Hoi meiden, Nu ik overgestapt ben op flesvoeding gebruik ik aventflessen met zo'n ring. Wanneer ik het water verwarmd heb en de schepjes in de fles gegooid heb leg ik de ring op de fles, doe de speen in die grote ring en wil hem dan erop draaien. Maar serieus 9 van de 10 keer draai ik hem er niet goed op en draait hij niet goed 'door' en dan gaat hij lekken. Ik moet hem dan weer opendraaien, de kleine ring zit dan vast in de grote ring die ik er dan weer vanaf moet halen en weer opnieuw op de fles moet leggen en nog een poging doen (dan gaat het meestal wel meteen goed ) Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik druk die (blauw/witte) ring altijd vast in de fles. En dan schroef ik de grote ring met speen erop. Dan lekken de flessen bij mij niet. Het zou kunnen dat je de ring wat meer moet aandrukken maar voor de rest zou ik het niet weten.
Ik denk dat je die ring verkeerd om hebt, deed ik ook de eerste keer. Maar de kleinste ring moet dus in het flesje, die zit dan heel goed vast en dan kan je gewoon de speen eropdraaien. Die ring leg je dus niet op het flesje(wat ik begrijp uit je post),maar je drukt hem erin.
die ring moet met het blauwe kantje op de fles. En op de handleiding staat dat je voordat je de speen op de fles draait, eerst de dop op speen moet doen en dat op de fles moet draaien en dan kun je daarna schudden en de dop eraf halen. Maar geen idee of dat voor het lekken uitmaakt. Overigens leg ik die ring ook gewoon op de fles en druk hem niet aan en hij lekt bij niet. Liefs
hmmz Ik leg hem overigens ook gewoon op de fles, ik zou niet weten hoe ik hem zou moeten aandrukken? Hij gaat dan toch niet vaster zitten ofzo? Zal straks nog eens kijken met de voeding.
die ring moet je idd op de fles drukken, dan de ring met de speen erin er op draaien. Wel opletten trouwens dat er geen korreltjes meer op de rand van de fles zitten want dan kan ie ook gaan lekken. Pas als je de ring met speen op de fles gedraaid hebt de dop er op doen en opletten dat je de dop er recht op doet zodat de top van de speen ook recht in het midden zit. Als je daarop let lekt ie absoluut niet.