Volgende week is het zover. Mijn zoontje krijgt weer prikken. Weet iemand uit ervaring of de reactie op de 11 maanden prik heftiger is dan de vorige? Wat moet ik verwachten? Mijn zoontje moet de dag erna naar de creche en ik vraag mij af of ik er niet voor de zekerheid een dagje tussen kan doen...
Bedoel je de 4e prik dktp? Mijn dochtertje heeft nergens last van gehad! Van de BMR kunnen ze best last krijgen, 5 tot 10 dagen erna
Heb wel gehoord dat deze prik heel vervelend is toch? Of is dat de 14 maanden prik? Die krijgt Emma over anderhalve week. Vande 11 maanden prik heeft ze een beetje verhoging gehad en was wat jengeliger. Normaal heeft ze nergens last van.
ik zou hem sowieso thuishouden de volgende dag. of hij er nu veel of weinig last van heeft. zijn imuum systeem krijgt toch weer ff een behoorlijke knal. en ook het kleintje zelf maakt het nu veel bewuster mee en zal van slag zijn.
Onze dochter heeft van de eerste 3 DKTP-prikken wel wat last gehad (jengelig, moe, verhoging), maar van nr 4 helemaal niet. Ze is de volgende dag gewoon naar het KDV geweest... Bij ons op het cb zeiden ze dat de BMR-prik (met 14 maanden) wel wat heftiger kan zijn. Misschien bedoel je die???
qua reacties heeft zoonlief nergens last van gehad, geen verhoging of jengelig o.i.d. maar het schijnt dat de prik zelf wel meer pijn doet.... bij zoonlief bleek dit waar te zijn, het deed hem zo'n pijn dat ze met 3 mensen mijn zoon moesten vasthouden om de 2e prik te zetten en tja... die doet dan natuurlijk nog meer pijn.... wat je zou kunnen doen ...( deed ik bij elke prik maar ik dacht bij deze dat hij wel genoeg spek op de benen had ) is een maandverbandje door 2 knippen... onder water dompelen... in de vriezer leggen... voor je weggaat in een plasticzakje zodat het heel iets kan ontdooien... en net voor je naar binnen gaat op de beentjes doen zodat het iets verdoofd.
hier heel veel last van,, hij heeft hem dinsdag gehad en heeft nu nog koorts,, varieert van 38.5 tot 39.8..
Zoonlief heeft gisteren de vierd DKTP-prik gehad. Hij heeft even gehuild en daarna lekker gespeeld bij de oppas de rest van de dag. Toen ik hem haalde was hij een beetje jengelig. De rest van de middag/avond eigenlijk ook, behalve als hij bij één van ons op schoot zat, dan was het dolle pret . Vannacht heeft hij even een paar keer gehuild in zijn slaap en vanochtend was hij ook nog een beetje jengelig. Hij heeft er dus een beetje last van, gelukkig niet zoals de eerst DKTP-prik. Daar is hij twee dagen echt ziek van geweest.
Hier was de 11-mnd-prik de minst heftige, helemaal geen enkele reactie op gehad, zelfs niet slaperiger dan anders.
Met 11 maanden krijgt je zoontje gewoon de DKTP, HIB en Pneu vaccinaties en dat zijn dezelfde vaccins als die op de leeftijd van 2, 3 en 4 maanden worden gegeven. Dus als je zoontje daar toen niet heftig op heeft gereageerd, zal dat nu ook niet zo zijn. De reactie van de 11 maanden prik kun je dus eigenlijk al redelijk goed inschatten aan de hand van zijn vorige reacties. Met 14 maanden krijgen kindjes de BMR en Meningokokken C vaccinaties en dat zijn dus andere vaccins dan degene die ze tot dan toe hebben ingespoten gekregen. Dus dan kun je ook een andere reactie verwachten. De meeste kinderen reageren wat heftiger op de BMR-prik dan op de andere vaccins, omdat dat een levend vaccin is en er dus iets van het virus wordt ingespoten, waardoor ze er in lichte mate wat ziek van kunnen worden zo'n 5 tot 12 dagen na de vaccinatie.
Nee bij mijn zoontje was de prik niet heftig, de eerste niet de tweede wel de derde wel de griepvacc 1e en 2 e niet de vierde van 11 maanden niet
Mijn dochter (16 mnd) heeft van de eerste 4 prikken en van de BMR-prik weinig tot geen last gehad, merkte bijna niets aan haar dus is heel verschillend hoor. Als je kindje er vorige keer ook goed op reageerde grote kans dat dat nu weer het geval is! Veel succes!
de 11 maanden prik is hetzelfde als die vorige prikken. De 14 maanden prik is inderdaad heftiger heb ik begrepen. Maar de tijd zal het leren.
nog heftiger? L.iam heeft gewoon 4.5 dag koorts gehad van de 11 maand prik pfft wat zal de 14 maand prik dan wel niet doen
Misschien dat z'n weerstand net in een dipje zat, waardoor hij op dat moment wat minder kon hebben..?? In principe zijn de eerste 4 prikken hetzelfde, dus zou je zoontje daar hetzelfde op reageren. Had hij na de eerste drie ook een paar dagen koorts..??
hier afgelopen vrijdag de 4e prik gehad, maar ze had veel minder last na die tijd. Wel was ze de dag erna meer moe en beetje jengelig en maar iets verhoging, bij de andere had ze steeds +38 koorts. Ze moest bij deze alleen wel harder huilen
jah hij na elke prik koorts gehad alleen deze was net iets erger dan de vorigen,, ach jah we wachten rustig af Liefsz 8)