Dochter ziek, wat nu doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik respecteer je manier van handelen wel, snap het alleen niet helemaal, maar goed, ieder zijn ding. Maar als ze straks wel uitgedroogd is, mag ze dan wel opgenomen worden met sonde/infuus, hebben jullie daar dan geen problemen mee? Ik hoop wel dat jullie goed opletten, uitdrogen is erg gevaarlijk! Organen kunnen uitvallen of een kind kan ik shock raken. Principes prima, maar niet ten koste van een baby die hierin geen keus heeft!

Ik zeg dit niet als kritiek, maar ik vind als ik het zo lees de situatie van jullie kindje wel zorgwekkend. Ze heeft gister alleen maar 2 theelepeltjes water en een paar lepeltjes ors op als ik het goed begrijp, dat is echt heel weinig zeker met hoge koorts!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    Naar mijn weten doodt koorts geen bacterien(immers.. de meeste bacterien overleven een temperatuur van 40gr wel), koorts kan daarnaast wel helpen virussen en bacterien sneller te bestrijden. Is best een technisch verhaal, maar ik geloof dat iedereen wel kan googlen.
    Een koortsstuip komt meestal niet van hoge koorts, maar van een plotselinge oploop.

dat gezegd hebbende: ik geef makkelijk pmol. Zeker voor pijn. Houd er wel rekening dat pmol direct werkt op koorts, maar dat voor adequate pijnbestrijding een spiegel opgebouwd moet worden.

Succes. Arme meid...

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen, ikzelf neem bijna nooit medicijnen. Voor de bevalling had ik echt alleen pcm op, ongeveer 4-5 keer in mijn hele leven, alleen bij een hele erge hoofdpijn. Niet bij koorts of wat dan ook.

Toen ik bevallen was moest ik aan de anti-biotica, vroegen ze of ik er allergisch voor was "weet ik niet, nog nooit gehad" en ook nu na de bevalling slik ik alleen af en toe pcm als ik erge hoofdpijn heb.

Nu is mijn dochter wel ziekjes op dit moment, maar geen koorts en ze is eigenlijk beter geworden zonder medicijnen, met tandjes krijgt ze af en toe calpol (kindermedicijn met pcm erin) want ik wil niet dat ze pijn heeft. Nu zijn we overgeschakeld naar koud ijs etc. Werkt beter ;)

Ik snap dat je je kindje geen pcm wilt geven, maar zoals andere al zeiden: let goed op uitdroging! Dat is nu erg belangrijk, en ik vind het goed van je dat je alsnog pcm gaat geven als 't om 12 uur nog zo erg is, zal wel moeilijk voor je zijn om tegen je principes in te gaan maar erg fijn dat je dit voor je kindje doet! Wie weet komt het wel heeel vlug weer helemaal in orde met haar.

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Er is in de natuur enorm veel te vinden om een kind te helpen. Wij zijn tot nu toe alle ziektes en ongemakken (en dat zijn er een hoop geweest bij haar) doorgekomen zonder medicijnen nodig te hebben. Alles zo natuurlijk mogelijk, met ijs, moedermelk en plantenextracten. Dus altijd geef ik de voorkeur aan eerst alles eraan doen om het zo op te lossen voordat we naar de tweede keus grijpen. Niet iedereen gelooft in de genezingskracht van de natuur maar ik heb de natuur al vele malen aan het werk gezien.

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Tuurlijk kun je een standpunt hebben betreft medicatie en dat is jullie goed recht.

Maar besef wel dat bij hoge koorts en al overgeven een uitdroging op de loer ligt. Dan zou je dus eigenlijk je principes aan de kant moeten zetten al is het maar voor 1x. Om over de pijn voor zo'n kindje nog maar te zwijgen. Vind het echt zielig.

Let goed op alertheid en hoe is de conditie van haar huidje? Zie je dat achteruit gaan? Staan haar ogen al holler in haar oogkassen? Is haar mondje droog aan de binnenkant?

Onze dochter is vorige week met spoed opgenomen ivm uitdroging. Van de 1 op de andere minuut bijna sloeg het volledig om en ging ze hard achteruit. Zij had gelukkig nog niet eens koorts erbij. Besef wel dat uitdroging niet altijd even goed zichtbaar is ,maar het is wel dodelijk.

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    En ik zeg ook dat als jij dit zo wilt, dat goed is. Vooral als het werkt! Ik wou voornamelijk zeggen dat ik voor mezelf ook tegen medicijnen ben, alleen dus die zeldzame pcm tegen die veels te erge hoofdpijn, hoef er dan ook maar 1 te nemen en dat is dat.

7. kleinesara

Dankje, fijn om wat begrip te horen :).

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen punt, let alleen wel alsjeblieft HEEEL goed op, dat ze niet in het ziekenhuis beland

9. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    #69 zusterbianca, 4 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
    Ik wil toch even wat kwijt, je maakt je duidelijk zorgen over je dochter en je merkt daarbij dan ook dat de aanpak die jij gebruikt niet aanslaat.
    Je vraagt hier wat te doen, er worden tips gegeven, ook tips die jij nog niet als optie ziet.
    Ik vind alleen niet dat je dan kan zeggen in een reactie dat je daar geen commentaar op wil.
    Hier zijn mensen die het er mee eens zijn en niet, en er is volgens mij ook niet naar op gereageerd alleen bezorgd!!

Als je kindje nu nog steeds zonziek is en zo weinig vocht binnen krijgt, loop je het risico het erger te maken dan nodig door niet op tijd op de juiste manier in te grijpen, medicatie is niet voor niets uitgevonden, het menselijk lichaam is nu eenmaal niet meer opgewassen tegen de bestaande bacteriën en virussen.
    Heel veel sterkte met het kleine meisje.

PS bouillon is daarbij nog slechter voor de nieren van zo een kleintje dan PCM.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoe is het nu met je dochtertje?
    Zie je al verbetering?

11. kleinesara

Iets verbetering, om 12 uur getemperatuurd en toen was het iets gezakt, naar 41,0. Om 2 uur temperaturen we nog een keer en dan wil ik dat het onder de 41 komt, dus maximaal 40,9. Zo niet, dan paracetamol.

Verder heeft ze een lepeltje thijmsiroop gekregen en 10 minuutjes later wat water. Blijkbaar werkte de thijmsiroop want ze dronk nu een paar slokjes. Dat is ook binnen gebleven. En nu slaapt ze weer.

12. Niekepiek

Oeh, vind het nog wel hoog de koorts:(.
    Oogt ze al iets alerter?
    Gelukkig heeft ze wel een klein beetje gedronken.
    Nog plasluiers gehad na vanochtend?

Wat ik me trouwens wel afvraag:
    Jullie dochtertje is al best veel ziek geweest toch?
    Krijgt ze dat over van andere kindjes (jij bent toch gastouder?)?

13. kleinesara

Een klein beetje, miniplasje. Echt alert is ze niet, ze zit wel rechtop en doet wat ze moet doen (lepeltje siroop doorslikken, water drinken, gaat zonder moeite) maar valt vrij snel weer in slaap.

Ze is inderdaad al erg vaak ziek geweest. Ze heeft waarschijnlijk een verminderde weerstand vanwege de immuundeficiëntie van mijn vrouw (Sara heeft gewoon nooit antistoffen meegekregen dus een slechte start gekregen van haar afweer) en ze word van elk dingetje wat ze oppikt ziek. En die pikt ze inderdaad waarschijnlijk op van de andere kindjes als ik werk. Maar ze is ook heel actief de laatste tijd, loopt zelf los in de supermarkt bijvoorbeeld en in de metro en zit dan met haar handjes overal aan. En dat samen met slechte afweer zorgt denk ik voor al dat ziek zijn.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Heb je de tip van Cygnet gelezen, zetpil van VSM bij koorts. Homeopatisch dus, heb ik ook wel eens gebruikt.

Ik noem 41.0 niet echt een verbetering nog, ik hoop dat ze gauw opknapt. Sneu he voor die kleintjes.

Sterkte!

15. kleinesara

Nee, die heb ik denk ik over het hoofd gezien?

Ik vind 41,0 wel een verbetering in de zin van dat het aan het zakken is. Dus we blijven vandaag temperaturen om te kijken of die lijn zich voortzet.

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    phoe hoge koorts hoor voor zo'n klein meisje van nog geen 1 jaar...
    goed dat jullie er zo boven op zitten!
    hopelijk zakt de koorts en gaat ze drinken, of geven jullie pcm...
    vrees dat als ze echt uitdroogt en in het zh komt te liggen dat ze dan wel vanalles geven wat jullie liever niet hebben... denk dat je dan weinig meer te zeggen hebt.

17. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Sorry, maar 41 graden koorts is geen verbetering.. Waarom laat je dat kleine mensje zo lijden? Waarom weer 2 uur wachten?? Je schuift het voor jezelf vooruit, maar daar heeft jouw meisje nu niks aan.
    Pas alsjeblieft goed op. Je zegt dat ze niet alert is, laat haar nakijken!
    Dit is zo zielig voor haar

18. kleinesara

Ik heb die zetpillen even opgezocht, maar daar zit hetzelfde in als wat we nu van de homeopaat hebben dus dat geven we al.

19. Niekepiek

Oeh dat is wel heel vervelend voor haar (en jullie) dat ze zo vaak ziek is:(.

Ja het kost haar lichaam nu veel energie.
    Ik wil je wel even zeggen, dat als je dadelijk paracetamol gaat gebruiken, dan moet je dit wel even vol blijven houden tot de koorts weg is en ze echt zichtbaar aan het opknappen is.
    Dus 3 zetpilletjes per dag.
    Want als je er maar 1 geeft en deze begint uit te werken, dan kan ze een hoge piek gaan krijgen waardoor ze misschien in een koortsstuip terecht komen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 41 ipv 41.2 nou niet echt een verbetering, het is gewoon echt hoge koorts! Wel goed dat ze nu wel wat drinkt en het binnenhoudt. Drinkt ze wel wat meer nu dan een paar lepeltjes? Hou het alsjeblieft goed in de gaten!

Deel Deze Pagina