Op de bank klimmen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flower 27, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hey meiden,

Eva klimt sinds een week op de bank en kan er bijna altijd gewoon goed vanaf, maar soms niet en ben ik er om haar op te vangen, maar ze wil nu constant op de bank en kan toch moeilijk heel de dag naast haar gaan staan , hoe doen/deden jullie dat ?????

Ik heb nu wat grote kussens rond de bank gelegd, maar niet het ideale...

Groetjes Flower

2. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik lees even mee, ik heb precies hetzelfde probleem. Hij laat zich ook gewoon achterover vallen, en gebruikt de bank als springkussen.. doodeng!

3. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland

Ja dat is helemaal doodeng, eva die weet dan nog wel hoe ze er af moet, maar soms is ze zo druk......

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik heb mijn dochter al erg vroeg geleerd hoe er van af te gaan dus toen ze 11 maanden was kon ze dat ook zelf als ze op bed zat of op de bank, kwam er dan nog niet zelf op, dit kan ze vanaf 13 maanden ook.
    Probeer telkens voor te doen hoe je kindje ervan af moet dus dan eerst de beentjes en zich er af laten glijden (kan het niet goed uitleggen)
    Niet zelf voordoen hahaha maar je kindje 'sturen' zeg maar.

Succes.

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en vallen bij drukte, ja daar kun je niets aan veranderen denk behalve wanneer je merkt dat je kindje ietwat te druk word haar eraf halen (wel weer zoals boven is geschreven)

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland

Grappig onze kleintjes schelen 1 dag !!!

Net weer een mijlpaal ze loopt!!!!! echt zo leuk!!!!

Mijn dag kan niet meer stuk!!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Kun je weinig aan doen, ze moeten toch zelf inzien dat te druk op de bank of eraf vallen pijn doet...misschien eens een keer laten vallen....... (was hier wel meteen over met sprinmgen op de bank toen ze er in een onbewaakt ogenblik achterover vanaf donderde)

Niet de allerbeste oplossing, maar misschien kan je het uitleggen...en ze proberen voor te doen idd hoe ze eraf moeten en bij het minste teken van onrust en willen springen...corrigeren en eraf halen...dat staat dan gelijk aan...wild doen is van de bank dus dat mag niet!

succes,

En gefeliciteerd met de loper!!!

8. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    zeker een mijlpaal! mijn menneke kan het wel, doet het ook als hij het zelf maar niet in de gaten heeft, dan zakt hij door de knieƫn. ben benieuwd wanneer ik ook kan zeggen dat hij echt los loopt!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben van meet af aan Thirza altijd achterstevoren van de bank af laten glijden (ook toen ze nog lang niet zelf erop of eraf kon). Dat is ze dus zelf over gaan nemen, en toen ze eenmaal zelf de bank af kon, ging dat een paar keer mis, maar sindsdien doet ze het wel goed.
    Tja, af en toe valt ze nog wel eens, (heel enkele keer), en dat voorkom je toch niet, (ook al zit je er pal naast, merkten we van de week maar eens). Gelukkig is de bank niet al te hoog, dus ach... snel erbij om te troosten dan maar en daarna merken wij iig wel weer dat ze het weer even doorheeft...

En sinds ze dus zelf ook de bank opklimt, ben je er dus helemaal niet altijd meer bij. Tja, nogmaals: de bank is niet zo hoog en van vallen (en de bijbehorende pijn) leren ze wel wat wel en niet kan...

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Als je erbij bent tot in de treuren laten zien hoe ze de bank af moet: op dr buikje naar beneden glijden, beentjes eerst. Dus als ze bij je zit en ze wil ergens heen, laat haar maar zelf gaan ipv haar op de grond zetten.
    Lekker zelf laten proberen en een paar keer laten schrikken door haar pas op het laatste moment te corrigeren (dan valt ze niet, maar leert wel een les). Dan krijgt ukkie tenminste niet het idee van "oh, mama/papa is erbij, dus ik kan me zo van de bank af gooien, ze/hij vangt me wel".

Onze uk had het zo door en toen ze een maand of 11 was deed ze het netjes zelf. Nooit echt fout gegaan eigenlijk.

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier hetzelfde. Hij doet het ook altijd heel erg netjes.
    Het zal ook hier echt wel een keer misgaan hoor, maar over het algemeen maak ik me niet zo'n zorgen over het bankklimmen. Neemt niet weg dat ik hem niet in de gaten hou als hij in de kamer is.

Deel Deze Pagina