peentjes! Ik heb haar de hemel in geprezen alsof ze een olympische medaille had gehaald haha

Je kan die kids toch niet dwingen, dus ik denk dat we maar moeten hopen dat het gauw weer over gaat? Als iemand dé gouden tip heeft, hoor ik het ook graag :)

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,620
    1,158
    113
    hier krijgt hij gewoon een toetje als hij slecht eet. hoort bij de maaltijd.
    als ze geen soep eten, krijgen ze dan ook geen hoofdgerecht bij jullie?
    maar ik ga niks anders aanbieden, dit schaft de pot en anders pech.

en tsja de tip... ik denk je eigen er zo min mogelijk druk om maken en geen strijd aan gaan. en evt de groenten enzo verstoppen;)

Share This Page