dochter zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miranda81, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Onze dochter wordt volgende maand 3.

Het zindelijk worden gaat op zich al de goede kant op. Wel vaak dat ze al wat in haar onderbroekje plast en de rest op de wc/pot.

Maar het poepen gaat nog niet zo goed. Ze poept 's ochtends altijd in de pamper. Ik maak haar schoon en daarna gaat ze op de wc zitten en doet nog een klein poepje op de wc. Ze durft het dus wel.
    Doe ik haar gelijk een onderbroek aan 's ochtends dan poept ze daar dus in.

Hoe krijg ik haar zover dat ze gelijk op de wc poept? Voor een sticker doet ze alles. Als ik haar zeg dat ze niet in onderbroek/pamper moet gaan poepen dan zegt ze dat ze dat niet gaat doen. En als ze hoort dat ze een sticker krijgt dan glimmen haar ogen al.

Wie kan hiermee helpen?

2. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik het nog wat tijd zou geven.
    In de onderbroek laten poepen, dan voelt ze de gevolgen van niet op de wc poepen.

En wanneer ze het serieus op de wc heeft geprobeerd (en zeker als het gelukt) belonen met een sticker.
    Toen mijn meisje in het begin op de wc poepte deden we ook blij en zwaaide we het poepje uit (dag poepje, tot de volgende keer :D) en dat vond ze geweldig.

Verder bedenken dat het vanzelf komt, nog tijd zat toch.

3. happymama

happymama Niet meer actief

NAtuurlijk niks dwingen maar is t een idee om haar op de wc of pot te zetten voor je haar aankleed. Of poept ze bijv altijd na t ontbijt dat je ze dan ff op de wc zet?

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bedankt voor de reacties.

Heb haar vanochtend op de wc gezet om te proberen te poepen. Ze hoefde niet. Uiteindelijk heeft ze om 12uur in de pamper gepoept. Waren wezen boodschappen dus vandaar de pamper.

Als ze in de pamper heeft gepoept, komt ze ook meteen bij me. Ze wil dan gelijk verschoond worden. Daarna zet ik haar op de wc en doet er nog een boodschapje achteraan. Dus ze doet het wel op de wc. En beloont wordt ze dan ook met een Dora sticker.

Misschien dat ze het nog niet op tijd voelt aankomen?

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wat ik heb gedaan ... en wat helemaal niet opvoedkundig verantwoord is maar wel werkt is een koekje geven als ze op het potje gaat zitten ... dit ging eerst met een plasje goed en toen dat normaal was om te doen heb ik het ook gedaan toen uk aan gaf te moeten poepen. Het was na vier keer 'lokken' met een koekje ook normaal en was dus niet meer nodig.

Ik zeg niet dat dit de manier is ... maar soms hebben ukkies even een zetje nodig. Het koekje ook pas geven als ze op de pot zitten ... dus niet er voor zoals ik ook had gedaan ... want dan lopen ze net de andere kant op!

Successs

6. de kids en ik

28 aug 2012
    41
    0
    0
    inginieur architect
    brussel
    bij ons ging het ook meer zo en kregen de kindjes een klein snoepje. En als het na een tijdje goed ging lieten we de snoepjes bewust weg. Ze vroegen er dan ook iet meer om, op school krijgen ze ook geen snoepjes.

Deel Deze Pagina