En er is spelletje van maken? Dat zij eerst zelf mag en dat jij dan even mag schoonmaken? Heb je ook het idee dat ze pijn heeft? Ze is er niet rood van binnen schaamlipjes enz? Misschien dat ze ook wel een schimmeltje heeft?
Mijn zoontje heeft het ook, al maanden. We kunnen hem alleen staand verschonen. Zodra hij moet gaan liggen gaat hij krijsen. Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort. In bad of onder de douche protersteert hij ook wel even. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het inmiddels is gaan irriteren omdat het niet goed schoongemaakt kan worden.
Mijn dochter heeft ook zo'n periode. Klemt haar beentjes dicht met het omdoen van de luier en kijkt er dan heel ondeugend bij. Bij haar is het echt een spelletje. Ik heb de eerste keer goed gecontroleerd of het er niet geïrriteerd uit zag. Ik maak er gewoon een spelletje van en vraag haar hoe goed ze de benen vast kan houden terwijl ik haar kietel. Of ik ga haar teentjes kriebelen en een liedje zingen. Als ze echt doorzet zeg ik haar ook gerust dat sommige dingen nou een maal moeten gebeuren of ze wil of niet. Vaak laat ze dan wel los.
mijn dichter doet dat ook want het voelt niet lekker en die geparfumeerde doekjes doen zeer op de gevoelige vagina huid. Sons is het niet anders en duw ik rustig de benen Open hoor. anders poets ik met watjes met water en een beetje olie. SUDOCREME doet ZEER!! niet meer gebruiken, bepanthen creme of maïzena helpt hier het beste met zere plekjes en dan sowieso even met watjes gedrenkt in water en een beetje olie.
Sudo doet inderdaad zeer, bepanten is beter. Ik zou toch naar de huisarts gaan, voor de zekerheid. Nu ben jij ongerust en daardoor al gespannen als je haar moet verschonen, waar je dochter vast ook op reageert door nog hysterischer te doen. Mijn dochter doet nu ook moeilijk met verschonen, zij is gecorrigeerd 23 maanden.
Ik was mijn dochters vagina ook niet zelf hoor. En al helemaal niet met één of ander zalfje of creme, da's helemaal niet goed voor vagina's en creëer je juist schimmeltjes mee. Dat wordt wel schoon als ze in bad zit. Toen ze nog een luier had dan alleen met een pampers sensitive doekje, alleen bij roodheid een beetje bepanthen toen.
Ik lees ook even mee. Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter is 20 maanden en houd ook angstvallig haar benen bij elkaar en schreeuwt moord en brand. ene moment gaat het beter dan het andere. Ik leg haar uit dat het moet gebeuren.....
Volgens mij redelijk normaal gedrag voor haar leeftijd idd.... Hier hetzelfde gehad bij beiden rond die leeftijd. Dochter heb ik het uitgelegd... Tsja niet leuk, maar soms moeten dingen die niet leuk zijn. Mama vind strijken ook stom, maar als ik dat niet doe hebben we geen kleren om aan te trekken. Wonder boven boven accepteerde ze die uitleg gewoon Bij zoontje was het een uitdaging... Hij is ook verrekte sterk! tegenwoordig doe ik het staand, anders krijg ik het echt niet voor elkaar. Hij blijkt liggen op de commode ook niet leuk/eng te vinden, dus ik ga tegenwoordig geoon op de grond zitten om het te wassen en aan te kleden. Gaat stukken beter!
Hier hetzelfde. Maar dat komt door de doekjes die hem pinn doen. Zijn huid is daar ook rood. Nu ik schoonmaak met gewoon wc papier gedept in olijfolie (ja ja) doet jet geen pijn meer en kan ik hem rustig schoonmaken . De k dat de doekjes bijten dus zou met een washandje of wc papier wat vochtig is gemaakt schoonmaken.
Hier ook het probleem hoor. Als je beneden aangeeft dat we haar luier gaan verschonen is het drama er al. We hebben nu ook luierbroekjes gehaald. Dan kan ze na het poetsen gaan staan. Dit vind ze wel prettig. Maar ik wissel ze wel of, met gewone luiers. Hoop dat die face snel weg is. Is echt een drama. Voor haar maar ook voor ons.
Heeft mijn oudste dochter ook zo'n periode gehad toen ze die leeftijd had.Hier deed ik het dan inderdaad op de bank met de tv aan en snel even kijken.Bij roodheid Zwitsal zinkzalf. Ik zou er niets achter zoeken. maak er geen gevecht van want dat werkt alleen maar averechts.ik vind de tip van wanneer ze ligt ze slapen wel een goede moet ik zeggen.
Ik zit nu een beetje in dubio... De ene zegt het moet gewoon als niks anders helpt, en de ander zegt geen strijd van maken of niet dwingen.. Net dus toch gewoon schoongemaakt, flink protesteren en roepen toen ik de beentjes uit elkaar deed maar toen ik zei het is klaar nu de luier aan was het ook over.
Het kan best zijn dat je dochter pijn voelt van irritatie of een schimmel. Ik zou per direct stoppen met vochtige doekjes en crèmes. Zij is een peuter, bij het poepen in de badkamer verschonen en wassen, en alleen smeren bij roodheid en dan met lanette crème.