Schoolreisje - geef jij snoep mee en zo ja hoeveel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Feye, 18 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Beide kinderen gaan binnenkort weer op schoolreisje. In de informatie van school stond al: je mag wat te snacken meegeven, maar geen hele zakken snoep. Dat laatste vind ik logisch, maar toch zijn er genoeg kinderen die (in mijn ogen) veel snoep mee hebben. Oudste begon nu ook al: 'mag ik wel wat meer mee dan alleen het rolletje Mentos van vorig jaar. Iedereen heeft veel meer...'.
    Ik vind dat eigenlijk niet nodig en vind bijv. een Mentosrol meer dan genoeg. Dus even polsen of ik nou zo streng ben ;)

Geven jullie je kinderen snoep mee op schoolreis? En zo ja, wat/hoeveel dan?

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Een rolletje mentos vind ik ook meer dan genoeg. Zoveel snoepen ze hier in een hele week ook niet dus waarom zou het meer moeten voor 1 dag? Er zijn altijd kinderen die zakken vol meekrijgen maar dat zullen uitzonderingen zijn lijkt mij.

Onze dochter gaat binnenkort ook op schoolreis en krijgt een klein bakje pepernoten mee en een snackbakje met wat fruit/rauwkost. Bij het uitstapje zelf zullen ze eten krijgen dus hoeft er in principe alleen iets kleins voor onderweg mee.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een rolletje mentos.
    Meer vind ik ook niet nodig.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij mochten geen snoep meegeven dit jaar omdat er ouders waren die wat snoep nogal ruim namen....

Maar wij lieten hem vorig jaar een snoepzak vullen bij de kruidvat. Voor 1.50 ofzo. Dus geen zak vol ;) kinderen deelden ook overigens

Nataly1972 vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Zo'n rolletje vind ik meer dan genoeg, en ja ook als andere kinderen meer mee hebben.
    Zo zijn er heel veel zaken/regels op school waar veel ouders zich niet aan houden. Maar bij de oudste leerde ik al gauw mij daar niets van aan te trekken. We zijn al jaren verder, en ik erger me nog steeds aan ouders die zich dus niet aan dit soort verzoeken of regels houden en begrijpen doe ik het al helemaal niet.
    Maar ik doe het dus wel

Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik geef ze vaak een bakje snoep mee om te delen. Haal een paar zakken haribo, bijv kikkertjes, perziken, kersen net wat ze kiezen en doe dat gemengd in een bakje. Dat bakje is dan om te delen in hun groepje. Dat weten ze heel goed hier, bij dagjes weg etc doen we dat ook zo en het bakje is nog nooit leeg terug gekomen. Er wordt dus niet overdreven gegeten van de snoep, maar zelf een snoepje gaan eten en een ander kindje niet vind ik niet zo netjes dus vandaar een bakje mee om uit te delen.

7. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ik geef ook een klein bakje snoep mee omdat ze zelf graag willen delen.
    Overigens kwam het bakje half gevuld weer terug, er werd blijkbaar veel gedeeld

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik laat de kinderen altijd bij de Jamin een kleine puntzak scheppen met wat ze lekker vinden en met de mededeling dat ze dat moeten delen met kinderen in hun groepje / vriendjes / vriendinnetjes. Dat doen ze ook en meestal gaat de zak niet leeg.

9. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze vorige week op schoolreis geweest. Voor drie keer een tussendoortje meegegeven en de oudste had twee rollen Mentos om uit te delen in haar groepje. De andere twee hadden geen snoep mee.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Dank voor deze tip! Ik ga denk ik ook wat zakken halen en dan kan hij een bakje vullen met wat hij lekker vindt.

Hier wordt ook wel gedeeld, maar krijgt dan natuurlijk ook weer dingen terug.

En mijn oudste is dus een echte snoepkont. Die zal niet snel met snoepjes terug naar huis komen...
    De jongste is veel meer een deler en heeft een betere 'rem' op snoepen.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

De mijne is een ‘Joey doesn’t share food’-typje, dus die gaf ik altijd alleen een klein zakje met stuk of 6-8 snoepjes voor zichzelf mee. :D

Luna86, zegenwens, Sunflowerr en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik denk dat hier vooral de ouders reageren die niet zoveel meegeven maar er zijn echt ouders die wel hele zakken meegeven, zag ik vorig jaar als begeleider. Ik snap best dat je kind dat ziet en als normaal aanneemt en dan alleen mentos wel weinig vindt. Maar eigenlijk lijkt me juist de mentos de bedoeling, maar leg dat je kind maar eens uit. Heel lastig!

Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Hier mogen ze een klein zakje snoep scheppen bij Kruidvat. Dus echt een klein formaatje hoor, niet zo'n zak vol. Met de mededeling dat ze ook lekker mogen uitdelen :)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier werd door school uitgelegd dat het overgrote deel van de ouders heel vriendelijk behoorlijk wat snoep mee gaf om uit te delen. Heel aardig, maar zoals je ook hier in het topic leest doet bijna iedereen dat en dan krijgen kinderen op zo'n dag toch behoorlijk wat snoep binnen.
    Vandaar het verzoek een enkel klein snoepje voor je eigen kind meegeven.

Vulpen vindt dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Voor mij hoort snoepen wel een beetje bij zo'n dag als een schoolreisje dag.
    En als je er normaal gesproken gewoon gezonde eetgewoontes op na houdt, mag je best een uitzondering maken voor feestjes en leuke dagen. Ik doe dus niet zo moeilijk over dat ze wat meer snoep binnen krijgen dan normaal. En als ze op zo'n dag dan 's avonds geen eten meer lusten, nou so be it.
    Maar enorme hoeveelheden waar ze misselijk van worden of complete zakken chips, nee dat hoeft dan ook weer niet. Maar ik denk ook dat het goed is dat kinderen hier zelf mate in leren te houden. Ik zou wel wat snoep meegeven en gewoon net ietsje meer dan wat ze die dag thuis zouden krijgen.

flipflop, Shay25, Cin85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dat verbaasde mij ook, hij had echt niet veel er in, deelde lief uit en t was niet eens op!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik geef 2/3 mini zakjes met snoepjes. Kan hij gelijk ook delen of ik pak de kleinste ziplock bag en heb daar laatst wat snoepjes in gedaan.

Ze delen niet snel met zoon maar hij deelt wel uit. Krijgt dus geen bergen snoep binnen.

Mentos krijgt hij niet, die zijn te glad. Verder op dit soort dagen krijgt hij vaak een broodje mee of rozijnenbol.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier wordt dat meestal wel duidelijk gevraagd door school.

Of niets, of alleen voor zichzelf of om te delen.

En daar houd ik me dan braaf aan.

Alleen voor zichzelf zijn dan vijf kikkertjes, een doosje smarties en een doosje rozijntjes.

Om te delen haal ik een zakje bij de supermarkt. Meestal kikkertjes, standaard verpakking. Kan de juf meteen mooi zien wat er precies in zit bij de ingrediënten en dat het niet over datum is ofzo.

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Hier mogen de kinderen altijd snoep scheppen bij de CandyShop. Dat is hier in t dorp ook wel een beetje een ritueel hoor. Hele klassen spreken dan af wanneer ze gaan. En de beste man is er natuurlijk ook hartstikke blij mee.
    Ze krijgen iets van 2 euro mee, dus ze scheppen dan vaak voor €1,50 ofzo en kopen er nog iets bij. Ikzelf koop meestal een klein busje Pringles en pakjes drinken. En ze nemen dan nog iets van een koek mee en brood wanneer nodig. De eerste snoepjes gaan natuurlijk al in hun mond als ze net in de bus zitten (en dan het liefst die dingen waar je de hele dag een blauwe mond van hebt), maar dat vind ik voor zo'n dag echt helemaal prima en er ook gewoon een beetje bij horen. Gerust nemen ze de helft weer mee terug, want het zijn niet van die grote snoepers eigenlijk.
    Hier mag dat ook gewoon.
    Morgen gaan ze bijvoorbeeld met de klas van de oudste naar Prinsjesdag. Ze mogen dan extra snoep meenemen. Dus vanmiddag gaat er hier ook eentje snoepscheppen.

sidmick vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina