Dochters versus zoons

Discussion in 'Mama en gezin' started by Stringetje, Jul 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn zoons zijn geen rommelkonten. Integendeel zelfs!
    Verder kunnen ze zichzelf prima vermaken en kunnen ze rustig spelen. Het zijn allebei rustige jongetjes welke graag knuffelenen bij je kruipen.
    Wel zijn ze erg fysiek als ze eens ruzie hebben met elkaar.
    En Aiden lusten bijna niks en is dus een slechte eter.
    Finley daarentegen lust alles.

2. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Dochter kan zich goed zelf vermaken sliep laat pas door maar toch eerder dan haar broertje.
    Ze heeft haar puberbuien en kan goed een zeurderig stemmetje opzetten, maar is verder rustig aan het spelen of dansen en tutten
    En was altijd al een schootkindje geweest.

Zoontje gebruikt overal geluid bij. Rent alle kanten op. Zit amper stil. Gooit met spullen is een driftkikker, supergrappig dat wel en erg snel met alles. Maar dat kan ook door zijn voorbeeldzus komen.

Ik zie dus wel verschil :p

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon is erg rustig, knuffelkont, kan over het algemeen goed eten en slaapt ook goed en lang :). kan goed zelf en rustig spelen, ruimt de boel ook weer op als we dat vragen maar maakt niet veel rommel. Huilt niet zo snel en vraagt niet meer dan normaal aandacht. Hij is wel verlegen en wacht liever eerst af (maar dat is karakter denk ik)

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier 2 jongens, en hier wordt inderdaad (toevallig?) heel druk, heel wild, heel luidruchtig en heel rommelig gespeeld. Vooral zo na 17 uur is het hier een geren en gespring van jewelste en voel ik me vaak een politieagent. Verder ook echte 'jongens'-interesses: de oudste houdt van dinosaurussen, draken, krokodillen, en alles wat gevaarlijk is en tanden heeft. De jongste houdt van alles met wielen en een motor erin. En beide worden erg gelukkig van ballen in alle vormen en maten.

En ik ben zo dol op sprookjes en prinsessen en eenhoorns en Disneyfilms! Maar ik krijg ze er niet in bij m'n knullen ;) Ach ja.

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ik vind juist dat jongens druk.zijn niet luisteren als ze vallen dan schreeuwen ze werkelijk alsof de benen eraf gehakt zijn.
    En dan heb ik het over 6 neefjes hier.
    Onze dochter is juist heel anders als.ze valt lacht ze en gaat gewoon weer door.
    Luisterd zeker wel en kan heel goed alleen spelen.

Haar neefjes echt breken.je huis af en je kan 40.000x herhalen

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Alle vier mijn jongens zijn rustig, luisteren goed, eten matig en zijn echte knuffelkonten
    Uiteraard krijg ik veel jongens over de vloer en dan merk ik duidelijk verschil qua druk zijn.
    Slapen hebben ze hier altijd goed gedaan.
    De jongste van 5 slaapt in het weekend ook tot9 uur/ half 10.

Niet echt het prototype jongens dus.

7. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn zoon is 14 maanden en stapt sinds een maandje. Als hij valt, staat hij weer op en probeert het opnieuw. Hij is ondeugend en ziet geen gevaar. Rent de weg op, klimt via het klimgedeelte op de glijbaan, loopt over de bank etc. Hij is gek van knopjes en drukt het liefst de televisie de hele dag aan en weer uit. Hij eet graag maar wel veel van hetzelfde, lust van fruit bijv alleen banaan en perzik. Als hij genoeg heeft dan gooit hij zijn bord op de grond. En steentjes, zand en slakken stopt hij graag in zijn mond. Hij zegt nog niks, al heeft hij net ontdekt dat papa reageert als hij papa zegt en dat vindt hij hilarisch. Hij lacht trouwens sowieso veel. Als hij moe is, klimt hij op schoot en legt zijn hoofd in je nek en komt kroelen, geeft ook graag kusjes.

Dochter op die leeftijd was heel bedachtzaam en voorzichtig. Ze stapte vanaf 9 maanden al maar durfde niet goed waardoor het heel lang duurde voor ze daadwerkelijk los loopte. Als ze viel ging ze hard huilen en dan duurde het weer een paar dagen voor ze het opnieuw probeerde. Ze heeft nooit ook maar geprobeerd om verder dan 3 meter van ons vandaan te lopen, ging niet uit zichzelf de trap op enzo. Ze al wel alles maar liet de steentjes in de tuin enzo wel met rust. Dochter kon op de leeftijd van 14 maanden wel al meerdere woorden zeggen en dierengeluiden nadoen. Ze lachte niet zoveel als zoon, was ook daar bedachtzaam in. Je moest je best doen om haar te laten lachen (bij zoon is 'boe' zeggen op een rustige toon, op je tong uitsteken al voldoende, die vindt alles grappig). Kroelen deed ze niet veel, soms heel kort maar zat dan al snel weer te wiebelen op schoot.

Ze slapen allebei meer dan goed.

Share This Page