dochterje van ruim 3 maanden al in maat 74 wie nog meer????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sapje, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    allebei mijn dochters zitten boven de groeilijnen.. wel groeit alles in verhouding prima... heb gewoon 2 mooie lange gezonde meiden...:p:p:D

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo

Mijn zoon was met 3 maanden 66 cm en 6970 gr.
    Met 41/2 maand was dat 67,5 cm en 7815 gr.
    Om even een sprong te nemen met 9 maanden 75,7 cm en 11585 gr
    En de laatste keer bij cb was hij bijna 20 maanden en was hij 88 cm en 13,5 kilo:)

Hij volgde altijd keurig het hoogste lijntje, dus ook flink boven gemiddeld. Maar het is een heerlijk gezond joch. Wij waren ook groot als kleintjes. Ik ben nu maar 1.73 en mijn man 1.83

3. Miss J

Miss J Lid

18 feb 2010
    79
    0
    0
    Mijn dochtertje is bijna 4 maanden, zit nog in maatje 62.

4. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochters zijn beide erg groot en volgende bovenste lijnen in lengte en gewicht :)
    Maat 56 heb ik bij mijn tweede dochter zelfs gedeeltelijk direct weg kunnen leggen... Ze gaat nu over naar maatje 80.... ?!? Zelfs de rompers 74/80 worden te kort. De broekjes gaan echter minder snel. Ze heeft een lang lichaam en lange armpjes blijkt!
    1.84 worden ze gebaseerd op onze lengtes, (1.74+2.00) dus de kleinste van de klas zullen ze niet snel worden.. Hopelijk niet de langste (met kop en schouders).

5. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie heeft die berekening gemaakt mbt de toekomstige lengte?
    zou het echt zo zijn dat je het gemiddelde moet nemen van de ouders?
    zou wel grappig zijn als het echt zou kloppen:D

6. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Tuurlijk klopt het niet, Er zullen maar weinig zussen even groot zijn toch!?? Maar het is een richtlijn.
    Achja, als ze maar gezond zijn. En als ze echt heel lang dreigt te worden kan de menstruatie naar voren gehaald worden. Dan stoppen (normaalgesproken) meisjes met groeien.

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje en dochter doen heel lang met hun kleertjes,maat 62 heeft ze nu nog en dat duurt nog zeker wel een maand.
    soms baal ik daar van want ik heb al veel kleertjes in grotere maten en nou moet ik zolang wachten:D

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik typte het verkeerd :D:D
    Mijn baby dochter wordt 13 maart, 4 maanden.
    Ze is lang en breed, net als d´r moeder ;). Haar oudere broer groeide net zo hard en zat met een jaar in 86. Daarna nam de harde groei af.
    En lengte kind= kledingmaat gaat hier sowieso niet op.
    Daarnaast vind ik hele strakke kleding niets voor babies, die moeten zich lekker vrij kunnen bewegen. En dan heb je ook nog eens bepaalde merken die smal en klein vallen, dan zit je al gauw in een maatje groter.

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn jongste was 2 weken geleden 63,8 cm en 6770 gram ze was toen 4,5 maanden..
    Dus ze schelen niet zo heel veel kwa lengte en gewicht.. vind het knap dat je meisje dan in maatje 74 zit want hier zit ze echt tussen 62/68.. mischien komt het meer door haar omvang?
    En het ligt natuurlijk ook aan het merk. mexx, noppies, lief vind ik vrij klein vallen en daarmee zit ze dan ook in 68 precies goed.

Is het ook niet zo dat ze de richtlijnen van maat 74 is 74 cm aanhouden? natuurlijk niet geheel omdat de ene langere beentjes ed heeft. Maar volgens mij is dat wel zo.

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje is 11 maanden en heeft boven maat 86 en onder maat 80.
    Komt door zijn boedabuik

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wat een verschillen maar dat maakt ook eigenlijk niet uit. Mijn zoontje van 11 weken zit nu in de overgang van 56 naar 62. In de zomer wordt het dan 68, hoop ik.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @sapje: hier precies zo hoor.. mijn zoontje is nu 65 cm en inmiddels wel 8 kilo. Hij past tot nu toe 68 nog gewoon maar 74 zit ook al erg mooi. zodra ik vind dat een shirtje nog maar net past dan trek ik het niet meer aan.. een baby moet zich lekker vrij kunnen bewegen vind ik.. als ik dan hier lees dat iemand zijn/haar kind in kleding propt omdat het anders niet gedragen word vind ik dat echt zielig! als je zelf een shirtje aan hebt wat te strak zit dan trek je ook wat anders aan toch? en idd weet je zelf het beste of het wel lekker zit of niet want ligt er ook aan hoe de bouw van je kindje is.. maaruh heerlijk he die bolle wangen om te kussen!! hihi

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha ons mannetje draagt nog broeken maat 56 maar ik zeker wel 64 cm ofzo. hij heeft korte pootjes en zn buik begint boven zn broek band. tuinbroeken wel maat 62 maar zijn dan wel wat groot.
    en truitjes maat 62. hij was heel groot na geboorte maar loopt nu op de lijn al oogt die zeker niet klein. hij zal nu zo rond de 7,5 kilo zitten denk ik. ruim 4 maand oud.

14. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Noah is 1 jaar geworden gisteren en heeft maat 74. Sommige merken zelfs nog 68. Laatst een maatje 80 aangetrokken, maar daar verzoop meneer nog in.

Tommy had met 8 maanden al 74/80, maar was ook een stuk zwaarder.

Het ligt ook aan de verhouding van het "vet" op het lichaam. Als een baby bijvoorbeeld een lekkere boedha boek heeft, dan neemt dat veel stof op. Waardoor een baby bijvoorbeeld 65 cm kan zijn, maar wel maat 74 van truitjes nodig heeft. Want die stof gaat dan naar de buik, zeg maar. Bij een ander kind zit het op de armen en benen en dan heeft het veel minder stof nodig, dus zit dan nog in maat 68.

Het ligt ook aan het merk, Noah heeft een setje van benneton en maat 68 is zelf nog te groot.

De een is groot de ander is klein. Zo komen de gemiddelde er en daar kijkt het cb alleen maar naar helaas.

Liefs Suzanne

15. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat vind ik nou dus ook ik zou het ook niet prettig vinden om te strake keding aan te hebben en daarbij is het een ramp om het aan te trekken als het te strak zit en het zit niet mooi

en ja heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die bolle wangen:D

16. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    broekjes gaan ook vaak wel wat langer mee dan truitjes dat merk ik zelf ook

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    nou hallo misschien kun je dit soort dingen ook gewoon met een knipoog lezen. ik trek mijn dochtertje echt niet een veelste strak shirtje aan terwijl ze er last van heeft. ;)maar een broekje dat iets te kort wordt zal ik zeker nog aan trekken met bijv lange kniekousen.

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn dochtertje is geboren met 3875 gram. en 50 cm..
    nu ze 6 maanden oud is ze 70 cm en weegt ze 8940 gram..

dat vond ik al groot haha..
    jou kindje is nog wat groter dan;)

maar dat is toch helemaal niet erg.. laat ze lekker groeien.. wordt ze misschien nog wel super model later met een mooie lengte ;) hihi

19. elie5209

elie5209 Actief lid

16 feb 2009
    256
    0
    0
    Tim was heel klein toen hij geboren werd...2960 gram en hij ging in maatje 44...Nu zit hij ook sinds zijn derde maand in 74. Hij woog 8 februari al 6625 gram! Gaat hard...Maar als alles goed met haar gaat is het toch goed?? Genieten!!

Deel Deze Pagina