Dochter ziek, wat nu doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Slaapt, mijn vrouw is nu met haar bezig. Rustig wakker maken en dan kijken hoe het gaat.

2. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen

Oke hier ben ik het mee eens, maar wij kregen vroeger zelfs voor een verkoudheid al pcm. Ik smeer zelf bijvoorbeeld liever eerst luuf onder haar voetjes ipv pcm. Als ze echt koorts heeft of pijn lijdt dan krijgt ze ze wel.

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Misschien dat ze dat roepen omdat ze zich oprecht zorgen maken om je dochter haar toestand en jou daarmee willen laten inzien dat t zo ook niet gaat. Van vrijwel iedereen hier lees ik dat ze het prima vinden dat je t lijfje eerst laat proberen t zelf op te lossen maar dat je als ouder op tijd moet ingrijpen als dat niet lukt.
    Je kindje is nog niet 4 dat die dingen kan aangeven.
    Hier helaas genoeg ervaring met dood zieke kindjes en hoe snel t ineens kan gaan.
    Zo kreeg ik mn oudste niet meer wakker uit een middag slaap door een hele zware hypo (lage bloedsuiker), waarnaar ze met een ambulance naar t zkh is gebracht. Dit is wat andere met hun advies voor jou willen voorkomen.

Dat s wat ik erover te zeggen hb. En op dit moment zou ik als ikmjullie was naar een arts (regulier) gaan om de situatie te beoordelen. Veel beterschap.

4. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Pffff, zwaar is dat als je kind zi ziek is. Ik hoop dat ze vandaag al beter wordt. Bij zulke kleintjes kan temperatuur net zo snel zakken als oplopen.

En even offtopic:veel respect voor hoe je met de druk over pcm omgaat! Ongeacht van mijn eigen mening hierover bewonder ik hoe je met al die kritiek omgaat.

Beterschap voor je dochter!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    van mij mag je die mening hebben hoor, en ik ben ook niet snel met paracetamol geven maar in dit geval zou ik het zeker doen. Ik heb uit je teksten niet echt het idee dat je een medische achtergrond hebt, ik vraag me dan ook af waarop jouw manier van aanpak is gebaseerd en waarom je het gevoel hebt dat je hier zo aan vast moet blijven houden. Het zou toch jammer zijn dat je dochter straks in het ziekenhuis beland terwijl het zo makkelijk was op te lossen. Het is nog een baby, met een klein lichaampje wat zo te lezen een redelijke zwakke afweer heeft en daar moet je mee uit kijken. Op een gegeven moment kun je niet echt meer afwachten, ze zal toch snel meer moeten gaan drinken.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113

idd mee eens...
    snap dat je niet graag pijn bestrijding en medicatie geeft waar waar ligt je grens... en als ik eerlijk ben denk ik dat je je grens over bent...
    en kindje van 10 maanden dat al sinds gisteren 40 of 41 graden koorts heeft is niet echt goed.. en dat de temp dan iets of wat zakt... ik hoop voor sara dat het snel verder gaat zakken en dat ze zich beter voelt, dan zal ze ook weer beter gaan drinken lijkt mij.

hoe was haar temp en haar gesteldheid net?

denk dat iedereen hier met je mee leeft en vooral hoopt dat je kleine meid zich snel beter zal voelen!

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat dat ook een beetje aan jou ligt. Ik snap dat je je niet wilt verdedigen, maar mensen worden denk een klein beetje gefrustreerd van je schijnbaar "makkelijke" houding. Dat ben je niet, ik geloof nooit dat je makkelijk bent als het om je kind gaat, dat heb ik in alle topics die hebt geopend wel meegekregen ... maar een kind hoeft geen pijn te lijden als er zoiets als pcm bestaat, en het is niet de duivel he ;). En eerst was het 12 uur, nu 2 uur ... en ik ben het eens 41.2 of 40.9 is geen verbetering.

Principes zijn goed, maar mijn principes gaan rap overboord als het mijn kind betreft hoor ;)

8. kleinesara

Het is echt niet dat we dit voor de lol doen, of dat we het leuk vinden dat ze ziek is of wat dan ook. Mijn vrouw zit momenteel al 5 minuten met een zetpil in haar hand, het spreekt al haar gevoel tegen om die zetpil in haar lichaampje te stoppen en haar gevoel en verstand spreken elkaar vreselijk tegen. En dat voel ik ook. Ik heb aan de ene kant het gevoel dat het moet maar aan de andere kant schreeuwt alles in mij dat we het niet moeten doen.

Ik wil daar ook verder echt geen discussie over aangaan, dat maakt me niet vrolijker en dat maakt de situatie zeker niet makkelijker. Als de kritiek op onze aanpak verder gaat zal ik ook stoppen met reageren op dit topic, ik heb daar geen zin in en daar heb ik zeker dit topic niet voor geopend.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn dochter was rond de 9 maanden ook flink ziek (overgeven, koorts, etc), ze dronk uiteindelijk zo goed als niets. Ze had niet duidelijke symptomen van uitdroging, maar mijn gevoel zei dat het niet goed ging. Ze sliep extreem veel, was niet wakker te krijgen en houden. Ze was wat slapjes, etc. In het weekend zaten we bij de huisartsenpost en die gaven pillen mee en zeiden dat ik naar de huisarts moest gaan de volgende dag als het dan nog zo zou zijn. Dat was de volgende dag nog zo, dus in de ochtend zat ik bij de huisarts. Hij twijfelde en gaf aan dat ik het nog moest aankijken en bij twijfel moest ik meteen bellen. Die middag zat ik er weer (mijn gevoel was dat het niet goed ging) en toen is ze doorgestuurd naar de kinderarts in het ziekenhuis. Daar is ze gecontroleerd en ze was dus al wel uitgedroogd (nog niet ernstig gelukkig). Ze is toen opgenomen en kreeg meteen een sonde, etc. Ze heeft bijna een week in het ziekenhuis gelegen voordat ze volledig beter was. Dus ik zou me niet vastpinnen op alle symptomen zien.

Persoonlijk vind ik dat je nu aan je dochter moet denken en de huisarts moet bellen. Maar ja....

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat de crux is dat jullie JULLIE gevoel even ondergeschikt moeten maken aan het welzijn van jullie kind.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe hoog is haar koorts nu dan?

Ga alsjeblieft naar een dokter met jullie kleintje, geef haar die zetpil dat is nu denk ik beter dan afwachten.
    Je vergeeft het jezelf nooit als ze dadelijk wel aan toeters en bellen in het ziekenhuis ligt.

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik snap dat het voor jullie ontzettend moeilijk is om die drempel over te gaan, en dat het tegen je gevoel in gaat.
    Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet met natuurlijke homeopathische middelen op te lossen.
    Dat is helemaal geen kritiek op jullie manier van aanpak, want het is duidelijk dat jullie het beste willen voor Sara.
    Maar haar lichaampje heeft gewoon wat hulp nodig en een paracetamol is daarin de oplossing (voor nu).
    Soms moet je je eigen principes laten varen voor een groter doel, namelijk het welzijn van Sara.
    Inmiddels hebben jullie alles geprobeerd, en er zit gewoon geen verbetering in, ook al hoop je van wel.
    Ze heeft ontzettende hoge koorts, is niet alert, en drinkt bijna niet.
    Dat is heftig!

En nog een oprechte vraag zonder kritiek of belading: Wat houdt jullie tegen om naar een reguliere arts te gaan?
    Zijn jullie dan bang dat ze aan de antibiotica moet?

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

14. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik denk dat dit het kernachtig samenvat.

15. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik zou echt die pcm nu geven!

Wij geven dit ook echt liever niet, zo min mogelijk.

Toen onze zoon 9 maanden was kreeg hij ook erge koorts, ruim 40gr. Hij had ook geen pcm gekregen, maar wat bleek zijn lichaampje kon dit niet aan. Na een paar uur koorts kreeg hij een vreselijke koortsstuip! De hersenen kunnen zo lang zulke temp. niet aan.
    Bij hoge koorts moet je koelen, maar niet te koud. Dus weinig kleertjes aan. Washandje op het hoofd. En pcm geven.

Wanneer je de hulp van een huisarts of arts gaat inschakelen zullen die ook altijd vragen hoeveel pcm je kindje heeft gehad en anders moet je dit eerst gelijk geven!

Sterkte met jullie kleintje, is niet makkelijk als ze zo ziek is!

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb veel respect voor jullie opvattingen, kleinesara :). Maar soms moet je over je principes heen stappen voor het welzijn van je kind.

De natuur biedt inderdaad veel alternatieven, maar vergeet niet dat er dankzij niet-natuurlijke medicatie al vele kinderen gered zijn/zullen worden.

Beterschap voor de kleine meid!

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Is het nog gelukt ?

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Lieve kleinesarah, je jullie hebben echt de beste bedoelingen voor jullie lieve kleine meisje en ik kan het ook wel begrijpen als het minder serieus zou zijn.
    Maar jullie meisje is echt ziek! Echt ziekziek en wil alleen maar geholpen worden en daar kan een paracetamol bij helpen.

Ik denk dat als zwangere vrouwen het al mogen nemen het echt geen kwaad kan

Ons zoontje mag geen koorts krijgen, allee het mag wel, je kan het niet altijd voorkomen maar hier is het zo dat als hij koorts krijgt pf zich niet lekker voelt dat wij op aanraden van de kinderarts en neuroloog onmiddellijk paracetamols moeten geven zelfs toen hij 8 kilo woog was het beter om 240mg te geven terwijl dat eigenlijk pas mag vanaf 10 kilo om die koorts echt te onderdrukken.
    Geven we hem dat niet en denken we zoals jullie dan kan het zijn dat hij heel snel in het ziekenhuis beland en er vanalles ingespoten word in dat lijfje om hem beter te maken.

En jullie meisje staat nu ook op het punt om naar het zieke huis te gaan als het nog 2 a 3 dagen duurt en dan gebeurt er veel meer dan een paracetamollleke en dat wil je echt niet.

In mijn ogen kan paracetamol echt geen kwaad, wij geven het ook zo weinig mogelijk maar als hij iets heeft twijfelen we niet

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hoe gaat het met Sara nu? Ik maak me wel wat zorgen als ik hoor dat zo zo'n hoge koorts heeft.

Veel beterschap!

20. kleinesara

Ze slaapt weer. Ze heeft weer twee flinke slokken gedronken, daarna leek het even of ze zelf het glas vast wilde pakken maar dat deed ze uiteindelijk toch niet, ze heeft even bij mij geknuffeld en nu ligt ze weer bij mijn vrouw te slapen in enkel een romper en met een nat washandje op haar hoofd. Ik heb iemand gebeld die zo even langskomt om naar haar te kijken.

Deel Deze Pagina