Hallo, Gisteren ontdekte ik dat er een hard bobbeltje, lijkt wel een erwtje onder het tepeltje bij mijn dochter (2,5 jaar) zit. Het is te verschuiven en doet geen pijn. Ook is de tepel anders van kleur als de andere. Iemand enig idee wat het kan zijn. Ga uiteraard maandag de huisarts bellen maar was benieuwd of iemand dit herkent. Op internet vind ik alleen verhalen van baby's die borstvoeding krijgen en hormonen van moeders.
ontstoken kliertje ? Mijn dochter heeft het ook gehad toen ze ongeveer een jaar was. Houdt even in de gaten of ze geen koorts krijgt
Dat hoop ik inderdaad. Zal het zeker in de gaten houden, nu gelukkig geen koorts of ander gedrag dan normaal.
Ik zou ook denken aan een ontstoken kliertje oid. Ergere zaken (waar je denk ik als ouder wel direct aan denkt) zijn namelijk vaak niet verschuifbaar/beweegbaar. Succes bij de dokter morgen!
Lijkt op een ontstoken klier, wel in de gaten houden (of er vloeistof uitkomt, ze verhoging heeft of het groter wordt) en binnen twee weken moet het weg zijn, anders terug komen.
Hm, onze dochter heeft dat op dit moment ook (sinds een dag of 3). Maar ziet er meer uit als een puistje... Beetje rood, maar niet vuurrood en bovenop beetje witter. Heb me er tot nu toe geen zorgen om gemaakt, zou ik dat wel moeten doen?
Ik zou wel even naar de huisarts gaan. Beter voor niks dan dat je spijt krijgt. Hier verschillen de tepeltjes nu van kleur. En de "dikkere" is wat witter. Baadt het niet, schaadt het niet, toch?