Maar krijgen zij dan meer toeslag dan ze moeten betalen aan premie? Want dan zou ze ook de korting die ze krijgt voor het hogere risico en het teveel aan zorgtoeslag apart kunnen zetten voor eventuele extra kosten. Mag ik vragen hoeveel jouw zoon moet betalen? En krijgt hij 154 euro zorgtoeslag?
Ze verdient weinig, nog geen 4000 euro per jaar. Als ik dat invul (zelfs bij 10.000) kom ik uit op 154 euro. Doe ik iets fout?
Nee, denk niet dat je iets fout doet. Met zo’n laag bedrag draag je ook amper belasting af. Is die €4000 netto per jaar of bruto?
Mijn zoon krijgt ook 154 euro zorgtoeslag. Hij heeft de basisverzekering, 385 euro eigen risico en de laagste tandarts verzekering erbij. Kost 144 euro, dus hij houdt een tientje per maand extra over. Met een bijbaantje zul je altijd wel op de volledige toeslag uitkomen, zelfs mijn moeder met haar aow en klein pensioentje krijgt het volledige bedrag per maand. En dat is echt wel meer inkomen dan onze kinderen binnenharken met een baantje hier en daar.. Let er wel op dat aankomend jaar de toeslag weer wordt teruggeschroefd naar 127 euro. Om de lagere inkomens tegemoed te komen was het dit jaar hoger, dat wordt volgend jaar weer teruggedraaid. In dit geval zullen wij het verschil bij gaan leggen..
18+ is altijd zo een leuke leeftijd voor alle regelzaken die wijzigen. Gewoon even een tip om binnen jullie gemeente even te checken of er een 18+ spreekuur/infopunt is bijv. via maatschappelijk werk of jongerenwerk of via het wijkteam. Voor jongeren (en de ouders) zelf is het ook goed om te horen wat ze allemaal nu zelf moeten regelen en hoe je dit doet. Binnen maatschappelijk werk zien we vaak dat er toch fouten worden gemaakt bij het aanvragen de zorgtoeslag bijv. Ook inschrijven bij de woningbouw voor een huurwoning is bijv. van belang.
Als je dochter met haar 18 jaar nog op het VO zit kan je via Duo ook een tegemoetkoming jongeren aanvragen. Dit omdat de kbs komt te vervallen wanneer ze 18 jaar worden.
shit gaat het weer teruggedraaid worden? Mijn oudste gaat het nu volledig zelf betalen. Verdiend best flink naast zijn school maar voor dochter die 18 jaar wordt zal ik dan maar weer bijleggen haha