Jammer

Discussie in 'De lounge' gestart door ladylupos, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Voordat ik me hier aanmelde heb ik een tijdje mee zitten kijken en lezen en dit leek me zo een leuk forum dat ik me uiteindelijk toch heb
    aangemeld.
    Maar wat mij heel erg opvalt is dat sommigen vrouwen hier zo verschrikkelijk onnadenkend, bot en onaardig hun mening geven.

Ja dit is een vrij land en je moet je mening kunnen geven, maar moet
    dat nou echt soms zo grof en gemeen?

Eerst dacht ik het zijn allemaal zwangeren vrouwen en dan spelen ook de hormonen een rol, maar er zitten hier verdomd veel vrouwen waarbij dat helemaal niet het geval is.
    Op sommige topic's is iemands opvatting of manier van denken niet wat een ander wilt horen, maar is dat nou echt een reden of gelijk iemand aan te vallen of er vanuit gaan dat iemand dan maar niet deugt??

Niet dat het hier iemand wat uitmaakt hoor, maar ik zit er echt aan te denken om hier te stoppen, want als ik soms lees hoe vrouwen op elkaar reageren en soms ook op mij dan heb ik daar helemaal geen behoefte aan.
    Ik ben zwanger en ik zit hier niet om vijanden te maken, maar ik raak soms gewoon gestresst hier!

Elke keer dat je op een topic reageert is het maar afwachten tot er iemand je aanvalt of iets naars tegen je zegt :(, omdat je er niet opzet wat een ander wilt horen.

Ik ben ook niet geheel onschuldig hoor, maar ik let wel altijd op hoe ik iets zeg.
    Voor zover ik weet heb ik tot nu toe niemand aangevallen, omdat ik het niet eens ben met iemand haar mening.

Waarschijnlijk word ik hier ook wel weer op aangevallen dat ik dan maar idd weg moet gaan ofzo, maar ik moest het even kwijt :).

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Helemaal met je eens. Ook wordt er niet goed gelezen, waardoor er weer irritaties onstaan. Erg onnodig allemaal.
    Grapjes die je maakt en die dan volledig verkeerd vallen dat je je afvraagt waar is iemand z´n gevoel voor humor gebleven.... dus ja, ik kan me wel vinden in je post.

Weet je wat alleen het jammere is? Dat iedereen het straks met je eens is, maar er niks verandert ... :D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik val je niet aan ofzo, maar dit soort topics zijn hier al heel vaak geweest en uiteindelijk maakt het niks uit. Ik vind het allemaal nog wel meevallem en zou hetbgewoon niet te persoonlijk nemen.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik word hier eigenlijk nooit echt aangevallen op mijn mening en steek deze toch niet onder stoelen of banken. Of ik heb gewoon een dikke huid, dat kan natuurlijk ook!

Ik snap je punt maar vind ook wel dat je op een forum mag verwachten dat je soms tegenspraak krijgt. Als dit niet het geval zou zijn is het snel saai hier.

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik ben het ook wel met je eens hoor. Je kan idd best je mening geven, maar vaak mag dat wel wat subtieler gezegd worden. Maar een forum is natuurlijk een makkelijke manier om je even te laten gaan. Denk dat meer dan de helft die hier heftig reageert, dit in real-life niet doet of durft.
    En lezen is vaak een hele kunst ja ;)

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ach er zitten hier zoveel verschillende vrouwen (en een paar mannen) op, met allemaal hele verschillende denkwijzes en meningen. Vaak liggen bepaalde onderwerpen een beetje gevoelig en dan krijg je zulke reacties.

Ik heb trouwens op fora gezeten waar het 20 keer zo erg was, vergeleken met daar is het hier hartstikke gezellig.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen ... het zijn vaak sommige onderwerpen die ik dan of wel lees maar niet reageer of helemaal zelfs niet lees.

Ook is lezen op zichzelf al een vak ... hoe vaak iets fout op gevat wordt!

Maar als je je niet meer fijn voelt hier dan moet je je misschien uitschrijven of misschien niet zo reageren. Dat helpt ook.

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik snap je punt maar probeer het niet te persoonlijk te nemen meid! Vaak komen er al irritaties doordat men verkeerd leest.

Als je er te veel last van heb zal ik niet meer reageren in die topics en gewoon de leuke topics en meiden opzoeken :D.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik denk dat je een beetje overgevoelig reageert, welcome to the real world denk ik dan, ja er zitten bitches bij (myself included) maar ook die (waaronder ik) kunnen ook heel lief reageren maar we zijn ook gewoon eerlijk en recht door zee, als je daar niet tegen kan moet je of jezelf weerbaarder maken (heb je meer aan in het leven) of je schermt jezelf ervoor af en stopt met forummen, misschien is deze manier van communicatie gewoon niet voor je weggelegd.

Ondanks dat ik best wel eens een discussie kan hebben heb ik hier ook honderden (duizenden misschien zelfs) berichten gelezen en geplaatst die gewoon lief, aardig, meedenkend e.d. zijn dus ik vind je veroordeling onterecht en dus zou mijn conclusie zijn dat je het bij jezelf moet gaan zoeken want zo erg als jij het hier neerzet is het echt niet.

Dit soort topics zijn inderdaad al vaker geweest er zal echt niets gaan veranderen alleen omdat jij er niet zo goed tegen kan.

Ja en deze reactie zal je dan misschien ook niet goed tegen kunnen maar dat is niet echt mijn probleem natuurlijk, het is gewoon mijn visie / mening (niet de waarheid dus!) en een eerlijke reactie (aan schapen die meebleren leer je toch ook niets, ik heb liever iemand die mij een ordinair viswijf ;) vind en me de waarheid zegt dan een blerend schaap dat steeds met me meepraat) en we kunnen niet alles op een gouden schaaltje kan leggen omdat er overgevoelige mensen hier zitten en ja misschien zou het vaak beter verwoord kunnen worden maar daar heb je zelf ook niet altijd zin in, sommige mensen kunnen dat beter dan andere mensen, het is geen kunst die ik beheers :p

10. Purk

Purk Niet meer actief

Snap wat je bedoelt, maar trek het je niet persoonlijk aan. Ik heb gewoon een 'blacklist' van dames die ik een beetje ontwijk, omdat ik niet altijd zin in ze heb of het toch nooit eens met ze wordt. En ontwijk de topics waar gerelt of gekat wordt gewoon, scheelt je een hoop stress. Is dat misschien een idee?

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Grappig ... het lijkt wel of het in de lucht zit. Op een ander forum (echt totaal niets met zwangerschappen te maken), loopt een dergelijk topic nu ook ...

Bekijk bijlage 280687

Utopie ... er zullen altijd mensen met meningen zijn. En soms wil je die meningen niet horen, of worden ze anders bedoeld dan door de ontvanger begrepen ...

12. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Ik zit hier pas 2 weken en die heb ik ook al hahahaha:D

13. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Je heb wel gelijk maar zo gaat het op een forum. Ik reageer bewust niet. We hebben allemaal een mening en de 1 durf dat beter uit te spreken als de ander.

Nou ben ben meer een meelezer hoor en af en toe reageer ik eens of vraag ik hier wat.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat word mijn nieuwe achtergrondje, too cute voor woorden!

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Je kan ze ook gewoon blokkeren.. Ben je der ook van af.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hehe nou inderdaad. Ik wilde al een foto van My Little pony erop zetten.
    En dan vind ik het er hier nog best schappelijk aan toe gaat haha.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Och. Trek het je niet teveel aan, blokkeer desnoods mensen. Hou er rekening mee dat als je een topic opent er ook mensen zijn die het helemaal niet met jou eens zijn, als je daar niet tegen kunt dan moet je misschien niet zo'n topic openen.
    De laatste tijd worden sommige best persoonlijk, maar daar voel ik me niet door geraakt ofzo. Het forum is voor mij een leuke uitlaatklep, ik lees en leef mee, lach en word soms boos, maar zodra ik er gestrest van zou raken zou ik er weg van zijn. Gelukkig is dat niet het geval, ik kan het heel makkelijk naast me neerleggen.

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik wil hier ook even op inhaken, wij moderators streven naar gezelligheid en verwachten ook positieve deelname van forumleden. Helaas kunnen wij ook niet alles zien vandaar de meldknop. Wat voor de een een gezonde discussie is kan voor een ander wel aanvallend overkomen. Het is dan de kunst om of te negeren en niet te reageren.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben het wel met je eens, soms wordt er bot gereageerd, maar dat heb je nou eenmaal op een forum. Zoveel mensen, zoveel meningen. Het is niet anders.

Gewoon negeren zou ik zeggen.

20. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik probeer zelf altijd goed op te letten hoe dingen overkomen. Dat is lastig met woorden op een beeldscherm. Ik geloof niet dat ik iemand ooit heb beledigd en voel me zelf ook niet snel beledigd. Ik hoef met mensen van hier niet te leven en te slapen, dus een andere (pittige) mening vind ik prima.

Maar soms zie ik wel dat het erg ver gaat, zeker soms met schelden, uitdagen of verwijten die persoonlijk worden. Ik negeer die mensen dan even, je hoeft er niet altijd op in te gaan. Vaak zien andere leden dan ook wel dat hun reactie te heftig was, daar hebben ze mijn antwoorden en commentaar niet voor nodig. Ze staan dan zelf een beetje voor "lul". Toch zie ik hier ook vaak dat ze het onderling bijleggen, zoals; Ik snap jouw punt hierin, ik had het zelf niet zo bedoelt of ik kwam wat hard over. Vroeg of laat weten we allemaal of wat we zeggen te hard of te gek is draaien we wel weer bij. Als je maar je excuus aanbied als je iemand kwetst. Zoniet, dan zou ik er snel klaar mee zijn.

Maar het is geen reden om hier te stoppen vanwege een paar vervelende mensen.

Deel Deze Pagina