Mijn zoon word morgen 10 maanden en at en dronk altijd als een honger wolfje. Sinds een 2 weken heeft hij veel last van tanden pijn (boven 3 stuks) Nou zou het een logische gedachte zijn dat de fles hem pijn doet! Maar het rare is dat hij wel drinkt maar gwn maar 100 ml of minder. Ook wil hij zijn avond eten niet altijd! Hebben kindjes van deze leeftijd dat ze meer ander eten willen? Of is dat onzin? En heeft hij last van z'n tanden? Moet ik hem smorgens bijv een halve boterham aanbieden als hij amper gedronken heeft? Bij de lunch krijgt hij een fles van 90+3 waar hij amper wat uit drinkt..mag ik hem al andere melk aanbieden ipv? (ik dacht dat koeienmelk pas na 1 jaar mag?) Nog even zijn schema 7.00 fles 180+6 10.00 fruit 12.00 1 snee brood met beleg en fles 90+3 15.00 diksap en tussendoortje 17.00 avondeten + toetje 19.30 fles 180+6 en bambix de hele dag bied ik hem water aan. jullie enig idee??
Hier ook gehad, Dl weigerde zelfs de hele fles op een gegeven moment. Daarna blijvend minder. Ik heb toen de fles vervangen door fijne granenpap met een lepeltje. Opdringen werkt dus averechts. Je kan nog proberen of het in een andere houding beter gaat (zelfstandiger zitten, fles zelf vasthouden etc). Of slokjes melk uit een klein bekertje geven. Bij tandpijn geef ik dentinox voor het eten, dat helpt hier (althans, merkt ze iig dat we er iets aan doen).
Hier nu ook een fase dat minder gegeten wordt, zeker avondeten is vaak na een paar happen al klaar. Ik wijt het aan het sprongetje en ga er van uit dat het vanzelf wel weer komt. Je kunt 's ochtends trouwens best een boterham aanbieden hoor. Kreeg dat advies al bij 8 maanden van het CB. En inderdaad kijken of hij het misschien prettiger vindt om zelf wat te eten, zeker een boterham leent zich daar wel voor.
Hier ook gehad en eigenlijk wil hij 'm nog steeds niet, behalve als hij z'n fles in het donker op z'n kamer krijgt, helemaal prikkelarm, geen lampje aan, niet praten. Dan drinkt hij opeens binnen 10 minuten een hele fles leeg. Hier krijgt hij sinds 9 maanden alleen 's morgens en 's avonds nog een fles, overdag hoeft hij 'm echt niet meer. Vanaf 8 maanden ben ik er 's morgens een boterham bij gaan geven. Mijn zoontje krijgt geen pap en ik vond dat hij toch wel met iets meer mocht gaan ontbijten dan alleen een fles melk, daarnaast deed hij tussen de middag als of hij uitgehongerd was. Verder zou ik gewoon alles aanbieden volgens z'n normale schema, wil hij niet, dan probeer je het later nog eens. Geen strijd van maken. Vaak gaan ze na een paar dagen vanzelf weer beter eten. En inderdaad misschien zelf laten eten, als je dat nog niet deed?!
De mijne wil sinds een week ook geen druppel melk meer. Gewone melk ook niet. Zijn fopspeen ook niet... nouja van de fopspeen zijn we dus af. Mooi meegenomen maar ik maak me soms ook wat zorgen over de fles. Krijg het er niet in. Ook al uit tuitbeker en gewone beker geprobeerd. Niks. Zelfs optimel geprobeerd... Geef hem nu een extra yoghurtje ofzo. Verder weet ik het ook niet. Hij is nu wel ineens veeeeeeel meer gaan eten. Maar het is gedaan met de flesvoeding. Zijn eerste tandje is ook van de week doorgekomen.
Mijn dochter heeft KMA en weigert nu met 9 maanden flessen. Ze eet Als Een bootwerker echt heel veel maar flessen ho maar. Ik kan zuivel moeilijk vervanger en daarbij weegt ze maar 6.5 kg (geboren met 1600 gram) dus ze kan het nog wel gebruiken. Ze eet alleen pap (bord) En verder denk Ik 100 ml melk. Maar eet wel twee keer fruit, boterham smiddags, heel veel avond eten...
Onze dochter dronk en at ook minder als ze last had van tandjes. Maar ze wil ook steeds meer zelf eten dus de fles is niet meer interessant. Ze krijgt nu s morgens een bordje pap, s middags bij het brood een fles 90/3 (meer wilt ze niet dus daarom krijgt ze wat meer brood, dat wilt ze nml wel) en s avonds voor het slapen dan nog wel een fles 180/6. Voor de rest ziet ons schema er hetzelfde uit Onze dochter drinkt ongeveer wel 2 volle rietjesbekers per dag leeg, meestal water soms sap. En ook dat wil ze graag zelf doen
Ik zou smorgens een boterham aanbieden met een bekertje melk.zelfde tussen de middag.onze uk was ook klaar met zoveel melk. Je kan ook smorgens pap geven maar daar was onze uk snel klaar mee (kreeg half pap en kleine fles) Met 10/11 maanden beetje gewone melk gegeven om te wennen. Ik zou rustig afbouwen smorhens boterham met kleine fles. Wat teveel is laten ze wel over en ga je rustig over naar de boterham.