Dorst of aandacht?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door suusjesanne, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter van 2 wilt sinds een paar weken zodra ze naar bed gebracht wordt een ' sappie drinken' zoals zij dat noemt.
    Ze drinkt in 1 teug 1 hele beker op. Daarna gaat ze liggen maar binnen 1 minuut blijft ze roepen dat ze dorst heeft.
    Ik ga er niet vanuit dat zij suikerziekte heeft maar dat het pure aandacht is.

Op dit moment is het ook dit geval en ze roept nu al 20 minuten, ik blijf haar negeren maar ben het echt zo zat.

Hebben jullie ook zoiets met je kind?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou dr een beker water geven en dan negeren.

3. suusjesanne

Dat is dus het probleem. Ik heb dat als eens geprobeerd en loop gelijk weg maar dan blijft ze roepen dat ik de deken erop moet doen.

Het is echt zo vervelend. Ze houdt ook echt vol!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

suikertestje voor je eigen gemoedsrust en dan negeren.wel even duidelijk vertellen dt je niet meer komt voor drinken of de deken.

5. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hier ook een beker water en daarna mooi laten zeuren. Of melk.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Die periode hebben wij met Vigo ook gehad.
    Hij kreeg (en krijgt nog steeds) een beker water mee naar bed. De periode dat hij bleef 'zeuren' heeft best lang geduurd, maar we zijn gewoon vol blijven houden met negeren. Dus dat zou mijn tip zijn: gewoon doorgaan met negeren. Op een gegeven monent heeft ze echt wel door dat je niet meer komt en houdt ze wel op ;)

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    en idd duidelijk vertellen dat je niet terug komt. Dat ze wat heeft gedronken en dat het tijd is om te gaan slapen. En daarna laten roepen en zeuren... heel cru gezegd... valt vanzelf wel in slaap...

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Die van jou zeurt om drinken... die van mij kan zeer slecht in slaap komen (net dr vader die komt ook heel erg slecht in slaap)... Maar het is vaak een periode en gewoon negeren. Succes ermee!

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het erg klinken als tijd rekken! Ik zou proberen vol te houden!

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou geen sap geven maar alleen een slokje water en dan negeren.
    Als ze doorheeft dat je niet terugkomt houdt ze vanzelf een keer op.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar jij kan het nog langer volhouden :D. Echt meid, hier heeft het ook heel lang geduurd (om melk) maar op een dag was het ook klaar ook en was het niet leuk meer. Zo heb ik ook periodes dat ze constant weer dr kamer uitkomt. Ik pak dr zonder te praten bij dr arm en breng dr weer terug naar bed, zorgt regelmatig voor krijspartijen maar nu zijn we er gelukkig alweer een tijdje vanaf.

12. suusjesanne

Dank jullie voor de vele en snelle reacties.

Ze gaat nooit accoord met water omdat ze dat echt niet lust dus geef ik 1 kwart beker drinken. Als die op is blijft ze daarna vragen en ze zegt ook dat ze zo' n dorst heeft. Dit blijft doorgaan tot ik kom en dus weer geef. Ik ben net nog 1 keer geweest en heb een piepklein beetje gegeven en nu is ze dus na dik een half uur gaan slapen.
    Ik ga dit niet iedere avond meer zo volhouden dus inderdaad negeren na 1 keer een beker drinken gehad te hebben en dan VOLHOUDEN haha.

Bedankt iedereen hoor!

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zeg maar zo: als je geen water wilt heb je blijkbaar geen echte dorst....
    Tja, beetje ouderwets en streng misschien, maar ik zou dus echt geen zin hebben in dit soort fratsen en er dus niet in meegaan.
    Dus ook niet na een half uur nog een piepklein beetje geven.

(verder ben ik best lief voor mijn kinderen hoor.... ; ) )

14. Female

Female Niet meer actief

Ik ben het er helemaal mee eens. En als ik het goed begrijp; geef je dus zoet drinken en daarna gaat ze (uiteindelijk) slapen? Dat is toch super slecht voor haar tanden.... Ik zou dat écht niet doen hoor...

15. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik ben het er ook mee eens als ze geen water willen drinken is het geen echte dorst.
    Hier 1 die altijd op bed nog water drinkt, en soms als het uitkomt ook nog lang schreeuwt om nog een slokje.

Ik wil sowieso ook niet dat mijn kindje na tandenpoetsen nog iets zoets krijgt. Na warme maaltijd is het enige wat ze nog krijgt water.
    Heb ook een tijdje gehad dat ik haar water gaf en dat mevrouw huilde omdat ze sap wilde hebben, ik heb toen gezegd water of anders helemaal niets toen was ze snel genezen/.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier een kindje wat precies zo is.( hij drinkt dan overigens ALLES, ook water en zelfs ORS) Hij drinkt ooit wel 2 bekers van 300 ml in 10 minuten leeg. Heb het er met de huisarts over gehad en vandaag is zijn suiker geprikt en deze was 3,1 erg keurig dus. Hier dis gelukkg geen suikerziekte, en mijn huisarts maakte het wel vaker mee dat kleine kinderen zulke extreme dorst hebben

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee geen water nou dan pech dan heb je niks.
    ik zeg altijd nu gaan slapen en mama komt niet weer terug en wil je niet meer horen dan word ik boos. nou dan is het gelijk klaar.
    zoet drinken is gewoon voor de lekker denk ik.

liefs

18. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Als je het echt niet vertrouwd kan je wel een suikertestje doen..
    Maar als ik het lees is het een fase.

Overigens zelf geen ervaring.. maar wel met suiker (helaas) en ik drink ook heel inhalig en het liefst suiker .. vooral voor het slapen gaan.

Hoeft niets te zijn, maar dacht: meld het toch even ;)

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier helpt het juist te zeggen dat ik nog even kom kijken als ze slaapt...

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het is algemeen bekend dat suiker bevattende drankjes de dorst niet lessen (als het echt dorst is in het geval van je dochter). Ik zou dus water adviseren.

Deel Deze Pagina