dochterje van ruim 3 maanden al in maat 74 wie nog meer????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sapje, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Overigens gingen de kleertjes hier tot hij liep (10mnd) ook supersnel, nu niet meer zo!

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje van 16 maanden pas nog in maatje 74! Al sinds eind juli, dus al een behoorlijke tijd.

3. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals ik al eerder heb vermeld was dat een lengt en gewicht van een aantal weken geleden en is ze nu natuurlijk groter geworden en sinds en aantal dagen draagt ze 74

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ze is nu dan misschien 65-66 cm en 8 kg, dan zou in principe maat 68 nog moeten passen. Eva was met een half jaar 66 cm en bijna 8 kg en heeft tot ongeveer 8 maanden in maat 68 gezeten en toen was ze dus al wel groter (69cm en 8,5 kilo). Hier altijd kleertjes gehad van de Zeeman, C&A, H&M en Hema. Met 66 cm zouden ze gewoon nog in maat 68 moeten passen. Eva is nu 86 cm en ik trek haar al een paar maanden maat 92 aan (t-shirts), maar die waren eerst wel een beetje lang, maar het kon wel, nu zitten ze precies goed en ze kunnen nog wel even mee. En maat 86 gaat meestal ook nog prima.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmm, en ik dacht dat de mijne groot was met 74 cm en 8470 gram... Hij heeft 2 maandjes in de kinderwagenbak gelegen, toen kon 'ie de zolder op. Nu heb ik het probleem dat ik hem nog maar amper kan tillen in de Maxi-Cosi.

6. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou kijk dit is geen discussie of mijn meisie nog in 68 past, tuurlijk als ik genoeg prop past ze erin maar laat ik dat maar niet doen.
    74 zit nu goed bij haar en 68 zit gewoon krap en ik vind het een beetje raar dat je zegt dat ze 68 gewoon moet passen lijkt me dat ik dat toch iets beter weet (bedoel het niet bitchie maar als ik zeg dat 68 niet goed past dan is dat zo)
    en volgens mij zit ze al aardig over de 8 kilo want luier maat 4 gaat tot 9 kilo en die is bijna te klein nu ze is gewoon erg bol

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoel het ook niet rot hoor, maar ik vind het gewoon heel raar ;). Eva was ook heel breed en paste er met hetzelfde lengte/gewicht nog wel makkelijk in. Het zal wel aan de kleertjes liggen dan... Ik heb hier ook een truitje van de Hema maat 86 waar Eva nog in zou moeten kunnen, maar die zit dus echt veel te strak. Maar al haar andere kleertjes maat 86 kunnen nog wel.

8. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    in principe past ze alleen de kleertjes van de h&m nog goed in 68 verder van de hema moet echt in 74 en zeeman ook en c&a ook ,zit anders veel te strak bijna niet aan te trekken , moet er wel bij zeggen dat broekjes ze nog wel in 68 kan.
    de rompertjes draagt ze ook in maat 74 (die koop ik bij de c&a) zit perfect

9. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn meisje was de laatste keer 75 cm en 10 kg en die krijgt nog steeds rompers aan van de hema maat 62/68. En ik hoef niet eens te proppen hahaha. Maat 74 zit hier nu overigens perfect. Van sommieg dingen nog wel eens 68 aan en maat 80 heeft ze ook wel eens aan, maar dat is eigenlijk nog te groot. Dan ziej je net de vingertopjes en heeft ze geen voeten meer!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat een verschil mijn dochter is 26 maanden en draagt net maat 80 van broeken en 80/kleine 86 van shirts. Met 3,5 maand zat ze nog in maat 50!
    Wel grappig onderwerp dit! Wat een verschillen tussen de kinderen, maar goed zo komen ze bij het cb aan hun gemiddelden he :p ?!

Wat betreft het commentaar op de maat en de lengte: misschien stop je het ook wel in de droger scheelt ook al! En inderdaad als ze een beetje een bollie is dan heb je een grotere maat nodig dan de lengte. Mijn dochter is dat duidelijk niet want manlief had haar pas een leuke korte legging aangegeven (bleek een babybroek maat 50 te zijn! :) lachen dus toen ik er de volgende dag achterkwam).

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is niet altijd zo dat de maat van het shirt overeen komt de lengte !!

mijn zoontje heeft nu met 1 jaar bijna maatje 92 van boven kleding en zijn broekjes heeft hij maatje 74 !!! ( hij kan bijna over naar 80)

het is niet altijd zo dat de maat van het shirt overeen komt de lengte !! soms heeft iemand een langer boven lichaam en kortere beentjes ... of andersom.

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn dochter van 4,5 maand was 1,5 week geleden 65 cm en 6110 gram ze past nu maat 68 maar sommige kleding al van maat 74 (valt dan smal) Ik prop haar ook niet graag in iets te kleine kleding dus daarom ga ik ook al sneller over naar de volgende maat. en ik vind het ook niet mooi als haar shirtjes boven de broek uit komen terwijl de mouwen wel nog goed zitten.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nounou is toch geen aanval ofzo :s ik vond t ook alleen vreemd!

Nou ben ik ook wel eerder voor iets te groot als te klein hoor.. Geen gezicht als iets krap/kort zit..

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    haha oke. mijn zoon van ruim 8 maand zit net in 74

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn kereltje is nu 17 maanden en heeft al maat 92/98.
    Een grote beer, altijd al geweest. Bij de geboorte was hij 53cm en nu 87cm.
    Geloof dat hij maatje 62 al bijna aankon met 4 weken en maatje 68 was hij ook zo uit. Hij had met 3/4 maanden dus ookal 74 aan.
    Ikzelf ben 1.75m en mijn vriend is 1.90m

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was ook 53 cm bij de geboorte en nu 86 cm. Maar ze is wel 9 maanden ouder dan jouw zoontje :)

17. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraag me af hoe zitten jullie kinderen met de groei lijn?
    zitten ze er goed op of juist eronder of ook erboven?
    jazmina zit ver boven het gemiddelde maar gewicht en lengte gaan wel goed met elkaar op

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochters zijn 23 maand en zit in maatje 92, en nog een dochter van 7 maand oud in maatje 74...

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier een meisje dat qua lengte op de bovenste lijn van het 'groene vlak' van het groeiboekje zit. Qua gewicht zit ze tussen de bovenste en middelste lijn van het groene vlak. Ze is nu 4 maanden en zit in maat 68, ik verwacht dat het niet lang duurt voor ze in 74 zit, we hebben haar zelf proberen te meten gisteren en ze is nu 66 cm.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje zit telkens op of net boven de bovenste lijn van het groene vlak, maar wel met zowel lengte als gewicht :D Helemaal in verhouding, dus (gelukkig!).

Deel Deze Pagina