Onze dochter is nu 6,5 maand. Rond half 16.30 gaat ze altijd nog even voor een kort slaapje naar bed en als ze er dan uit komt krijgt ze haar warme hap, meestal eten wij dan daarna, maar het is voor haar bijna een strijd om het vol te houden tot 19.00 19.30 wanneer ze dan haar fles krijgt voordat ze naar bed gaat. Ze is heel jengelig, wil eigenlijk niks. Maar goed ik denk wij moeten toch ook even fatsoenlijk eten? Is dit bekend bij jullie dat babys aan het eind van de dag zo huilen. Als we haar laten huilen wordt ze echt heel boos en over de zeik, soms stopt ze wel, maar meestal moet ik haar dan echt op schoot nemen, vind dat in Principe geen probleem maar zit wel vaak dan met koud eten en raak zelf ook gefrustreerd ervan.
Kun je zelf eerder eten? Ik ben persoonlijk niet zo van een huiluurtje. Ze heeft blijkbaar gewoon nog honger en het is het einde van de dag, dus is ze moe. Je kunt tegelijkertijd eten, of zelf iets later dat je haar eerst de fles geeft? Dit lijkt me inderdaad niet een situatie die je wilt!
Je kunt toch ook niet eten als je baby huilt? Ik zou haar gewoon op schoot nemen, dan eet je ook gewoon warm (met 1 hand). Of nog beter: samen met haar eten. Zij leert eten door samen met ouders te eten. Lekker in de kinderstoel aan tafel en samen eten.
Ik zou ook gewoon samen eten. Een baby doet heel graag mee met zijn ouders. En aan het eind van de dag zijn ze moe en huilen ze veel sneller. Onze dochter ging ook huilen als ze er niet bij mocht zitten aan tafel en zij was toen nog een stuk jonger. Toen hebben we haar erbij laten zitten en later ook mee laten eten en dat vond ze geweldig, toen werd er niet meer gehuild en gejengeld. En zeker met 6 maanden kan ik me voorstellen dat ze heel graag wil zien wat jullie aan tafel aan het doen zijn en dat samen met jullie wil ontdekken.
Ook hier is het einde van de dag niet het leukste maar wij eten tegelijkertijd met onze dochter. Hapje voor Mama/Papa, hapje voor haar . Ze blijft gezellig bij ons aan tafel zitten als zij al klaar is en wij niet. Geven we haar een speeltje, of nog een stukje komkommer oid om een beetje aan te sabbelen. Zo is het best te doen.
Hier eet onze kleine spruit van bijna 7 maanden gezellig mee met ons aan tafel. Papa zorgt dat onze peuter eet en ik geef tussen mijn eten door de kleine eten. Hartstikke gezellig .
Ik begrijp uit de op dat het niet gaat om de warme hap, maar om de laatste fles. Mijn dochter ging rond die periode al om 18:00 naar bed, langer trok ze het echt niet. Ze kreeg haar warme hap rond 17:00/17:30 en om 18:00 ging ze lekker slapen. De laatste fles kreeg ze dan rond 20:00 in haar kamer en die dronk ze dan halfslapend op. Dit doen we nu nog steeds zo en dit werkt prima. (inmiddels gaat ze iets later naar bed, zo rond 18:30/ 19:00) Misschien is dit een optie, zo wakker houden is ook zielig. Want ik denk dus dat jouw dochter gewoon hartstikke moe is en gewoon wil slapen. O en wij eten btw niet samen, want dan kom ik amper aan zelf eten toe. Dat samen eten komt later wel als ze wat ouder is.