Morgen gaat onze zoon voor 't eerst wennen op school. Wat geef je mee en hoe maak je het klaar en waar doe je het in? Ik hoor 't graag. groetjes vruchtje
Heb hier zo'n mepal bakje voor fruit. Dat doe ik er dan geschild in. Deksel erop. Met een peer wil mijn dochter er graag en vorkje bij, die doe ik dan in een plasticzakje in de rugzak erbij. En een banaan doe ik in zo'n bananen doosje. Mepal Fruitbakje met naam Mepal met naam (Lunchbox/beker) Kado met naam - Kraamkado - Naamkado - Gepersonaliseerde cadeaus | Koter Kado bananendoosje - Google zoeken
Appel, banaan, mandarijn geef ik gewoon zo mee. Ander fruit doe ik gesneden in een afsluitbaar bakje, met een klein (snackbar) vorkje erbij.
Ligt ook beetje aan school.. Na 2x appels schillen merkte dochterlief op dat de juf gewoon een appelsnijder heeft. Tja dan ga ik niet staan schillen Bananen, mandarijnen gaan ook zo in de tas. Druiven en gesneden fruit gaan in zo'n koekendoosje van de Hema. Vorkje erbij... Klaar. Oh en en kiwi gaat in een doosje met een lepeltje in een zakje erbij. Die snijdt juf door de midden en die lepelt ze dan uit. (De inval juf heeft de hele kiwi in blokjes gesneden... Anne vond het maar raar en onhandig. Blijkbaar had die juf nog nooit een kiwi "gelepeld" )
Appel eet ze gewoon ongeschild, nog makkelijker Als het goed is, is je zoon nu op school. Hoe ging het afscheid enzo?
je kan bij de xenos zo'n beker en een doos in een halen. je hebt ze voor stoere wildebrassen, maar ook voor zoethappig voor meisjes... naam er op en je hebt alles bij elkaar. hoe ging t wennen? voor hem en voor jou?
Mja bij ons moet je een stuk delen... Dus zo van het klokhuis happen is geen optie Al eet ze het dus wel met schil.. Stop gewoon hele appel in d'r tas en juf "chopt" hem met de appelsnijder in stukjes.
Meestal geef ik hele stukken fruit mee (appel, banaan, druiven, mandarijn, peer etc.), maar een kiwi snijd ik bijv. doormidden en doe er een lepeltje bij en het ding in een bakje.
Als je appel of peer gesneden meegeeft, besprenkel die dan met een beetje citroensap. Dan wordt het niet zo bruin. Favoriet voor zoon (in volgorde van populariteit): knijpfruit (krijgt hij heeeeel af en toe mee) bosbessen aardbeien rauwkost (tomaatjes, komkommer, paprika in reepjes) appel in stukken, met schil druiven banaan peer mandarijn
Eerste wendag is goed gegaan . Bij afscheid kort gehuild. Hij vindt het leuk zegt ie en juf vond t ook goed gaan. Nu nog 26/27 maart wennen en dan 2 april voor t eggie. Blijft spannend haha
Favoriet is mango. Die snij ik in blokjes, doe in een tupperware bakje en gaat zo mee. Appel schil en snij ik in partjes en doe dat in tupperware bakje. Wordt ook niet bruin.
Ik schil en snij een appel en doe hem in een bakje. Banaan gewoon in de schil, los in de ras maar maak al een kleine inkeping zodat ze hem makkelijk open kan maken.