Dochter wil niet overblijven.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door linda84, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter gaat sinds een aantal weken 1 keer per week over blijven. Ze heeft het daar prima naar haar zin maar ziet er iedere week tegen op. Net lag ze huilend in bed dat ze mij dan zo erg gast missen en niet naar de overblijf wilt. Ik moet m half 1 mijn zoontje ophalen in een andere plaats waar hij op een speciale psz zit. Ze zou mee kunnen maar dan zit ze haar hele pauze in de auto en dat vind ze ook niet leuk. Wat moet ik nu ??
    Ik vind dit heel sneu maar help ik haar ermee om te zeggen je hoeft niet meer ?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou de keuze aan haar laten: of dus overblijven of in de auto zitten en meegaan. En anders misschien eens kijken of ze bij een vriendinnetje kan eten tussen de middag voor die ene keer per week?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva zei altijd dat ze niet naar de overblijf wilde. Maar goed, ze moest wel, want ik ben dan aan het werk. En nu gaat het prima. Ze weet gewoon dat het erbij hoort. Ik jouw geval zou ik het aan je dochtertje vragen, wat ze het liefste wil. Maar als je het niet aan haar vraagt, denk ik dat het gewoon een kwestie is van eraan wennen.

4. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

m;n dochter vond t in t begin ook niet leuk. maar ze is er nu aan gewend. maar ook omdat ze tijdens t overblijven leuke dingen doen.

t hoort erbij. 3 dagen in de week, want ik werk dan en zij moet overblijven.
    tis zo gewend; en ze zit bij andere kindjes (ook grote) dus je horot wat verhalen langs komen. maar ze moet er aan wennen.
    nieuwe dingen zijn meestal eng.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heel vervelend maar mijn zoontje heeft niks te willen wat dat betreft. Hij kan overblijven niet leuk vinden maar ja mama moet werken! Dus pech voor hem.

Vooral niet toegeven dan komt het vanzelf goed! Hoe rot het ook is want weet precies hoe het is want mijn zoontje zeurt ook weleens dat hij niet wilt.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als de mogelijkheid er is zou ik voor 1 keer kijken hoe het gaat als je haar in de auto laat eten. Misschien vind ze het wel helemaal niks en wil ze volgende week weer overblijven omdat dat toch leuker is. En zo niet, dan is er nog geen man over boord, toch?

Als je geen keus hebt doordat je moet werken, heeft een kind niks te willen maar in dit geval zou ik kijken of er een andere oplossing is.

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik ben het eens met de dame hierboven...mijn kind zou niets te vertellen hebben als het echt moet... het hoort erbij en klaar!

Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch. Zoonlief van ons hebben wij van de BSO afgehaald, maar omdat het kon. Nu wel heel duidelijk gemaakt dat het zo weer veranderd kan worden als papa en mama bijv. meer moeten gaan werken dan is het niet anders... hij zegt nu ja, maar of dat straks zo is ;)

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt meiden. Ik heb vol gehouden. Ik wil volgend jaar ook wel meer gaan werken als de jongste op school zit. Dus maar even volhouden. We hebben een stickerkaart gemaakt en als ze niet zeurt krijgt ze een sticker en na 4 stickers gaan we wat leuks doen samen.

Deel Deze Pagina