Hoi, Mijn zoontje krijgt borstvoeding. Nu kreeg hij zo nu en dan gekolfde melk in een flesje en dat ging op zich wel goed. Alleen sinds deze week wil hij ineens niet meer uit een flesje drinken. We zijn elke dag aan het oefenen (mijn partner geeft dan de fles of ik zelf) maar het lukt niet Laatst paste mijn schoonmoeder 3 uurtjes op en toen heeft hij dus ook niets gedronken. Hij drukt de hele tijd met zijn tong de speen weer naar buiten (dat doet hij ook als ik hem een speentje geef). Toen ik weer thuis kwam, had ik een huilend en hongerig kereltje, dat ik direct kon aanleggen waarna hij als een blok in slaap viel (ook dit wordt een probleem, want hij valt alleen maar in slaap aan de borst). Enig idee wat ik hieraan kan doen? Gewoon blijven oefenen? Tips zijn welkom Groetjes, Henriƫt
Yup, gewoon elke dag (of om de dag) even blijven aanbieden (hoeft niet een heel flesje), misschien alleen door iemand anders laten doen en zelf even uit zicht blijven, dat werkt misschien iets beter. Als hij al eens goed met dit flesje gedronken heeft hoef je volgens mij niet moeilijk te doen met andere flesjes of spenen, wij hebben altijd maar 1 fles nodig gehad en altijd dezelfde speen, Simone heeft ook wel eens een week iets geweigerd (fles of borst) maar dat ging ook weer over. Zolang je je er zelf niet te druk over maakt en hij op andere manieren wel genoeg binnen krijgt op een dag komt het vanzelf wel weer goed
hier had ik ook een flesweigeraar, die daarvoor wel gewoon uit een flesje dronk. van alles geprobeerd, veel verschillende flessen (de breastflow werkt nog het beste maar ook dat lukte uiteindelijk niet) gekolfde melk, poedermelk en uiteindelijk zelfs met roosvicee omdat hij poedermelk niet lekker vond en we ook de gekolfde melk steeds weg konden gooien wat ik een beetje zonde vond. Als ik moest werken 6 a 8 uur dronk meneer in die tijd ongeveer 30 ml. Toen zijn we zelfs vervroegd begonnen met wat vast voedsel (2 weken terug) dat leek hij wel te accepteren en afgelopen weekend vond hij het zelfs heerlijk. Anderhalve week terug vond ik uit dat hij wel uit een kopje wilde drinken. En vorige week heb ik met mijn etos spaarkaart een nuby non-drip trainingsfles aangeschaft, (onder het mom wie niet waagt die niet wint, het is min of meer gratis dus laat ik het maar eens proberen ook omdat ik hier vaker had gelezen dat het zou kunnen werken met een tuitbeker etc ) wat blijkt, hieruit gaat het super. (zowel roosvicee als melk) Ik heb een enorme tsr en mijn zoontje ligt 8 minuten aan de borst en heeft dan zo'n 150 ml + gedronken (als ik kolf haal ik dat er met gemak uit) en dan voed ik ook nog eens met tepelhoedje. Kennelijk gingen de gewone flessen hem dus gewoon niet snel genoeg en raakte hij daardoor gefrustreerd en stopte met drinken. (zelfs grotere spenen werkten niet) Een echte gouden tip heb ik niet het was bij ons gewoon op goed geluk, maar wellicht dat je in mijn ervaringen toch iets gelezen hebt dat je herkent of dat van pas zou kunnen komen.
Bedankt voor jullie reacties. We zijn hier nog steeds wat spelenderwijs aan het oefenen. Als ik het doe vindt hij het reuze interessant. En soms zuigt hij soms wat melk, maar dat is te verwaarlozen. We hebben trouwens de breastflow en voor alle zekerheid (ik ga donderdag weer aan het werk) heb ik de medela softcup maar besteld. Moeten we dat maar proberen voor als het echt niet gaat. En anders ga ik gewoon proberen om tussentijds 2 keer naar huis te gaan om live te voeden. Het is niet anders.
Oefenen met vers gekolfde melk! Pas als dat goed gaat, melk die in de koelkast heeft gestaan. Pas daarna, melk die ingevroren is geweest. Tommee Tippee fles gaat hier goed.