Over twee weken moet ik weer werken en nou hoop ik een beetje ritme in de nachten te kunnen krijgen. Op dit moment wordt Jesse nog rond kwart over 5 wakker wanneer hij overdag genoeg slaap heeft gehad. Wanneer hij overdag te weinig heeft geslapen (doordat we op visite waren enz.), slaapt hij een goede nacht (vanmorgen tot 9.00 uur). Maar om hem nou overdag maar wakker te houden terwijl hij duidelijk moe wordt, vind ik ook geen goed idee. Ik zou het fijn vinden om de laatste fles rond 22.30/ 23.00 uur te geven en dan 's morgens rond 7.00/ 7.15 uur uit te komen. Hij heeft al bewezen dat hij zulke nachten wel kan maken. Ik heb de volgende opties al gelezen; - rond kwart over vijf de speen geven zodat we het uiteindelijk rekken tot 7.00 uur (dit werkt bij hem wel maar dan ben ik toch nog vanaf kwart over 5 in de weer) - Om kwart over vijf een kleine fles geven (weinig cc's) en dan om 7 uur de rest. Zo zou hij dan vanzelf geen behoefte meer hebben aan de fles van kwart over vijf. --> Op zich klinkt dit logisch maar ik heb het idee dat Jesse niet om kwart over vijf wakker wordt omdat hij eten wil, maar dat het meer is omdat hij al genoeg geslapen heeft en even wakker wil zijn/ aandacht wil. Iemand goede tips??Alvast bedankt.
Enige tip? Helemaal niets. Hij maakt al geweldige nachten en ik weet niet hoe oud hij is, maar met zuigelingen kun je nog niet spreken van aandacht willen. Hij heeft dan gewoon honger, en zo te lezen is het makkelijker ook om hem een klein flesje te geven om kwart over 5. Anders loop je de hele tijd heen en weer voor een speen, terwijl hij na een flesje vast weer gaat slapen. Je mag je echt in je handjes knijpen hoor, nachten van 22.30 tot 5.15 uur en dan nog verder slapen! En overdag wakker houden zou ik helemaal niet doen, dat is schadelijk want kinderen hebben hun slaap hard nodig. Ook overdag. Laat het een beetje los en je zal vanzelf zien dat de nachten langer worden! Of niet, en dan zul je er ook gewoon uit moeten. Een baby kan geen rekening houden met of jij weer gaat werken of niet.
Hoe laat gaat hij naar bed? Wellicht kun je dat steeds een kwartiertje opschuiven in dehoop dat het wakker worden ook opschuift.
Wordt hij wakker voor die fles van 22.30 uur of maak je hem wakker? Je zou ook kunnen proberen hem zelf te laten komen. Wellicht is dat dan om 3 uur, maar wie weet pas om 5 uur, weet je dat ook weer.
Hoe oud is hij? Hier beide keren de ervaring dat ze tussen de 6 en 8 maanden de ochtend op een normale tijd gingen starten. Daarvoor altijd nog een ochtendvoeding om 4-5 uur gehad. Vroeg of laat naar bed, wel of geen avondvoeding, het was gewoon 4-5 uur. Je erbij neerleggen is het beste. Ik ben 't ermee eens dat je het al treft bij een baby die zo'n nacht maakt. Probeer echt maar te beseffen dat je daar geluk mee hebt; mn 1e was de eerste 6 maanden ofzo altijd wakker tussen 5-7 uur 's ochtends en toen ze 's ochtends normaler sliep, was ze elke nacht van 1-4 wakker. Tot ruim 10 maanden oud zat ik dus elke nacht uren op met een wakker kind. Mn zoon slaapt gelukkig wel goed, gaat 's avonds ook goed slapen en we zijn hier zo blij mee, juist omdat we weten dat 't niet vanzelfsprekend is.
Heb niet echt tips. Hier slaapt ze 9 van de 10x van 22:30 tot 7:15. De laatste voeding was eerst 12u toen 23u en nu 22u. Maar ze heeft er ook nachten tussen zitten dat ze blijft rommelen vanaf 4 a 5u. ..denk dat ze vanzelf t "ritme" wel vast houden. Ben allang blij dat ze zo vaak al door slaapt
Bewezen dat ie zulke nachten kan maken is nog wat anders dan structureel zulke nachten maken he? Het eerste jaar zal je slaap zeer regelmatig door van alles en nog wat onderbroken worden, dus mijn allereerste tip is vooral om regelmatig zelf met de kippen op stok te gaan: dat is de allerbelangrijkste manier waarop je zelf met voldoende energie dat eerste jaar doorkomt, (en onze nachten waren bij onze oudste heeeeeeeeeel erg slecht: je went daar echt aan!). Je kunt uiteraard proberen wat er gebeurt als je nu om 5.15 een speentje aan gaat bieden. Het zou kunnen dat ie dan na een tijdje gewoon later wakker gaat worden, maar garantie daarop heb je bepaald niet. Ik zou zelf eerder gaan voor even een klein flesje en snel weer verder slapen: die nachten worden dan vanzelf langer. Aangezien hij nu al zulke geweldige nachten maakt, ligt het wel redelijk in de lijn der verwachting dat hij dat dan vlot ook wel zelf gaat regelen: langer slapen. Overdag wakker houden zou ik echt niet doen: een kind dat oververmoeid raakt, gaat juist slechter slapen. Uiteraard moet ie ook niet meer slapen dan ie nodig heeft overdag, want dan ga je een omkering van z'n ritme krijgen, maar moe=moe en dus op bed.
ok, ik ben dus gewoon verwend : ). Het is inderdaad wel zo dat we hem altijd wakker moeten maken voor de laatste fles. Ik heb me ook al eens afgevraagd wat er zou gebeuren wanneer we hem dan gewoon laten slapen. Maar ja, dan slaapt hij al vanaf half 9 ofzo dus vermoedelijk komt hij dan midden in de nacht een keer. Ik zal eens kijken hoe we het gaan aanpakken.
Weet niet hoe oud je kindje is, maar vind dat toch al fijne uurtjes Soms als ik om 0:00uur hier de fles geef is het de volgende keer weer rond 04:00 a 05:00, maar dan duurt het wel soms een half uurtje om te voeden en een uur om hem in slaap te krijgen. Meestal kan ik hem 2 keer 4 a 5 uurtjes achter elkaar laten slapen, daarna is het echt lichte slaapjes van 1 a 2 uurtjes. Moet wel zeggen dat onze Noah koliek/reflux heeft dus dat vraagt toch wel wat extra aandacht. Is al stukken beter geworden Hij sliep eerst maar 1,5 a 2 uurtjes en dan was hij alweer hongerig (ongeacht of de fles leeg was of niet).
Volgens mij kun je niks anders doen dan accepteren dat het zo gaat. Het is net wat je zelf wilt. Ga mee met het slaappatroon van je kind. Echt niet wakker houden overdag, daar gaan ze 's nachts juist slechter door slapen. Het is echt al super hoe je kindje slaapt hoor. Je went er echt aan dat het zo gaat. Mijn jongste, 17 maanden, heeft geen vast slaapritme, slaapt meer niet door dan wel door. En natuurlijk wil je de hele nacht slapen tot zolang mogelijk, maar dat is echt een luxe . Het zal even zoeken zijn hoe het allemaal gaat als je gaat werken, maar ook daar komt weer een patroon in. Succes met weer gaan werken straks!
Je kan er niks aan doen... Je kindje zal ongeveer 3 maanden zijn denk ik? Gewoon een fles gven snachts.. Dat hij snachts wakker word en jij 1000x keer terug moet lopen voor een speen.. Dan heeft bij wss gewoon honger en je bent sneller klaar als je een fles geefr want daarna slaapt ie weer lekker verder denk ik... Die nachtfles gaat er vanzelf een keer af En er zijn genoeg moedersdie snachts hun bed uit moeten ondanks dat ze werken.. Vervelend? Ja soms Maar dat hoort er nou eenmaal bij als je een kindje heb T zijn net mensen..
Ik heb, zeker als ik er de volgende ochtend op tijd uit moet, liever een voeding rond 3-4 uur, dan rond 5-6.... Na die van 3-4 slaap je tenminste nog even lekker, heb je daar ook nog even echt de tijd voor Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je hem niet voor een avondvoeding wakker maakt. Misschien komt hij dan eerder dan 5 uur, maar het kan ook zijn dat ie zonder avondvoeding wel de hele nacht door gaat slapen: dat gebeurt namelijk ook nogal eens. De slaap wordt dan niet onderbroken van buitenaf en dan zie je nog wel eens dat ze daardoor ineens de hele nacht door gaan slapen
Wat Rozemarijke zegt, hier ook veel liever een voeding rond 3/4 uur, dan kun je daarna nog een paar uurtjes mee pikken. Na 5 uur lukt dat toch vaak hier niet meer.
Mijn dochtertje sliep met ongeveer 6 weken 's nachts door. Incidenteel is dit nog wel eens een keertje niet zo geweest maar nachtflessen heb ik sindsdien niet meer hoeven geven. Als ze zich midden in de nacht meldde deed ik een speen in haar mond, dit hielp bij ons wel maar is inderdaad uitproberen want het kan op jonge leeftijd ook honger zijn!! Soms bleef ik er even bij staan tot ze weer in slaap viel en aaide over haar gezichtje. dat was vaak genoeg. Verder hebben we haar tot ongeveer 4 maanden ingebakerd en sliep ze tot ruim 5 maanden bij ons op de kamer. Dan hoefde ik niet zo ver om haar een speentje te geven. Het uitbakeren was nog even een dingetje maar ging ook binnen enkele dagen goed. Tegenwoordig wordt ze om 2 uur 's nachts wakker (vermoedelijk door tandjes) en ook dan werkt een speen en over haar gezicht aaien. Ik zou het zeker even proberen of een speen werkt. Je weet het nooit natuurlijk. Inderdaad zijn de tijden niet gek hoor. Vaak als het maagje groeit gaan ze ook langere nachten maken. Bedenk je maar dat het allemaal fases zijn.
Hier inderdaad t zelfde alarm bij Ona. Slaapt door maar een elke keer werd ze wakker en met n steentje viel ze gauw weer in slaap
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar aangezien je hem om 22.30u wakker moet maken, zou ik proberen om te kijken of hij zelf wat later komt. Want ik begrijp uit je verhaal dat hij half 9 nog fles heeft gehad? Dan zit er idd niet zoveel tijd tussen, tuurlijk slaapt hij dan 2 uurtjes later nog.
Gewoon met gematigde kracht op haar hoofd slaan met zon steen dan slapen ze super! Grapje natuurlijk hè, voor de chaggos
Ik heb veel liever een nachtvoeding dan een late avondvoeding en een vroege ochtendvoeding. Hier maak ik haar ook niet wakker, helpt ook niet denk ik. Vannacht kwam ze om 2 uur (18.20u laatste voeding) maar toen wilde ze niet echt drinken maar om 4 uur wel. Daarna sliep ze lekker verder tot 6 uur. Als ze om half 5/5 uur komt slaapt ze meestal niet echt meer en ik dus ook niet. Ik vind het ook lekker om s avonds vroeg op bed te kunnen en als ik later ga, ben ik moe en wil ik gewoon lekker slapen zonder eerst te voeden.
Mijn jongste is bijna 1 en ik ben jaloers op jouw nachten . Maar je kunt idd kijken wat er gebeurt als je je kleine zelf laat komen en eventueel een speentje aanbieden. (S wordt tussen 19 en 7 zo'n 2-veel keer wakker )