Zoon wil geen brood eten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elisje, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Mijn zoon wil absoluut geen boterham eten. Sneetje toast gaat er wel in maar een boterham is altijd drama.
    Nu gaat hij in september naar school en moet dan natuurlijk wel eten.

Onder dwang van papa eet hij wel een paar hapjes maar dat is natuurlijk geen goede situatie.

Iemand tips of laat ik het maar zo (wel blijven aanbieden en gewoon niet reageren als hij weigert) en afwachten wat er gebeurd op school? Misschien dat hij dan wel eet als hij de andere kinderen hun boterham ziet eten?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier een soortgelijk geval (alleen misschien een stuk jonger). Hij eet thuis het liefst weinig tot geen brood. En als hij dan naar de opvang gaat waar hij met een stuk of vier/vijf kindjes in dezelfde leeftijdscategorie 's middags aan tafel zit, eet hij gerust 2 of 3 boterhammen. Thuis is een halve eigenlijk al heel wat.

Misschien maar eerst uitproberen? En anders geef je hem een pastasalade of iets anders gezonds mee als hij dat wel lust.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Waarom moet ie brood eten? Dochter is er niet gek op, dus die eet crackers, rijstwafels, fruit of yoghurt bij het ontbijt. En misschien wil hij op school ineens wel :)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Andere brood proberen? Hier eet ze in principe alle brood maar haave favo is boekweit-kinoa brood...

5. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook iets anders aanbieden dan brood. Bijvoorbeeld yoghurt met crusli of idd rijstwafel of Cracottes. Dwingen heeft naar mojn idee geen zin en maakt het alleen maar erger.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dit. Geef hem een banaan en een appel, dan zit ie echt wel vol. Het is ook nog eens voedzamer dan dat eeuwige brood. ;)

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja ontbijt maakt mij niet uit, dat is thuis. Maar hij moet toch wat op school? Ik hoop dus inderdaad dat hij wel wat eet als hij de andere kinderen ziet eten.

Verder al verschillende soorten brood geprobeerd, allemaal dikke nee of het moet geroosterd zijn. Dan eet hij het wel. Maar eens te koud dan laat hij het ook liggen.

Op enkel fruit of yoghurt haalt hij het eind van de dag niet. Thuis is dat natuurlijk geen enkel probleem maar op school is wel wat anders.

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Volkeren broodjes? Gewoon gezond brood maar dan in andere vorm. Hier eten wij dat in het weekend vaak en word altijd beter gegeten dan gewoon brood.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ook niet. Als ik het in de toaster stop geen enkel probleem, dan eet hij alle soorten brood.
    Soms wat om mama blij te maken maar eigenlijk liever niet. En dat zegt hij dan ook .

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien is eenbento-box iets voor jullie.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En beschuit?

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Crackers is toch ook prima?

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Kan wel varieren dan en er gewoon een boterham bijdoen. We zien dan wel hoe het loopt.

Zoals ik al zei is het thuis helemaal geen probleem dat hij geen/amper brood eet. Maar ik weet dan dat hij later toch weer om iets te eten komt vragen. En dat kan natuurlijk niet op school, dat is eigenlijk mijn grootste 'zorg'.
    De zeldzame keren dat hij wel boterhammen at zat hij langer vol.

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Gewoon iets anders mee geven. Wraps met groente en kip, fruit, pasta salade, crackers enz. Ikzelf eet ook nauwelijks brood.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wraps kan ik nog proberen, tot hiertoe eigenlijk enkel maar warme wraps gemaakt.

16. mella123

mella123 Lid

23 jul 2013
    38
    0
    0
    Even uitproberen hoe hij eet op school met andere kinderen. Anders misschien een ander gezond alternatief? Speltcrackers/ volkoren cracker/rijstwafels meegeven?

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Denk ook dat ik maar moet afwachten wat het gaat worden. Crackers enzo lust hij allemaal wel maar dat vult hem niet zo terwijl brood hem wel beter vult.

Zoals ik al eerder aangaf is dat zowat mijn zorg omdat ze natuurlijk op school niet kunnen eten wanneer ze willen. En mijn zoon die wil eten maar niks krijgt kan echt wel een dwarsligger worden dan. Zo was hij laatst aan zijn gordijnrail gaan hangen, terwijl ik zijn jongere broertje aan het verschonen was in de andere kamer. Gelukkig is hij niet van die vensterbank gevallen en (minder belangrijk dat wel) kon ik het nog zelf repareren.

Deel Deze Pagina