Dochter wil niet meer in haar wiegje slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjakie22, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Mijn dochter van bijna 5 weken wil 's nachts niet meer in haar wiegje slapen.

Gisternacht heeft ze in mijn armen geslapen. Vannacht heb ik haar naast me in bed gelegd. Ze krijgt nog drie nachtvoedingen. Ik vind het best wel
    eng dat ze bij mij in bed slaapt.

Heeft dit o.a. maken met haar 4-5 sprongetje?
    Hoe kan ze veilig bij mij in bed slapen?

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Mijn dochtertje sliep eerst ook heerlijk in haar wiegje, sinds een paar weken ook minder graag. We hadden gebroken nachten dus hebben haar af en toe tussen ons in gelegd.

Wij hebben een aankleedkussen helemaal bovenaan tussen ons in gelegd. Tegen de bedrand aan. Ze heeft haar eigen dekentje zodat ik dit kan instoppen onder t aankleedkussen. Ze voorkom je dat ze naar beneden zakt en onder jou deken kan komen. Mijn partner en ik slapen onder ieder een eigen deken zodat ze ook daar niet onder kan komen. Het aankleedkussen zorgt er tevens voor dat je niet op je baby rolt.

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    op kiind.nl staat een artikel over veilig samen slapen.
    EDIT: Je baby bij je in bed: hoe veilig is samen slapen? | Kiind Magazine

Hier hebben we een cosleeper van een Ikea-bedje gemaakt. Maar in het begin lag zoon meer op mij dan in zn bedje.
    Ik had dan het dekbed tot mn heup en dan zoon in slaapzak bovenop het dekbed. We lagen dan op onze zij met zijn hoofd op mijn arm (dus naar elkaar toe). Eventueel deed ik nog een dekentje over hem en/of over mn schouders.

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons dochtertje wou ook niet meer in de wieg slapen met 6 week ongeveer. Toen in dr ledikantje gelegd en sliep ze we gewoon.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Veilig samen slapen kan! Er worden hierboven al een paar goede ideeën en links genoemd.

Wil je liever niet samen slapen, dan kan inbakeren een uitkomst zijn. Zorg er alleen voor dat je kindje niet oververhit raakt en dat de heupjes vrij kunnen bewegen. Zorg er ook voor dat je de honger-signalen van je kindje niet mist.

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ze heeft gisteren op het verschoningskussen tussen ons in geslapen. Dat werkte goed.

Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina