Mijn dochter van 2,5 ziet er eigenlijk altijd zo moe uit. Een heel wit smoeltje en van die donkere kringen onder haar ogen. Het is een tijdje wat minder geweest, maar momenteel valt het me weer erg op. Ze slaap 's nachts zo'n 11 à 12 uur (rond 19.00 uur naar bed en wakker ergens tussen 06.00 en 07.00 uur) en tussen de middag slaapt ze ongeveer een uurtje. Ze gaat meestal lief slapen als ze naar bed gaat en 's nachts wordt ze (zover ik weet) eigenlijk nooit wakker. Er zijn op het moment wel een hoop veranderingen in haar leventje; naar een nieuw (medisch) kdv, orthopedische schoenen waardoor ze nu sinds kort kan lopen (HOERA!), logopedie. Maar ook voor die tijd had ze al zo vaak zo'n vermoeid gezichtje. Is dit iets wat ik in de gaten moet houden? Misschien eens voorleggen aan de ha? Of is het herkenbaar bij andere moeders? Of wellicht denk ik er wel te zwaar over en komt het voort uit alle nieuwe ontwikkelingen? Ik hoor graag hoe jullie erover denken!
Denk dat het door de veranderingen komt of misschien groei? Krijgt ze extra vitaminen? Dan misschien dat eens proberen.. Supergoed dat ze loopt!!!
kringen onder ogen hoeft niet perse vermoeidheid te zijn volgens mij. Zijn er verder nog tekenen dat ze oververmoeit is ? Huilerig hangerig ?? Je zou het eens bij de huisarts kunnen vragen. Bloedarmoede kan ook bleekheid en kringen geven. Maar volgens mij zie je het bij het ene kindje gewoon ook beter dan bij het andere. Als een kind een bleke huid heeft lijkt me dat je donkere kringen ook sneller ziet. Bij mijn zusje zie je het ook altijd makkelijker. Aan de andere kant zoveel veranderingen is natuurlijk wel ook erg vermoeiend voor zo`n klein meisje.. zo lang ze het verder goed doet zou ik even afwachten denk ik. VInd ze het wel leuk trouwens op het nieuwe kdv?
misschien ijzer tekort. Onze oudste heeft dat heel snel. Regelmatig roosvice Ferro geven helpt al veel. Als ze er wat verstopt van raakt dan eens afwisselen met roosvice laxo Zo raadde onze kinderarts het aan iig super trouwens dat ze kan lopen
Ik herken het wel, idd! Dochter slaapt goed, maar toch ziet ze er altijd vermoeid uit. Heeft een heel wit gezichtje, rode kringetjes onder d'r ogen, etc. Mensen vragen het ook altijd als ze d'r zien; zo, die gaat zo zeker naar bed? Ik lees even mee voor tips...
Oh wat goed dat ze loopt! Maar hoe is ze verder de dag door? Niet futloos oid? Hier een blond ventje met lichte huid. En soms ook die kringen of vermoeide blik. Ik hou het op alle ontwikkelingen om hem heen.
Mijn dochter heeft het ook een lange periode gehad op die leeftijd. Het werd erger als ze niet genoeg dronk (en nu nog krijgt ze kringen onder haar ogen als ze niet genoeg drinkt). Nu is het minder omdat ze veel meer buitenspeelt en wat meer kleur in haar gezicht heeft (al zal ze in de winter wel weer wat bleker zijn)
Mijn oudste dochter heeft het ook vaak. Ze heeft regelmatig een iets te laag ijzergehalte. We geven haar nu standaard vitaminekauwtabletjes met extra ijzer en B12. Lijkt te helpen. Verder heeft ze er meer last van tijdens groeispurten.
Dank voor de reacties! Ze is verder overdag niet hangerig en/of huilerig. Hoe kom je achter een ijzertekort? Alleen door bloedprikken? Nou ja, misschien komt het idd ook wel gewoon door alle nieuwe dingen die ze meemaakt en doet momenteel. Zou ook niet zo heel gek zijn natuurlijk . Oh en ja, ze loopt dus. Ze heeft haar schoenen sinds 1 oktober en ze gaat met de dag beter lopen! *TROTS*
Echt fijn hoor, voor jullie maar het meeste ook voor haar. Ik weet wel dat Sven zijn ontwikkeling echt goed op gang kwam toen hij ging lopen. Ik snap dat je trots bent. Je meisje komt er wel!