Baby heeft moeite met overdag slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Miertje89, Sep 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn baby'tje is nu 3,5 week oud en eigenlijk heeft hij sinds de tweede/derde week al moeite met overdag ergens anders slapen dan bij mij in de armen. We hebben van alles geprobeerd, boven in bedje leggen, van tevoren bedje verwarmen met een kruikje, mijn gedragen t-shirt onder zijn hoofdje gelegd, beneden in de kinderwagenbak te slapen gelegd, met hem gewandeld (dit helpt soms nog wel), en gewoon hele dagen vastgehouden. Ook een draagzak geprobeerd maar dat ziet hij compleet niet zitten!

Om eerlijk te zijn houd ik dit niet lang meer vol! Mijn rug en schouders protesteren en ik kan voor mezelf niet eens meer een fatsoenlijk ontbijt klaarmaken.

Als ik hem slapend weg leg, gaat het vijf minuten goed en daarna begint hij weer te huilen. Ik wacht dan even af of hij weer in slaap valt, maar na een paar minuten wordt het harder huilen en dan krijsen en dan zit ik binnen no time weer met hem op de arm.

Ik kan niet echt goed zien waar het aan ligt dat hij zo snel weer wakker wordt. Soms schrikt hij wakker omdat zijn armen in de lucht vliegen, soms slaat zijn handje de speen uit zijn mond, soms is er niks voor nodig...

Suggesties nog?

2. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wil ook graag nog even toevoegen dat hij vanaf n uur of 4 tot ongeveer 9 uur sowieso niet meer wil slapen, hij huilt veel en het is echt gewoon de tijd 'uitzitten'. Nu is dit nog niet zo lastig, maar wel natuurlijk als je de rest van de dag ook met hem op de arm gezeten hebt... ;)

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat lastig is dat toch hè...

Wat voor voeding krijgt hij en hoe gaat dat?w ik je dat wat meer over vertellen?

Groetjes Adrienne

4. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij kreeg eerst flesvoeding van Kruidvat, maar op advies van het consultatiebureau zijn we overgestapt op Hero Baby standaard. Hij drinkt netjes zijn flesjes leeg en lijkt weinig last te hebben van krampjes o.i.d., het is puur dat hij overdag slecht in slaap lijkt te vallen behalve bij mij. Ik moet wel zeggen dat we sinds gisteren een Puckababy gebruiken, dat lijkt overdag voor een paar prettige rustige uurtjes te zorgen!

We leggen hem er dan in als hij duidelijk slaperig is, dan kan hij nog wel 5 minuutjes wat jengelen maar het huilen zet niet door en uiteindelijk vallen de oogjes dicht.

Het is allemaal dus al iets verbeterd sinds ik mijn berichtje schreef... Gelukkig!

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is fijn! Als je nog meer wil weten laat je gerust horen.

Groetjes Adrienne

6. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Adrienne,

Hij slaapt nog steeds weinig overdag behalve bij mij op de arm, en ik merk dat hij snachts enorm lange rukken kan maken om dit in te halen. Dan heb ik het over 7-8 uur slaap. Hij komt wel aan de juiste hoeveelheid voeding per dag, dat is geen probleem geweest. Mag hij zo lang doorslapen op deze leeftijd of moeten we hem dan toch wakker gaan maken?

groetjes

Share This Page