Onze zoon is zo ontzettend bewegelijk, ik treft hem een paar keer per dag met zijn armen en/of benen tussen de spijltjes van de box of het bed. Heeft iemand een veilige optie wat ik kan doen, zodat dit niet meer kan gebeuren? Iets tussen de spijltjes doorvlechten ofzo? Maar wat, het moet natuurlijk veilig zijn en ademend voor het geval hij met zijn gezicht erbij komt...
Zolang er genoeg ruimte tussen de spijltjes zit, zou ik er niets tussendoen. Irem zat ook zo vaak met haar beentjes tussen de spijlen van de box en ze wurmt zich er altijd wel weer uit. Een enkele keer zit ze vast, nou dan laat ze het wel horen hoor . En buiten dat een stuk stof niet zo veilig is, zullen ze het er ook wel uit gaan trekken, ik denk niet dat je daar veel mee opschiet.
Een slaapzakje aandoen een optie? Dan kunnen in ieder geval de beentjes niet meer tussen de spijlen komen.
Dilano kwam ook altijd met zijn beetje tussen de spijlen en heeft nu een slaapzak aan en dat werkt prima.
Ook een slaapzak in de box?? In bed heeft hij die al aan, maar dan komt hij weer met de armpjes ertussen....
Tycho zit hier ook regelmatig vast. Zo af en toe leg ik hem op de grond. Eerst deed ik dat op een 2persoonsdekbed maar sinds 2dagen kan hij kruipen en hij gaat nu gewoon de hele woonkamer door Zo kan hij zijn energie lekker kwijt en kan naar alle hartelust bewegen. Want ow dat doet hij zo graag hahaha. Het advies van het CB hier was trouwens: lekker vast laten zitten want dan moeten ze zich loswurmen en das goed voor de motorische ontwikkeling
lekker op de speelmat op de grond... en anders gewoon laten, kindje leert vanzelf wel hoe ie er weer uit moet komen
Ja is ook wel zo maar ik zei dat hij weleens met allebei zn handen en voeten erdoor zit en ook al huilt hij heel hard dan mag ik hem nog steeds niet losmaken. Sorry beetje onvolledig verhaal hihi. Maar ik ga er ook niet meteen naar toe als hij vast zit hoor. Maar hij is ZO beweeglijk, hij zit om de haverklap zo vast!! Tegenwoordig vindt hij het veel interessanter om op de grond zn nieuwe "move" te oefenen. hihihi xxxx
hier sluit ik me bij aan, ze komt vanzelf weer los en zo niet dan help ik een handje ze maakt echt wel duidelijk als het haar niet lukt om los te komen.. maar doet ie zichzelf niet proberen eruit te wurmen dan?? ik bedoel blijft ie net zo lang liggen tot jij hem helpt???
Jollein | Bedtextiel | Baby-Dump Dit is een hoofbeschermer met zijflappen eraan. Die flappen zitten ter hoogte waar de armpjes ook liggen. Misschien is dat een idee. Mijn dochter deed het ook heel erg en nog wel, maar heeft nooit echt helemaal klem gelegen ofzo. Dus wij hebben dit niet gekocht, maar wie weet is het wat voor jullie!
Voor een kindje van 5 maanden is dit juist niet meer veilig omdat ze gaan grijpen endergelijke waardoor de kans bestaat dat ze er onder vast komen te zitten. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Bijna elk kindje ligt wel met armen en benen door de spijlen. De spijlafstand is zo bedacht dat ze er makkelijk met armen en benen door kunnen maar nooit met hun hoofd kunnen vast zitten. Niks ergs aan laat ze zelf maar proberen om los te komen en vaak kunnen ze dat ook.
Wat ik gezien en gelezen had bij babydump mag wel. Dit omdat er een beschermende en ademende rand aan zit. De rand gaat onder het matrasje zodat de kleine niet knel kan komen te zitten en er zit een speciale rand omheen zodat de kleine niet kan stikken. Vandaar dat ik deze erbij had gezet!