Dochters kort op elkaar; zelfde interesses wat te doen met Sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Onze dames zijn allebei gek met playmobil. Sinds ze bij mijn zus hebben gelogeerd en zij haar oude playmobil tevoorschijn heeft gehaald. Nu heb ik zelf ook nog heel veel superleuk spul van mezelf van vroeger. Hoe pak ik dat aan? Inpakken voor samen? Hetzelfde geldt voor de LEGO. Ik wil dan wel nog op zoek naar iets persoonlijks maar op het moment willen ze steeds hetzelfde....!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier zijn kinderen ook regelmatig enthousiast over het speelgoed dat de ander krijgt.
    De regel is dat het 1 dag 'nieuw' is, dat niemand anders er mee mag spelen en dan de dag erna gaat het op de grote hoop/in de bak en mag iedereen er mee spelen, wie het eerst komt, wie het eerst maalt...

Als je sowieso nog een 'eigen' cadeautje per kind gaat geven, dan kun je makkelijk iets inpakken voor allebei. Hebben wij al heel vaak gedaan, bijvoorbeeld ook bij een Playmobil Dierentuin (die erg duur was ;)). Dat begrijpen ze prima (alle namen op het cadeautje :D).

(en soms, koop ik wel eens precies hetzelfde voor de kinderen, bij sommige dingen is het ook leuk/niet erg om het gewoon dubbel te hebben)

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je kunt ook je eigen naam erop zetten ;) nee serieus, ik zag het ooit bij een moeder die het geruzie om speelgoed zat was. Zij kocht wat speelgoed voor zichzelf en mochten de kinderen ermee spelen. Geen ge-emmer van de een dat het van haar was maar er samen tevreden mee spelen omdat dit mocht van mama. Vriendinnetjes moesten het ook eerst aan mama vragen. Vond het best een goed idee!

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier een tweeling, dus heel vaak dit probleem. Bepaalde dingen krijgen ze samen en van bepaalde dingen krijgen ze allebei een eigen exemplaar, al dan niet in een andere versie. Ik heb dus bepaalde speelgoed dubbel in huis. Gelukkig zijn ze vanaf het begin niet anders gewend n kunnen ze ook goed delen; de grotere dingen zijn dus voor samen... Zoals inderdaad de playmobil dierentuin. Ik heb dan voor allebei nog een apart zakje met diertjes gekocht.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Mijn zus en ik ik hadden weinig dingen die overeen kwamen maar als mijn ouders wat hadden voor ons beide stonden beide namen er op. Hebben ook gehad dat mijn vader het ook mooi vond (lego) en stonden er drie namen op haha.

Nooit problemen mee gehad, zou in ieder geval niet alles dubbel geven. (Lego heeft veel dingen wat helemaal niet erg is om dubbel te hebben. )

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn kids vinden ook altijd veel dezelfde dingen leuk. Vorig jaar stond bij allebei precies hetzelfde op hun verlanglijstje. Van sommige dingen kocht ik er 2 (zoals voetbaltassen, wel handig allebei een eigen ;)), maar dingen waar je samen mee kan spelen waren gewoon voor samen. Werkt prima hier, maar ze spelen sowieso heel graag samen, dus dat scheelt misschien.

Dit jaar hebben ze allebei een iets ander lijstje, maar krijgen ze ook weer dingen die voor hun samen zijn (bijv. spelletjes) en dingen apart.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.296
    17.184
    113
    ik zou de wat duurdere dingen dan ook voor samen doen :) Hier kregen ze vorig jaar een knikkerbaan met zn 3e, gewoon alle namen erop gezet en klaar.

Of anders wel allebei playmobile maar de 1 de dierentuin-lijn en de ander de speeltuin-lijn (geen idee of die er is haha, maar dat idee). Hebben ze hun eigen ding maar kan het wel goed gecombineerd worden

8. susy26

susy26 Niet meer actief

hier heb ik op zolder ook lego en duplo staan wat voor allebei is. dan zeg ik dat het voor hun samen is.vaak is dat wel goed.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik zou dan iets gezamenlijk doen en dat samen laten uitpakken en ook nog beide apart iets. Zo doen wij het ook.hier zit er dan wel 2,5 jaar tussen maar er is zowel speelgoed van beide (duplo, keuken) en dochter heeft ook twee bakken in de kast waar haar dingetjes (kettinkjes enzo) inzitten waar haar broertje niet aan mag komen. En dat weet hij ook prima. De rest mag door beide mee gespeeld worden maar in de praktijk spelen ze niet heel veel met elkaars spullen maar dat zal ook komen door iets meer leeftijdsverschil en meisje-jongetje.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bedankt dames! Het is dus niet zo gek om gezamenlijke dingen te doen 😉

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee hoor wij doen ook een aantal gezamenlijke cadeaus. Meiden schelen 16 mnd en zijn 3 en 4 en vinden veel hetzelfde leuk.
    Krijgen samen een wobbel, walkietalkies en een doos lego friends.

Deel Deze Pagina