Hoi allemaal, Mijn dochter van bijna 2,5 wil niet in bad of onder de douche. Voorheen was dit nooit een probleem maar van de ene op de andere dag was het ineens over. Ik heb echt alles geprobeerd, samen met haar gaan, haar alleen laten gaan, beloningen in het vooruitzicht stellen (voor een ijsje pleegt ze bijna een moord) maar niks helpt! Wassen is natuurlijk geen probleem maar ik moet toch zo nu en dan haar haren wassen. Iemand nog tips?
Badschuim kopen van zeemeerminnen oid? Nieuw badspeeltje? Mee laten helpen t bad vol laten lopen enzo? Boekje over t bad lezen? Lastig hoor!
Dat is hier bij alle 3 van mijn kinderen een fase geweest. Helaas is het iets waar ze doorheen gaan Het helpt bij mijn dochter nu wel wat dat ze eerst zelf haar haren mag wassen. Dan heeft ze toch het idee dat ze het zelf doet en het minder eng is
Pffff echt allemaal al geprobeerd! Zelfs 't badje in verschillende kamers gezet, maar niks mag baten!
Hier ook zo'n fase gehad. En hier redelijk snel vanaf gekomen. Misschien niet zoals veel mensen het aan zouden willen pakken maar douchen en badderen hoort er gewoon bij. Heel de dag spelen, binnen en buiten, zorgt ervoor dat kinderen moeten douchen. Mijn dochter en zoon hebben beide deze fase gehad. En bij beide werkte het dus om ze gewoon onder de douche te zetten. Natuurlijk wel uitgekleed, voor er hele verkeerde gedachtes komen Bij de 1 was het klaar na 3 keer krijssen en bij de andere na 5 keer krijssen.
Ik ging douchen met dochter op de arm; snel eronder , inzepen en weer afspoelen, binnen een minuut was het klaar. Met het afdrogen was het gegil alweer afgelopen, na een paar keer was er niks meer aan de hand. En ik had ook eerder al vanalles geprobeerd om haar zover te krijgen maar niks mocht baten. Net wat hierboven gezegd wordt; kinderen zijn gewoon smerig 's avonds en met een washandje krijg je maar zoveel voor elkaar .
Het is een fase. Hier ook gehad. Dochter had geen keuze. Als de haren gewassen moeten worden dan gebeurd dat. Neemt niet weg dat ik de bad/douchemomenten echt niet leuk vond.
Dl wilde een tijd geen water in haar ogen; toen mocht ze een washandje voor haar gezicht houden en was het over. Voor douchen zonder haren wassen heeft ze een badmuts met roze bloemetjes Je hebt ze ook met grote klep, of in de vorm van een cupcake etc. Misschien kan je haar daarmee verleiden!
Thanks voor de tips allemaal! Een soort van dwingen had ik ook al over nagedacht. Het gillen is nog niet het ergste maar vooral het schoppen en slaan dat er bij komt kijken. Maar ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven...
Hier zitten we momenteel ook in zo’n fantastische fase van niet meer in bad of in de douche willen. Eerst was het strijd omdat ze eruit moest als ik het zei, maar nu wilt ze er dus ineens niet meer in. Geweldig leuk want ik met m’n zwangere buik heb echt geen zin in die strijd. Ik doe het dus tegenwoordig maar onder dwang in de ochtend want dan is ze nog het best gehumeurd. Dus ik zeg: doorzetten, dwingen, en jij bent de baas! You can do this
Het is inderdaad een fase, hier ook gehad en ik snapte er maar niks van. Tot dat ik krijtjes kocht voor onder de douche. Dat vond ze zo leuk net als van die schuimfiguurtjes voor op de muur te plakken.
Gisteren met m'n dochter op de arm onder de douche gestapt. Was op het begin nog aan het krijsen maar het viel me reuze mee! En daarna goed beloond en heeft ze heel de dag tegen iedereen "I. onder douche weest" gezegd
Mijn dreumes wilde na een ongeluk waarbij hij verbrandde een half jaar niet in bad. Het is pas goed gekomen toen we op vakantie gingen en de inmiddels peuter in een buiten zwembad met andere kindjes kon spelen. Daarna konden we weer zonder huilen in bad. Soms was ik nog steeds zijn haren in het badje buiten, uit gemak. Misshien een idee om als het mooie weer er aan komt volgende week om een babybadje met iets warmer water ook in de tuin te zetten. Wil ze wel buiten met water spelen? Lang haar is wel moeilijker dan jongenshaar uiteraard, maar wellicht het proberen waard? (neem 2 lege flessen om het haar uit te spoelen bijv)
Hier hebben we die fase ook gehad. Van een waterratje wilde ze van de ene op de andere dag niet meer bad in. Wat ik hier deed was dan samen met haar bad in en ja, eerlijk ze had geen keus want bad/douchen hoort er gewoon bij. De eerste paar keren was het dan alleen even snel wassen en dan er weer uit, en vervolgens begon ze het weer steeds leuker te vinden om met haar speeltjes te spelen (en badschuimbellen in bad, bellenblaas of knetters) en was deze fase eigenlijk snel weer voorbij. Haren wassen vind ze nog steeds niet echt leuk, maar ook dat moet gewoon en door voorzichtig te zijn (doekje voor haar ogen, oren dicht met haar handen) wordt die strijd ook steeds minder.
Precies zo is het hier ook gegaan. Zoontje had net na zijn 2e verjaardag ook zo'n fase, heeft een aantal weken geduurd Nu wil hij juist het bad niet meer uit