Ik heb een paar vragen : Laten jullie je kindje al spelletjes op de computer spelen? Zo ja, hoe oud is je kind? Op je eigen computer of een 2de computer/laptop? Staan die spelletjes op de computer of spelen ze online? Alvast dank!
Jenna is nu bijna 3 en kijkt voornamelijk filmpjes op internet (sprookjesboom is favoriet) ik speel samen met haar weleens peuterspelletjes op de pc maar laat haar het nog niet alleen doen. Heb haar eerlijk gezegd ook nog niet uitgelegd hoe de muis werkt hihi.
Mijn dochter heeft een nijntje-laptop Die van ons mag ze nog niet aankomen (ze heeft er wel al 2 kapot gemaakt; toetsen gesloopt). Soms wel filmpjes kijken, maar dat zijn geen spelletjes natuurlijk. Ook nog niet in verdiept, maar ik vind haar sowieso nog te jong.
Mij lijkt een peuter ook nog te jong voor op de computer, maar een collega vertelde dat. Het lijkt mij al eng dat ze op een verkeerd knopje kan drukken, tis wel mijn computer met alles erop en eraan. Ik zit nu te googelen op kindercomputers van V-Tech (dochtertje wordt 3, zeer geinteresseerd in mijn 'puter', er zit een lange autorit aan te komen, vandaar dat ik deze richting op ga voor haar cadeau). Maar het duizelt me inmiddels. Wat is leuker, een V-Smile of een Kidizoom of een Mobigo of een leercomputer? ( zit nu te kijken op VTech Benelux ) Heeft iemand hier ervaring mee?
Joris is heel pienter en weet heel goed hoe de computer werkt... Hij heeft een eigen account op de pc, en als hij een spelletje wilt spelen mag hij dat, maar natuurlijk niet de hele dag of een paar keer per dag... Hij start de pc zelf op, en opent ook zelf internet. Daar staat meteen een site van peuterspellen als home ingesteld. Hij kiest dan zelf een spel, sluit evt. af en klikt ook weer een nieuw spelletje aan. Op school speelt hij ook vaker spelletjes op de computer. Is volgens mij tegenwoordig heel normaal dat ze het al heel jong geleerd krijgen. Vandaar dat hij sinds een maand ook thuis erom vraagt. Joris is trouwens 4 jaar...
De oudste van 3, speelt ook regelmatig een race spelletje of kleurt op de laptop, ik blijf altijd in de buurt, maar het gaat hem goed af ik heb een v-smile, maar ze vinden dit minder intressant dan de playstation 3....
hier ook een v-smile ze vind de liedjes erg leuk + het bloemen tellen + wat is groter Maar er staat ontzettend veel op, ik vind het een erg leuk en leerzaam ding en ben blij dat oma hem gegeven heeft. De muis is ook wel erg schattig hihi. Op onze computer mag ze alleen dingen kijken, filmpjes, foto's etc. En oja, ze mag weleens een mailtje 'typen' - dat doet ze ook érg graag. Maar dan zit ze wel op schoot en corrigeer ik telkens snel met de muis als ze weer eens een verkeerde alt of ctrl combinatie maakt
Mijn kleuter wil sinds een half jaar spelletjes spelen op de PC. We doen het meest het bob de bouwer spel. Bob de Bouwer - Speel gratis Bob de Bouwer spelletjes op FunnyGames.nl Voor Julian is er ook iets leuks. Press any key en er verschijnt een leuk poppetje op het scherm. Geen idee wat precies mijn man doet die altijd met hem. Isabella doet nu ook weleens al meer op de pc. Ze hebben ook pc's in de klas en daardoor krijgt ze steeds meer interesse. Wij hebben gewoon die van ons zelf waar ze op mag.
Ons jochie gebruikt onze computer/laptop/ipad af en toe. Wel onder toezicht trouwens, sinds hij 2,5a3 is. Het begon met samen youtube tekenfilmpjes kijken. Inmiddels klikt hij zelf in youtube naar andere filmpjes. Op de ipad speelt hij zappelin of angry birds. Op mijn mans computer staat een mickeymouse spel, en op mijn laptop een spel van bob de bouwer. Maar als hij wekelijk 2x een half uur speelt is dat al heel wat. Het trekt hem ook niet zo. Als ik zie hoe handig hij is met die apparaten. Als de muis van mijn laptop nog in mijn tas zit, gaat hij verder met de touch-pad. En op de ipad wisselt hij zelf van spelletje..
Onze dochter speelt regelmatig op de I-pad. Ze weet zelfs beter dan ik hoe dat ding werkt. We hebben er een account voor haar op, met allemaal aps voor haar. Er staat onder andere een app op van Woezel en Pip, Koekeloere en het zandkasteel. Daarnaast ook memorie, dierengeluiden etc. Ik was er ook op tegen, maar denk dat ik het niet kan tegen houden. Ze ziet papa en mama ook bezig met de laptop.... Mijn nichtje van 10 krijgt haar eigen laptop voor school, omdat ze steeds meer moeten doen op de computer.....tja, dan hou je het niet tegen...
Zoon speelt sinds z'n 2e verjaardag met zijn eigen Thomas laptop, maar hij speelt ook samen met papa of de oppas games op de Wii of op de Ipad of op onze computers. Ook dit vanaf 2,5 ongeveer. Met onze apparaten mag hij alleen onder begeleiding van een volwassene spelen. Soms online, meestal offline. Dochter kreeg op haar 1e verjaardag een laptopje, maar dat is gewoon een apparaatje met knopjes waar muziekjes en lichtjes van aan gaan. Dat telt dus niet, in mijn ogen.
uuh jah beetje lastige vraag, mijn zoon van 2 en half kijkt fimpjes op de op de pc maar feitelijk zelf dus nog niet. voorlopig blijft dit denk ik nog zo. toch zal ik hem wel zijn gang laten gaan als hij eraan toe is. waarom omdat de maatschappij toch computerkindjes wil mijn oudste 2 ( bijna 17 en bijna 15) die zitten wel zelf al jaren op de pc. mijn oudste dochter heeft voor school een laptop aan moeten schaffen nu. haar klas is uitgekozen om als proef volledig digitaal les te gaan krijgen.( laptop en digibord) over 4 jaar moet het hele mbo over zijn en naar ik begrepen heb laat het middelbaar daarna niet al te lang meer op zich wachten. het middelbaar waar ze op zat waren al over op digiborden bijv. ik ben nu dubbel blij dat ik mijn eigen typecursus ook aan mijn kinderen geleerd heb. ze typt ondertussen nog sneller dan ikzelf en dat zal ze hard nodig hebben straks denk ik. ze weet alles eigenlijk nog beter dan ikzelf, over digitaal winkelen , bankzaken en noem maar op. ik ben dus van plan ook de jongste vroeg wegwijs te maken en te leren typen. dat is dus wat anders dan geweldadige spelletjes. dat vind ik weer volstrekt onnodig, zeker op jonge leeftijd. de pc als functioneel object dus is hier het uitgangspunt of als tv. mijn nichtje van 9 moest onlangs een powerpoint presentatie maken en mijn broer en schoonzus stonden dus wel even met open mond, want die vonden een pc nog niet nodig voor kinderen. dat wil ik dus niet voor mijn jongste. hij moet zichzelf gewoon kunnen redden op school.
@Blub: Ja hier ook een nichtje van 10 die een powerpoint presentatie moest maken. Ik merk dat ik zelf wel aan het idee moet wennen hoor...maar ja, de tijd van krantenknipsel uitknippen is voorbij (wahaha, en ik ben nog niet eens 30 )
Dat heb ik, voor mezelf destijds of samen met m'n stiefdochters, ook regelmatig gedaan. Nostalgie, krantenknipsels en naar de bieb voor je werkstuk Naar aanleiding van jullie antwoorden en na wat gegoogel heb ik nog een vraag : mijn man kan door een incentive op z'n werk aan een ipad komen. Maar, heb je daar wat aan als je niet online kunt? Ik heb er nl niet zo'n trek in om daar ook weer een abbo voor af te sluiten. Stel dat ik 1 of 2 maanden een abbo neem en allerlei apps en filmpjes download, kan er daarna dan zonder abbo ook nog mee gespeeld en naar gekeken worden? En die V-Tech speelgoeddingen, ik wil er daarvan graag eentje voor haar verjaardag kopen. Bij de Smile staat op hun site dat het vanaf 5 jaar is, maar ik zie ook spellen vanaf 3 jaar? En klopt het dat er niet zo veel spellen verkrijgbaar zijn voor de Mobigo? Want als dat zo is dan wordt mijn keuze wel de V-Smile denk ik. Dank weer!
Mijn zoontje (bijna 3) speelt soms een spelletje op de laptop of kijkt een filmpje. Dit doet hij altijd samen met één van ons. Wij proberen het gebruik van de computer en de tv laag te houden. Het hoort erbij maar het hoeft niet een groot aandeel te zijn. Ik zie liever dat hij gewoon lekker zijn fantasie gebruikt, beweegt etc etc. In alle eerlijkheid is het tv kijken hier wel erg toegenomen de laatste tijd (was zelden en nu toch 30 minuten per dag). De computer is misschien 30 minuten per week.
De ipad is hier bijna dagelijks. En dan vooral om koekeloere te kijken als ze net wakker is, of spelletjes te spelen van Woezel en Pip. @Natas: Zonder internet heb je er weinig aan....zou 'em niet aanschaffen voor alleen spelletjes of zo. Da's echte zonde van je geld. Ik gebruik dat ding eigenlijk nooit. Mijn vriend gebruikt hem om op teletekst te kijken, dingen te lezen, spelletjes spelen, foto's te bewerken...zijn hobby, apple dingen. Dochterlief neemt het gewoon over van papa..
nee, mijn peuter mag nog niet op de computer. Er zijn nog veel meer interessante dingen in haar wereldje die ik beter bij een peuter vind passen. De kleutertijd lijkt mij vroeg genoeg.
Mijn zoontje zit iedere dag wel even op de iPod touch, ik gebruik hem niet meer dus er staan allemaal spelletjes op. Ook weet hij hoe hij naar YouTube moet gaan en staat er bij favoriete zijn leukste filmpjes. Mijn iPhone pakt hij ook regelmatig maar dan gaat hij bellen/op facebook en dat mag hij niet. Op de laptop mag hij niet omdat hij overal op drukt. We hebben een speelcomputer van vtech en daar vindt hij niks aan. Hij zit ongeveer een half uurtje per dag op de iPod (als hij vervelend is wat langer want dan wordt hij heel rustig van de spelletjes )
Voor de iPad hoef je geen abo af te sluiten. Ze hebben wifi. Dus thuis of ergens waar een hotspot is kan je gewoon internetten. En verder kan je er veel AppS opzetten die geen internet nodig hebben nadat je ze geinstaleerd hebt. Hier is vooral de zappelin app erg populair. Lekker filmpjes kijken, spelletjes spelen en kleuren.
Mijn zoon heeft een V-Smile Pocket, speelt soms op mijn (oude, voor neefjes en nichtjes in huis liggende) DS, en speelt een potje Mario Kart op de Wii. De Wii doet hij met mijn man, de DS en V-Smile pakt hij zelf. Niet de hele dag, maar elke dag wel een half uurtje oid