Verschillen we daar in van mening, want ik denk dat een vertrouwd netwerk in je puberjaren je wel ver brengt, en misschien is dat idd een leuk meisje, maar goed dat gevoel heeft ze nu blijkbaar niet prima toch?
Ze probeert het wel voor beide goed op te lossen, ik hoop dat het lukt! Dat het andere meisje van niks zou weten geloof ik niet, niet dat jouw dochter dat expres zou laten merken, maar dat voelt en ziet dat meisje echt wel hoor .
Bloem: toevallig weet dat meisje echt van niks....ze was ziek vandaag..... Dat andere meisje had buiten Iris om, nog 2 namen opgeaschreven, die ook bij Iris op haar lijstje stonden.... Nu heeft Iris dus aan haar klasseleraar gevraagd, of zij samen, met dus die andere 2, die bij beide op het lijstje stonden, bij elkaar mogen.
Mamakelly ik vind dat je harstikke trots op je dochter kan zijn dat ze dit zo aanpakt dat durfde ik op die leeftijd echt niet hoor. Hoop dat ze straks gewoon in een leuk groepje terecht komt en dat alles goed komt
Sorry hoor, maar ik vind jou reactie ook wat overdreven. Het gaat hier om kinderen van 12 en bijna 14 jaar hoor, die denken en gedragen zich nog niet als een volwassen persoon en denken nog heel anders over dit soort dingen. Ik denk dat de meeste kinderen even zouden balen op deze leeftijd, zeker als ze er al een tijd naar uitkijken en zich er iets heel anders bij hadden voorgesteld. Dit betekend inderdaad niet dat ze er in moeten blijven hangen, maar er het beste van moeten maken, voor alle partijen. En ik vind ook zeker dat het meisje opgenomen moet worden tussen die meiden en dat ze er samen met haar een leuke ervaring van moeten maken. Want voor haar is het waarschijnlijk hartstikke eng, ze zit schijnbaar in een nieuwe klas waarmee ze een midweek naar Engeland moet, hoe eng is dat voor een kind van 12!! Het zou heel sneu zijn als ze wordt buitengesloten en ik hoop dat ook dat dit niet gebeurd. En ik denk dat het voor haar dochter wel goed is dat ze nieuwe mensen leert kennen, zo te lezen heeft ze zelf ook niet veel vriendinnen in haar klas en misschien is dit wel de kans om een leuke vriendschap op te bouwen!!
Nou ik ben al een tijdje "volwassen" ( ) maar ik zou het zelf ook niet prettig vinden om een week bij vreemde mensen te zitten met iemand die ik amper ken! Noem mij dan misschien maar een muppet maar lijkt me doodeng haha dus ik begrijp je dochter wel TS... Hopelijk komt er een oplossing (die OOK voor het andere meisje voordelig uitpakt )
Misschien had je dan in je jeugd ook wat meer uitgedaagd moeten worden en hier mee leren omgaan, het is geen vreemde maar gewoon een klasgenootje dat is toch prima, dan leer je elkaar maar kennen... dat is goed voor haar ontwikkeling.. zeker als je niet populair bent (zoals mama zegt hier eerder) dan is elke vriendin toch leuk en mooi meegenomen en bijna 2 jaar verschil zegt helemaal niets, misschien is het een leuke meid die juist loskomt als je haar een kans geeft..
Oh in mijn jeugd was ik een stuk losser en ben redelijk goed in omgang hoor en eenmaal daar zou het me prima afgaan haha maar van te voren zou het zweet me in mn bilnaad staan bij wijze van Maarre met vreemde mensen bedoelde ik het gastgezin, niet het klasgenootje Edit: met je laatste stukje ben ik het wel eens trouwens
Nou ik denk dat het punt is dat er door de school gezegd is dat ze met iemand van haar lijstje in het groepje zou komen. Had de school aangegeven dat ze zelf groepjes gingen maken, dan was de dochter van ts daarop voorbereid geweest en was er waarschijnlijk geen probleem geweest. Ik snap heel goed dat de dochter van ts nu teleurgesteld is. De afspraken zijn gewoon niet nagekomen.
ik zou ook woest zijn geweest. naar een ander land gaan in een gast gezin is al heeel spannend en dan ook nog niet weten of het gaat klikken tussen haar en dat meisje dat maakt het nog enger. ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden voor je dochter!
Als al de anderen een groepje van 3 à 4 hebben en zij maar met 2 zijn ... Kan er dan bij een groepje van 4 niemand weggehaald worden en bij hen gezet worden? Zo zijn dat 2 groepjes van 3. En ik zou het zelfs nu - als volwassene - niet fijn vinden om zonder vrienden daar een week te zitten elke avond. Ik ben ooit 2 weken op scoutskamp naar Italië geweest. 3 dagen voordien werd één van mijn beste vriendinnen toen - die ook bij mij in de groep zat - ziek en ging niet mee. Ik heb mij steendood verveeld in Italië en voelde mij 2 weken lang rot-eenzaam. De andere 3 die meegingen hadden een geweldige band samen, maar daar hoorde ik echt niet bij. Ik weet dus hoe dood-eenzaam je op zo'n trip kan zijn, zonder vrienden.
poeh, kan me de reactie van je dochter wel voorstellen. Vind het inderdaad ook wel apart dat precies zij dan met zijn tweetjes zijn en de andere groepjes drie. Snap de kant van de leraren ook wel maar toegegeven; die hadden óók moeten beseffen dat het compleet de andere kant op kan uitpakken..
Zeg, zou jij je grote mond eens dicht willen houden over mijn dochter! Dat je een andere mening hebt vind ik totaal niet erg, ik zet het juist hier neer zodat ik het vanuit een ander perspectief kan bekijken. Je hoeft hier mijn dochter dus niet persoonlijk op aan te vallen! Ik heb hier zo duidelijk mogelijk proberen neer te zetten hoe de situatie is, en dat het dus niet te doen is om het meisje zelf, maar de manier waarop. En dat ze dus SAMEN met het meisje, het groepje groter wil maken, zodat het niet zo gedwongen word om het gezellig te hebben. Dus praat me niet over DIT SOORT KIDS, want dan trap je behoorlijk op mn pik!
Ze kan trouwens weer lachen, heeft het van zich af laten glijden, en we hebben er samen over gesproken. Ze wacht nu op antwoord van de klasseleraar. Ik heb haar er dus al op voorbereid dat er waarschijnlijk niks meer aan te doen valt, en dat ze dan samen met dat meisje het beste ervan moet maken. En dat ik haar teleurstelling wel snap. Dit was zo niet afgesproken. We hebben nota bene pas nog een info-avond gehad over de cambridge reis, waarbij dit duidelijk besproken is! Ook mijn dochter is nog maar 13, vind het allemaal retespannend, komt bij een vreemd gezin in huis.
Dit heb je goed op gelost tot nu toe en jou dochter mag trots op zich zelf zijn ze is zelf actief achter het probleem aan gegaan. Het is gewoon niet leuk om anders in gedeeld te worden dan waar je op gehoopt had en ze mag best teleur gesteld zijn. Kom op ze hoeft haar gevoelens toch niet te verstoppen alles is dus al zo spannend. En jij hebt het ook goed gedaan je staat achter je kind en neemt haar gevoel hier in serieus. Dat het misschien met dat 12 jarige meisje ook nog gezellig gaat worden dat kan ze pas zien als ze geweest is. Maar geef haar dus groot gelijk dat ze ( boos was).. Hoop dat het misschien nog positief uit pakt voor je dochter en wenst haar alvast een hele fijne ( studie trip toe maar ook een hoop onvergetelijke lol met medeklasgenootjes.)
Nou ik vind dat jij en je dochter het goed hebben gedaan hoor! Nogmaals, kan me heel goed voorstellen dat ze boos/teleurgesteld is en dat het er helemaal niet zozeer om gaat dat ze perse bij haar vriendinnen wil zitten maar dat er gewoon iets anders was afgesproken.. Verder vind ik de opmerkingen hier wel erg laag en vooral hard.. Niet teveel van aantrekken dus..
Ik snap jou en je dochter helemaal. Er zijn duidelijke afspraken en beloftes gemaakt door de school dat kinderen bij tenminste 1 van de opgegeven kinderen in het groepje komen. Dan moet de school zich daaraan houden. Je dochter stelt zich daar ook op in en dan is het niet zo, ja dan snap ik dat ze baalt. Je dochter is nog jong en gaat zonder ouders naar een vreemd land en zit niet met haar vriendinnen. Dat is hartstikke spannend voor haar. Ik vind dat je dochter het netjes heeft aangepakt.