Mijn dochter van 7 maanden klakt heel veel met haar tong. Waarom zou ze dit doen? Ze krijgt voldoende bijvoeding, dus daar zit het niet in.
Of ze vindt het een leuk geluidje/beweging? Baby's ontdekken natuurlijk van alles: handjes, voetjes, tong, hun stem. Dit zou er ook 1 kunnen zijn. En anders: spruw?
Lisa doet dit ook de hele dag gewoon omdat ze het grappig vind. Als je het zelf doet gaat ze het meedoen en ligt dan helemaal in een deuk.
Hier wordt ook veel voor de lol geklakt (en andere gekke geluiden gemaakt) . Hoort erbij- geen zorgen en lekker van genieten- er zijn veel ergere geluiden die baby's kunnen maken, haha (bijv tandenknarsen ).
Het is geen spruw, dus ze zal het idd wel leuk vinden om te doen dan. Ik deed het net ook en ze moest gelijk lachen.
Julia begon er op die leeftijd ook mee, ze vond t gewoon leuk. Tot de onder en boven tandjes kreeg, toen werd dat leuke klakken, irritant tanden knarsen. En nu brabbelt ze hele verhalen. Zou me er niet druk om maken, ze vindt t vast gewoon leuk om te doen..
Mijn zoontje begon dit met een maand of 6 te doen. Wij maakte dit geluidje ook naar hem, dus hij begon ons na te doen. Hij maakt het geluid nu nog steeds en lacht dan echt om zichzelf, en helemaal als papa en mama het ook doen