Waterpokken en newborn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse84, 1 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Mijn peuter van drie jaar heeft de waterpokken. Nu heb ik een newborn thuis van nu vijf weken. Ik lees dat twee dagen voordat je de blaasjes krijgt al besmettelijk bent. Dus ze zou al besmet kunnen zijn.

Iemand ervaring met waterpokken met zo een jonge baby? Ben benieuwd wat het verloop is. Ze krijgt trouwens wel bv.

2. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Mijn oudste dochter kreeg ook waterpokken toen haar zusje 7 weken oud was. Zusje heeft ook waterpokken gehad maar echt op milde vorm ze had alleen op 5 plekken blaasjes en had helemaal geen last van. Toen ze 6 maanden oud was heeft ze helaas we gordelroos gehad op haar 1 been dat was wel heftig en pijnlijk. Ik hoop dat ze het niet krijgt.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja hier was t 2 maanden geleden raak bij m’n dochtertje. Kleine man geen last van gehad.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik.
    Toen mijn oudste zoon 3 maanden was kreeg zijn oudere zus waterpokken.
    Hij kreeg ook bv. Hij kreeg geen waterpokken.
    Een paar jaar later had weer een van de kinderen waterpokken. Toen hadden we een baby van een week of 8/9.
    Hij kreeg ook bv. Dus ik dacht dat het vast weer goed zou gaan. Maar hij kreeg wel waterpokken. Gelukkig was hij er niet heel ziek van. Hij zat er ook niet heel erg onder.
    Ik deed hem iedere dag in een havermout badje.
    Wel werd mij door meerdere mensen gezegd dat als kinderen onder de 1 waterpokken kregen ze er geen weerstand voor opbouwen. Maar de ha kon daar eigenlijk geen goed antwoord op geven. Dus of dat klopt weet ik niet.

Dus ja ik heb het allebei meegemaakt.
    Hoop voor je dat ze het niet krijgt. Ziet er best sneu uit, zo'n klein 'krentenbolletje'

5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Goed om te horen dat jullie baby's er geen last van hebben gehad of zelfs niet hl gekregen.

Hier is er nog niets te zien. Ze is wel onrustig maar ja... Ze is nu zes weken en denk dat we met de eerste sprong te maken hebben....

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina