Dochter wilt geen vast voedsel

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by hopeful, Feb 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hopeful

hopeful Lid

Oct 14, 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemiddag,

Ik vroeg mij het volgende af. Onze dochter is zo goed als 9 maanden. Ze eet wel brood maar lust absoluut geen andere vaste/grove voeding. Ik maak alles vers en b.v. geprakte banaan eet ze, het moet dan wel goed geprakt zijn zorda ze stukjes proeft spuugt ze dit weer uit. Verse appelmoes is wat ruwer van substantie en dit vindt ze te grof. Groente wordt dan ook gepureerd.

Het consultatiebureau vindt dat ze nu wel gewoon vast voedsel moet kunnen eten en dat wij met haar naar een logopedist moeten. Zelf heb ik het idee dat het vanzelf wel goed komt.

Wat raad u mij aan?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Hopeful,

Het advies van het consultatiebureau vind ik een beetje voorbarig omdat jouw kindje nog maar 9 maanden is en tenslotte nog maar een baby is. Ik adviseer je hierin jouw gevoel te volgen. Niet alle kindjes lopen gelijk in de ontwikkeling. Tot de leeftijd van 12 maanden en soms nog wel langer zie je nog vaak dat kindjes stukjes niet fijn vinden in hun eten.
    Het één en ander kan ook samenhangen met de hoeveelheid tandjes die ze hebben.

Wel adviseer ik je even lang de huisarts te gaan om te laten controleren of de amandelen niet vergroot zijn. Soms kan dat een oorzaak zijn van slikproblemen.

Groet,
    Anne

3. hopeful

hopeful Lid

Oct 14, 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de snelle reactie,

Vorige week zijn we toevallig bij de huisarts geweest omdat ze zo ziek was en koorts had. Toen hebben ze ook in haar mondje gekeken. Lijkt mij dat ze het dan wel gezien hadden als haar amandelen vergroot zijn.

Dan ga ik het toch nog even aankijken en steeds proberen het eten iets dikker te maken.
    Het leek mij ook wat voorbarig, maar zij was er zo zeker van dat ik dacht dat ik het dan toch maar moest doen.

Fijn dat we hier onze vragen kunnen stellen.

Share This Page