Help! Nachtmerries???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marlijn83, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    nou de titel zegt het al.. Onze Jesse is altijd een voorbeeldige slaper geweest maar de laatste week is het iedere avond/nacht mis. Hij word een heel aantal keren wakker en blijft dan in zijn ritueeltjes hangen.. Deken moet ingestopt worden, knuffel kwijt.. Dat soort dingen..
    Vannacht was anders, hij werd in paniek wakker en bleef maar zeggen dat er een bij was die hem pijn deed. Achteraf was het dus een mug maar goed.. Met naar bed gaan vandaag ook weer paniek, is de mug weg??
    Zojuist werd hij helemaal drijfnat wakker, gillend, trillend.. Heel raar en ook een beetje eng.. Nachtmerries?
    Misschien nog meer mama's met deze ervaringen?;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yup 😜

Oudste heeft dit voor kort iedere avond gehad. Dat is eindelijk over (nachtangst) en de jongste heeft dit precies t zelfde 😔

Nachtmerries zijn zoals jij beschrijft, ze weten nog niet wat fantasie en werkelijkheid is, jouw zoontje kan best bang zijn voor die mug of wakker worden omdat ie een knuffel niet kan vinden ( laatste hebben wij opgelost dat ze alleen nog hun knuffeldoekje, lichtje en doekje mee in bed mogen)

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja hier ook helemaal bezweet en gillen inderdaad. Hier helpt het om hem bij mij te nemen en vast te houden dan is hij snel rustig. Meestal val ik dan ook weer in slaap maar als ik wakker word dan kan ik hem zo weer terug leggen.

4. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    hier soms ook overstuur wakker worden... ook ik neem hem bij me op schoot en vertel dan heel rustig en kalm dat het een droom was en leg dan uit wat een droom is, en dat het niet echt is en niks aan de hand is. ze snappen echt meer dan wij denken. onze zoon is nu bijna 2.5 jaar... als hij rustig is kan ik hem terugleggen, wacht ik even en dan loop ik weg....;)

5. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Nou het is hier dus ook echt nu iedere avond.. Gaat het ook vanzelf weer over? Vannacht was hij bij opa en oma en daar ook hetzelfde..
    Ook nog tips wat te doen? Zijn kamer is al heel leeg (hij wil er niks op hebben..)

6. mella123

mella123 Lid

23 jul 2013
    38
    0
    0
    Ah ik heb er geen oplossing voor maar wel herkenbaar mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze gillend wakker werd en bang was naar bed te gaan. Bij ons ging het na een paar weken weer over en ze slaapt nu heerlijk. Warme melk en even knuffelen hielp hier

Deel Deze Pagina