Een beloningsbord met magneetjes. Als een dochter van je een hele dag niets stukmaakt een magneetje plakken. Na een hele week is de rij vol. Dan staat er een vakje met beloning, waar je bv kan opschrijven wat de beloning is. In jullie geval kan het iets zijn wat ze dan echt verdienen, 15 minuten ipad, spelen met t poppenhuis enz. Eerst laten zien dat ze t kunnen. Wij gebruiken dit bord bijvoorbeeld voor t slapen van de jongste en dat gaat t stuk beter.
Dat vind ik echt onzin. Mijn dochter van 5 zit ook al 2 jaar alleen op de tablet. En ze kan ook prima alleen kleuren en kleien etc. Enige waar ze wel eens op tekent dan is haar zelf. (Zodat ze weer kan baden/douchen). Je mag best van een kind van 5 verwachten dat ze niet continu iemand nodig heeft. Op school moeten ze ook alleen kleuren etc. Hoe gaat het op school met de oudste @SDonya ? Sloopt ze daar ook alles ? Misschien dat de juf nog tips heeft.
Is het een idee om op vaste momenten te mogen 'slopen' bijvoorbeeld papier scheuren of een kartonnen doos helemaal in elkaar trappen zodat ze weet waar ze zich lekker op uit mag leven. Daarnaast denk ik dat ze bij het spelen met de spullen waar ze eerder mee in de problemen kwamen (sloopten) nu wat met nabijheid nodig hebben. Soms is het ook meer te doen om de aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht.... Ik weet niet hoeveel dagen je werkt en hoeveel tijd je echt samen met je kinderen die kunt brengen (zonder ook veel huishoudelijk werk). Samen buiten ravotten, stoeispelletjes en echt ook even 1op 1 contact kan soms al veel doen merk ik hier...