Ineens niet meer zindelijk??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nadia77, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Een maand geleden op vakantie hebben we de gok gewaagd en Timo (toen 2 jaar en 4 maanden) vanaf de eerste dag geen luier meer om gedaan en het potje neergezet. Het was wonderbaarlijk om te zien hoe snel meneer door had dat hij al zijn behoeften op het potje moest doen en ook als we op pad waren gaf hij netjes aan dat hij naar het toilet moest. In 2 weken vakantie heeft hij welgeteld 2 ongelukjes gehad. Bij terugkomst in NL kreeg hij steeds vaker ongelukjes met plassen, maar na een paar dagen thuis ging het eigenlijk weer goed. Toen naar de crèche waarbij ze een invalkracht het beleid niet helemaal goed had begrepen en alle kinderen preventief een luier om deed als ze buiten gingen spelen. Invalkracht vertelde dat aan het einde van de dag met de mededeling dat Timo zijn behoeften per se niet in de luier wilde doen... gelukkig maar, dacht ik nog. Goed gesprek gehad op de crèche waarbij de invalkracht zei niet op de hoogte te zijn geweest van het juiste beleid. Dat bleek namelijk: na 3 ongelukjes luier om. Sindsdien gaat het met de dag slechter met Timo en zijn zindelijkheid, nu zelfs zo erg dat hij thuis meerdere malen plast en ook poept in zijn broek.
    Ik weet niet of ik dit 1 op 1 kan relateren aan de slechte start op de crèche na de vakantie, want ik heb ook het gevoel dat hij er gewoon geen zin meer in heeft. De nieuwigheid is er af en hij vindt het wel best zo. Ook heb ik nu een stickerkalender voor hem gemaakt, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
    Nu vraag ik me af... moet ik doorzetten of moet ik hem gewoon weer een luier om doen? En als ik door moet zetten, hoe kan ik hem weer zover krijgen dat hij gewoon weer op het potje gaat zitten als hij zijn behoefte moet doen? Iemand tips?

2. Dana

Dana Niet meer actief

hij heeft al laten zien dat hij het kan dus ik zou doorzetten, is er iets dat hij helemaal geweldig vindt? misschien zijn er van dat onderwerp of die tekenfilm wel stickers waardoor hij dat systeem meer gaat waarderen?

er is hier ook een topic over beloningssystemen wellicht heb je daar wat aan?

3. Dana

Dana Niet meer actief

4. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Dankje voor je reactie. Ik heb even gekeken en zal eens wat nieuws proberen... ik blijf het gek vinden, maar ja, dat zijn meer dingen :)

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Echt even doorzetten hoor. Hier ook een dochter waar het eventjes wat minder ging. Kreeg het idee dat ze een beetje laks werd, mama verschoont toch de broek wel.
    Gewoon consequent de luier afgelaten en steeds benoemd dat ik wist dat ze het kon en dat ze gewoon op het potje kon plassen. Een vet kado van de bart smit en haar eigen handzeep in de wc waren een goede beloner. (de handzeep eigenlijk nog meer dan het kado, want handen wassen vind ze geweldig) Soms even benoemen dat je hem even met een vieze broek laat lopen omdat hij niet in de broek moet plassen.(mama heeft even geen tijd om te verschonen) Ik noemde daar dan bij dat ze dan dus ook niet op de bank kon, op schoot kon. (maar vijf tot tien minuten hoor, geen kwellende lange tijden) Ook dat hielp vaak wel.

O, ja, dit alles was na het stickervel waar ze inmiddels al op uitgekeken was....

Deel Deze Pagina