flesweigeraar Hallo, Ik had dit topic ook al geopend bij de voedingsconsulente, maar geen reacties gehad. Vandaar dat ik hem nu hier open. Ik zit redelijk met mijn handen in het haar... ik vraag me af wat er met mijn zoontje (nu 5 maanden) is. Hij drinkt vanaf twee maanden (dus nu al 3 maanden) ontzettend slecht zijn flessen leeg. Dit is dusdanig ernstig dat we al een speciaal dieet hebben gekregen. Hij mag nu twee maal daags 100 gram aardappelen/groente/olie. Dit hapt hij erg goed op. Hij kreeg hierbij altijd nog zo'n 4 flessen van 180/6 en een schepje nutriton. Deze gingen lang niet altijd leeg, maar meestal dronk hij toch wel 120 ml. Sinds een kleine week drinkt hij eigenlijk helemaal niks meer. We zijn doorgestuurd naar de kinderarts welke constateerde dat er lichamelijk niets mis met hem is. (geen keel/oor/buik pijn). Ik geef hem nu kleine slokjes appelsap, zodat hij toch ietwat vocht binnenkrijgt. Zijn groenten wil hij nog wel eten (zo'n 100 gram per keer). Fruithap en danoontje vindt hij al weer wat minder prettig. We worden iedere dag gebeld door de kinderarts om te controleren of hij nog plasluiers heeft. Deze wegen we om te kijken wat hij plast. Tot nu toe plast hij wel nog steeds. Morgen hebben we weer overleg. Zodra hij niet meer plast volgt een opname. Uiteraard zit ik daar niet op te wachten. Hij heeft immers de eerste 2 weken van zijn leventje daar sl gelegen. Ik vroeg me af of hij misschien toch een koemelkallergie kan hebben zonder verdere (allergische) kenmerken. En wat kan ik nog meer doen om hem meer vocht te laten nemen?Een ritme is nu ook ver te zoeken *zucht* Vanmiddag worden we weer gebeld. Kan ik verdere onderzoeken eisen? En wat kan ik de arts verder nog vragen om te controleren? In elk geval bedankt voor het mee denken! Liefs frum Ps: qua spenen, voedingshoudingen, omgeving, flessen, timing, voeding etc hebben we écht zo goed als alles geprobeerd. Alleen nog geen hypo allergene voeding.
Ik wou dat ik het wist. Hier hetzelfde probleem... Ik zit ook te denken aan een allergie, maar ook hier geen andere kenmerken... Wij geven extra fruit (en yoghurt, maar dat mag jij natuurlijk niet geven nog). Wil hij wel pap uit een bordje? Sterkte.
Probeer eens zijn melk vanaf een lepeltje te geven. Het zal lang duren maar misschien werkt dit wel. Ik sprak laatst met iemand en die moest het ook vanaf het schaaltje doen. Heel veel succes en sterkte
Heb je al eens geprobeerd hem uit een tuitbeker te laten drinken? Als je denkt aan kma dan zou je zeker andere voeding kunnen proberen,maar dan denk ik eerder pepti. Gewoon aandringen op verder onderzoek en niet wachten tot hij niet meer plast. Sterkte!
En melk uit een cupje of met een doseerspuitje? Middeltjes die vaak gebruikt worden om neonaatjes te voeden zonder fles, misschien helpt zoiets... Mijn meisje van 5 maanden heeft veel belangstelling voor drinken uit een glas (we laten haar soms even proberen met water, ze komt nog niet veel verder dan sabbelen op de rand, maargoed, een oefenbeker zou misschien al beter gaan)