verplicht om reden buiten zomervakantie opgeven is niet leerplichtig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1982, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

onze dochter wordt in oktober 5 jaar (dan dus leerplichtig)

nu willen we haar in maart een vrijdag en maandag van school houden ivm lang weekend weg (even ontspannen en aandacht voor de meiden na4 maanden overwerken lees 40 uur ipv 24 uur gewerkt)

en in juni willen we der 2 weken van school halen omdat we dan op vakantie gana naar italie laatste jaar voorseizoen

maar ben je verplicht een reden op te geven en wat geef ik dan op

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Gewoon vakantie? Dat is namelijk een legale reden zolang je kind 4 jaar is. Zou wel even kijken welke twee weken in juni je uitkiest, het is zo sneu als je kind alle eindejaarsfestiviteiten moet missen...

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja niet alle scholen waarderen zulke vakanties :)
    Maar ze kunnen er weinig aan doen verder.
    Ik zou dus gewoon de waarheid opgeven als reden :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze nog geen 5 is zou ik gewoon aangeven dat ze mee op vakantie gaat :)

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier moet je een formulier invullen omdat school graag wil weten waar de kinderen zijn. Als reden kan je inderdaad gewoon vakantie opgeven. Is een formaliteit.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ze is nog niet leerplichtig maar er bestaat ook iets als schoolregels dat zal het waarschijnlijk hier het geval

7. p1982

p1982 Niet meer actief

Na de vakantie in juni moet ze nog een week naar school. En schoolreisje is er voor

Moet een formulier invullen dat zal regel wel zijn.
    Ze kunnen t volgens mij niet afkeuren toch?

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Niks om daar zorgen over te maken. Is een formaliteit en ze kunnen het inderdaad niet afkeuren. Je kind is nog geen 5 jaar.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Toen onze dochter nog 4 was, was een briefje voor de eigen juf voldoende. Gewoon dat ze er een week niet zou zijn vanwege vakantie in mei vorig jaar.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier hoefden we niet eens een formulier in te vullen. Gewoon even tegen juf zeggen dat ze niet kwam. We zijn een week in juni op vakantie geweest, toen onze meid 4 was. En een keer een weekend weg. Vrijdag had ze al vrij in groep 1, maandag vrij genomen. Geen enkel probleem.

Ik zou dus gewoon invullen dat jullie op vakantie gaan. Je hoeft daarna niet op toestemming te wachten, aangezien ze niet mogen weigeren. Ik kan me voorstellen dat sommige leerkrachten het niet leuk vinden, maar dat is jouw probleem niet. ;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Lekker doen.

Nu kan het nog..
    Netjes melden en meestal snappen ze het echt nog wel op school.

Deel Deze Pagina