Zoontje drinkt heel langzaam.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babyluvv, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    #1 Babyluvv, 1 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2017
    Niet geheel wetend, waar ik dit moet plaatsen en 'stel je vraag aan een voedingsdeskundige' gesloten is, plaats ik het maar hier..

Mijn zoontje, (gister 1 week oud) drinkt zijn flesje van dr. Brown heel langzaam en ook wat slecht voor ons gevoel. Hij mag nu 90 cc maar komt daar niet aan. Zolang hij 60 cc drinkt, is het ook goed. Vanochtend heeft hij maar 20 cc gedronken, toen de kraamverzorgster er was 80 cc en net heeft hij 40 cc gedronken (kraamverzorgster is weer weg). Hij drinkt zijn flesje zo langzaam en valt daarbij ook in slaap. ik moet hem dan wakker maken, door hem te verschonen of een boertje te laten doen. Dit eenmaal gedaan, drinkt hij nog een paar slokjes zal misschien 5cc zijn en vind het dan wel genoeg.. :(
    De kraamverzorgster zegt dat hij het op deze fles (dr. Brown met fase 1 speen) en voeding (nutrilon) het goed doet. Ze weet ook dat hij soms minder drinkt.. en ik de fles en voeding niet hoef te veranderen.. Ook het 'zakelijke' voeden zoals zij het benoemd probeer ik.. dus ipv in je arm voor je op schoot.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoelang duurt een voeding dan?

Overigens vouw je met fv elke dag 10cc op... tot ze zelf even aangeven dat het genoeg is.. als je kindje een week oud is zit je dus op 70cc..

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ziet hij geel? En hoe groeit hij? Meldt hij zich voor de voedingen? En komt hij eerder nadat hij een keer weinig gedronken heeft?

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Over dat in slaap vallen.. is het een idee om hem te verschonen voordat je hem gaat voeden? Of doe je dat al? Verder heb ik geen ervaring met flesvoeding maar hier dacht ik meteen aan..

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hij kan met gemak een halfuur tot 3kwartier over een flesje doen. (Halverwege nieuwe gemaakt omdat hij flesje dan koud heeft...) Als hij een wat langere pauze neemt en bijna in slaap valt, stimuleer ik hem wel, door zijn wangetje te aaien waardoor die weer gaat drinken of door zijn beentje wat te masseren. Ook verschoon ik hem tussendoor als die bijna in slaap valt, word hij wakker van. Of laat ik hem een boertje doen.
    Hij zit op de 7 voedingen per dag. Ik ga morgen eens overleggen of hij niet beter naar 8 voedingen per dag kan. Kraamhulp is morgen voor het laatst. (Dan wel dezelfde hoeveelheid naar een dag, Maar mindere beetjes per keer.)

6. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik verschoon hem voor de voeding. En tijdens de voeding verschoon ik hem nogmaals als hij in slaap valt. Niet echt verschonen, Maar broek uit, luier los en weer dicht, broek weer aan. Dat is tussendoor verschonen, eigenlijk nep verschonen..

7. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hij is nog lichtelijk gelig. In verband met het levertje dat nog niet optimaal werkt zoals ik begrepen heb. Maar hij is niet suffig. En heeft veel plasluiers en poepluiers zo'n 2x per dag. (Hij is ook 2weken te vroeg geboren.) Hij groeit goed. Is op 30gram na terug op zijn geboortegewicht. De ene keer maak ik hem wakker voor de voeding een andere (enkele) keer meld hij zich. Als hij wat minder heeft gedronken meld hij zich niet eerder.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Probeer anders een grotere speen op de fles en kijk even hoe dat gaat.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoeveel drinkt hij nu in 24 uur? En wat is het gewicht?

10. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel, dan zal ik mijn vriend eens naar de babydump sturen om een fase 2 speen te halen. (Ben zelf nog wat herstellende van de bevalling, vandaar dat ik zeg hem te sturen..)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het zou ook kunnen dat level 2 veel te snel gaat nog hoor, maar daar kom je dan vanzelf wel achter, dan kan je evt zelf ook nog het gaatje in de level 1 ietsje groter maken.

Let wel op dat het niet sneller gaat als 20 min, voor zuigbehoefte/verzadiging

12. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hij weegt nu 2860. Heeft de laatste dag 415cc gehad in 24uur tijd. En vandaag heeft hij 200cc gehad tot nu toe

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, ik vind dat niet meeeega weinig in 24 uur hoor :)

14. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dat was gister. Toen dronk die goed. Vanacht om 3uur 60cc,
    om 6uur (de voeding van 7uur) 20cc,
    om 10uur (met de Kraamhulp erbij) 80cc, om 13uur 40cc..
    Als ik volgens haar berekening reken, per kilo lichaamsgewicht 2860 x 150 kom ik uit op 429 cc dat delen door de aantal voedingen (7) is zo'n 60 cc per voeding. Dus ik denk dat de hoeveelheid die hij gehad heeft voor nu wel goed is, Maar beetje raar verdeeld..
    Maar het langzame drinken blijft lastig. (Vind ik lastig.. misschien zie ik het wel verkeerd) heb ook geprobeerd zonder die groene ding van dr Brown

15. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik ga morgen overleggen of hij de hoeveelheid mag doen over 8 voedingen per dag ipv 7. Denk dat hij daar meer aan heeft. Dan zit hij op het zelfde hoeveelheid maar niet zoveel in 1x moeten

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat lijkt me een goed plan. Hier dronken ze met 6 mnd nog maximaal 90cc per voeding, ik vind dat dus enorm veel voor zo'n kleintje. Vaker kleine beetjes is veel logischer dan meteen 80/90cc.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je zoontje is pas een weekje oud he? Dat hij niet netjes 60cc per sessie drinkt is heel normaal. Verschillende tijden en verschillende hoeveelheden is ook niet vreemd.
    Mijn zoontje is nu 2 weken en hij drinkt de ene keer 90cc en dan weer 45cc. De ene keer komt hij om de 3u en daarna komt hij 2x per uur. Als hij honger heeft dan geef ik hem gewoon drinken. Hier doet hij ongeveer 20 minuten over een fles van 90cc. Maar ik moet zeggen dat mijn zoontje als sinds dag 1 een hele sterke drinker is. Niet alle babytjes zijn dat. Jouw zoontje is geboren met 37 weken, dus het lijkt mij ook dat hij gewoon nog niet heel goed is in drinken. Hij moet het ook leren en zijn spiertjes trainen natuurlijk :) Drinken kost veel energie.

Maar vraag zeker advies bij professionals hoor! :)

mama en zoon vindt dit leuk.
  18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor een week oud vind ik 60 cc al ruimschoots voldoende per keer. Meer moet je echt niet willen, daarmee rek je de maag gewoon uit. En acht keer drinken (of vaker)is voor zo'n kleintje sowieso beter.

19. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    @ShampooL Dankjewel voor je berichtje! :) Dat is inderdaad zo, daar heb je ook volkomen gelijk in.. Doet me veel goeds.. :) En hij is vanaf zijn geboorte trouwens niet zo'n sterke drinker. Hij dronk steeds maar 5cc per keer en zijn maagje was ook gespoeld. Daarna ging van 5cc naar 20cc. Hij heeft overigens net de fles om 16uur gehad en heeft 5cc erin laten zitten.. Dus 60 op alsware (Ik reken zo, 60 cc water en 5 cc poeder) ik merkte niet dat hij nog behoefte had aan meer, dus geen 30 cc bijgemaakt. Maar de fles was nu ook wat sneller dan die van 1uur.

20. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hij krijgt 60cc per keer. Drinkt daar soms 50 van op. Soms heel flesje en soms wat minder. Hij mag, als hij wil zoals de kraamzorg zei, daarna nog een flesje van 30cc krijgen. En kijken wat die ervan opdrinkt. Dit alleen als hij er zelf om vraagt.. Maar hij vroeg er net niet om en heeft 60 cc leeggedronken. Ik ga morgen overleggen als ik de fles van 7x naar 8x kan doen (dan geen 60 cc per keer maar minder natuurlijk om dezelfde hoeveelheid over 24u beetje aan te houden...)

Deel Deze Pagina