Ik ga 21 juli naar een osteopaat omdat mijn dochter erg veel huilt en onrustig is. Ik heb een erg zware bevalling gehad met de vacuum en 1 1/5 uur persen. Graag lees ik jullie ervaringen met een osteopaat. Wat deed hij en hoe (snel) hielp het?
Onze dochter was ook heel erg onrustig en huilde heel erg veel. Snachts ging het wel prima en ging ze rustig slapen in haar bedje. Dat hoefde ik overdag niet te proberen. Ben met 6 weken naar de osteopaat gegaan. In haar nek zitten zenuwen en spieren knel waardoor ze dus onrustig wordt. Hierdoor heeft ze ook veel krampjes en moeite met haar ontlasting. Alles staat met elkaar in verbinding. Hij heeft heel zachtjes de onderkant van haar schedeltje gemasseerd om de cellen aan te sturen tot groeien. Haar schedeltje loopt iets achter qua groei waardoor het dus knel komt te zitten. En heeft haar darmpjes/buikje gemasseerd. Het heeft even een weekje geduurd, leek eerst wel erger te worden maar nu is ze veel rustiger. Gaat overdag heerlijk slapen en huilt bijna niet meer. Alleen als ze honger heeft. Ze heeft nu ook iedere dag een poepluier en geen harde keutels meer. Hier heeft het dus al super goed geholpen, het is een heel ander meisje en krijg regelmatig een smile! Helaas kunnen we de 28e weer heen omdat hij met vakantie ging.
Ons zoontje spuugde heel erg veel, meer als dat normaal was. We zijn op aanraden van vrienden naar een osteopaat gegaan en het resultaat was na 2x al drastisch verbeterd.Het was wel een heftige behandeling , er werd gedraaid en getrokken( zachtjes) aan zijn hoofd wat hij totaal niet leuk vond .maar ik zou het iedereen aanraden
ons zoontje was een ontzettende huilbaby, spuugde veel, had een navelbreukje,ontzettende buikkrampjes en is een maand tevroeg geboren, wou niet in zijn eigen bed liggen overdag, en slapen overdag deed hij dus ook niet in het begin dacht ik : och gaat vanzelf allemaal over,maar na 10 weken dat gehuil.... toch maar osteopaat, na 2 behandelingen had hij geen navelbreukje meer, hij wou weer in zijn eigen bed liggen overdag, hij was een stuk vrolijker, hij lacht opeens naar iedereen, en nu nog is hij een super vrolijk ventje, ik wou dat ik eerder was gegaan.
Een osteopaat heeft bij ons echt wonderen gedaan! Lotte spuugde, had krampen en was erg huilerig. 3 behandelingen later is het zo'n vrolijk zorgeloos kindje dat ik spijt heb dat ik pas na 5 maanden ben geweest. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat helpen!
Ik ga morgen vroeg voor de 1e keer heen! Moet er wel 1,5 uur voor rijden! maar ik heb het er voorover. Ze zijn bijna allemaal met vakantie . Ons meisje heeft verborgen reflux en is erg onrustig. En drinken is elke keer weer een gevecht! Ik benheeeel erg benieuwd!Ik laat het je weten als ik ben geweest
bedankt voor jullie reacties! drinken is hier de laatste twee dagen ook een heel gevecht .. ze ligt nu alweer te huilen vanaf 12.15
Ik heb er hele goeie verhalen over gehoord, maar bij ons heeft het niet geholpen. Zoontje huilde enorm veel. Ben toen hij een week of 3 was voor het eerst bij de osteopaat geweest. Die dacht eerst spanningen in zijn onderlichaam te herkennen. 3 keer voor behandeling geweest, moest de 4e keer pas na een maand terugkomen. Zoontje huilde nog net zo veel dus ben daarom verder gaan zoeken. Zo bij een chiropractor terecht gekomen toen hij 10 weken was. Die kwam er achter dat zijn schedeltje niet helemaal lekker zat (niet symmetrisch rond de kleine fontanel). Na 1 behandeling was het huilen over, ben er nog 1 keer weer geweest voor nacontrole en toen was het goed en hoefde ik niet weer te komen.
@ Adekker: Daar hebben wij ook goede dingen over gehoord. Als dit niet helpt gaan we dat ook zeker proberen!
Nou heb ik een vraag he aan moeders van kinderen die veel huilen. Is jullie kindje ook moeilijk stil te krijgen? Kyra hier wil overdag ook niet heel graag in haar bedje slapen, maar daarintegen slaapt ze dus wel heel rustig bij mij op schoot. ('s nachts slaapt ze overigens door). Ik leg haar wel vaker in haar bedje overdag en laat haar dan wel ff huilen. Het gaat wel beter, maar wat ik me dus afvroeg of jullie kindjes ook echt niet stil te krijgen zijn of wel???
Hoe weet je dat ze een verborgen reflux heeft? Heb even gegoogeld en de klachten komen me ook bekend voor. Ik ben benieuwd hoe het gaat morgen.
Hier ook een hele psoitieve ervaring. Milan had een hele flinke voorkeurshouding (waarschijnlijk al in mijn buik gekregen) en had mede hierdooor flinke schedelvervorming. Ben nu 2 keer geweest en na de eerste keer al zeer veel verandering. In zijn nekje bleek een obstakel te zitten en deze is verholpen. hij kan nu beide richtingen goed draaien en de voorkeurshouding is weg. Milan is rustiger en slaapt beter en lacht zodra hij je ziet! Veel succes!
Nou het huilen werd gister zo erg dat we naar het ziekenhuis zijn geweest.. blijkt het oor-ontsteking te zijn! Het gaat nu al stukken beter na de medicijnen. We gaan nog wel naar de osteopaat dinsdag.
@rianne: oh jakkes wat zielig zeg! Hopen dat het snel over mag gaan!! Ik ben er zelf achtergekomen via internet.. Googlen en nog een googlen. Toen naar de kinderarts door verwezen en die stelde idd de diagnose reflux! Ik ben gister bij de osteo geweest. En hij voelde spanning in dr nekje en maagje., Hij heeft haar behandeld. Het blijft tot nu toe het zelfde?? Misschien heeft het langer tijd nodig?
OKee!! Ik houd nog even moed! De osteo belt mij woensdag! EN dan maken we weer een afspraak! Ik hoop zoo dat mn meisje er baat bij heeft!
Hier gister ook geweest, net als bij horselover een spanning in nekje en maag/darmen. ook behandeld. Helaas is ze nu 3 wk met vakantie. Het gillen gaat nog steeds door hier ..
Hoi Rianne: hier was het steeds 2-3 dagen na de behandeling nog lastig: echt even bijkomen van de behandeling en daarna werd ze stukken rustiger dan! Nog heel even geduld dus, denk ik
Heb ook een bevalling gehad met vacüum, en dat is ook 1 van de redenen dat ik ben geweest. Mijn dochter had ook veel last van Reflux. De eerste 3 dagen daarna had ik bijna spijt dat ik was gegaan, ze kreeg alleen maar meer last en werd weer om de 3 uur snachts wakker, maar daarna ging het echt stukken beter! Ze slaapt nu overdag ook goed was ze eigenlijk niet meer deed en snachts slaapt ze bijna door! En op de momenten dat ze wakker is lacht en babbelt ze alleen maar! Ik heb morgen weer een afspraak dus ben benieuwd wat er dan weer uitkomt!