ik word helemaal gek, ben halve nachten op!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Beeps, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

ik heb een heerlijke zoon van 5 maanden, overdag is hij de liefste baby vd wereld, maar snachts....

Vannacht ben ik weer vanaf 12u bezig geweest tot 5u. Hij moppert/huilt, dan ga ik naar beneden, en ligt hij op zn buik (moet ik hem terugdraaien, kan hij zelf niet door slaapzak) of zn speen is eruit, en dan ben ik halverwege de trap weer naar mn eigen bed, en dan hoor ik hem al weer!

Hij heeft geen honger, want als het 4 uur na zn laatste voeding is en ik leg hem aan, dan wil hij niet.. Ik geef borstvoeding en ben al begonnen met de laatste voeding een papfles te geven, maar hij slaapt daar geen minuut langer door.

Ik word echt helemaal gek, al 5 maanden die gebroken nachten, (en dan noem ik niet de laatste maanden zwangerschap) en het lijkt alleen maar erger te worden!!!

God zij dank werk ik nog niet, maar man, ik word hier geen leukere mama of vrouw van...

Wie heeft voor mij de tip ????

ALvast onwijs bedankt!

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik denk dat je deze beter bij baby/dreumes kan plaatsen, krijg je waarschijnlijk meer tips dan hier.

Verder kan ik me je wanhoop wel voorstellen hoor, het is voor mij al wat langer geleden maar kan me nog goed herinneren hoe ik er toen aan onderdoor ging bijna. Maar ja, weet je, 5 maanden vind ik ook nog wel erg jong, dus ook niet zo heel vreemd dat ie 's nachts meerdere malen wakker wordt. Goed, aan mij heb je dus eigenlijk helemaal niets:)

Succes en hopelijk heeft iemand dé tip voor je!

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Kan het ook zijn dat hij tandjes krijgt? Mijn dochtertje is ook vijf maand en wordt af en toe snachts wakker. Ze ligt dan ontzettend te kauwen op haar knuistje. Een zetpil of dentitox, of allebei, doet wonderen.

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Misschien een ander temperatuurtje op de kamer proberen? Misschien heeft hij het koud of juist warm?
    Of inbakeren?

Hoop dat je snel een oplossing vind en weer lekker kunt slapen
    Succes!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat is mopperen / huilen? Sommige kinderen moeten gewoon de kans krijgen om zelf weer in slaap te vallen. Ik zou als het niet gekrijs wordt of heel erg huilen hem vooral even met rust laten. Waarom moet de slaapzak nu aan? Het is vast harstikke warm dus dat kan al helpen en meerdere spenen in bed?

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier was dat toen ook het geval op die leeftijd en het kwam toch echt door de tandjes die begonnen door te komen. Och wat heb ik die kl*tetanden vervloekt! Mijn zoontje heeft er erg veel last van gehad. Heb hem wel Chamodent gegeven van VSM maar hij had er zo last van dat zelfs dat al niet hielp.

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om een co-sleeper te kopen/maken? persoonlijk zou ik echt geen zin hebben om steeds van boven naar beneden te lopen (slaap je op zolder?), dat maakt je extra vermoeid. Co-sleeper kan een oplossing zijn, mits je daar open voor staat.

Groetjes!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja een Co-sleeper kan zeker een oplossing zijn.

maar even wat anders. Die gebroken nachten kunnen nog wel 4 jaar duren ( ik wil je niet ontmoedigen). Isabella is soms weken achter elkaar elke nacht wel een paar keer wakker.
    Natuurlijk niet voor lang maar toch wel steeds er heen en even een aai over de bol en weer weg.

Verder is het ook wel zo dat als je een kindje BV geeft die lichter slaapt en vaker nog nachtvoeding wil dan een kindje op KV. Soms wel tot 15 maanden of 2 jaar.

Ik zou ook zeker voor een co-sleeper gaan. Heeft een vriendin van me erg veel goed gedaan. En nu slapen ze beter en kn ze fijner BV geven. ( na 13 maanden nog steeds)

9. adi

adi Niet meer actief

Rek jij de voeding tot elke 4 uur? Want dat lees ik een beetje uit je verhaal.
    BV-kindjes willen vaak heel vaak drinken 's nachts, vooral op die leeftijd. En misschien is hij wel helemaal vermoeid van het huilen en klagen in die 4 uur tijd.

Daarnaast zou ik kijken of het met dit weer mogelijk is om die slaapzak weg te laten. Is zijn kamer niet te warm?
    Heeft hij echt behoefte aan de speen of zoekt ie eigenlijk de borst?

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Ik zag dat je inmiddels al een topic bij baby en dreumes hebt geopend. Dan doe ik deze dicht.

Lotte

Deel Deze Pagina