Dochtertje (2) zegt al ruim voor NOD: "mama, babytje in buik"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chipske, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn dochter gaf het ook ruim 9 dagen voor NOD aan dat ik een baby in de buik had.. en ze had gelijk..

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Wauw wat spannend!! Ik ben benieuwd!!!! Ik ga het zeker volgen!!

@Loran: wat ongelooflijk bijzonder dat het bij jou klopte!

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Was er heel sceptisch in.. geloofde haar niet.
    Maar de test gaf haar gelijk..
    Mijn vriend dacht overigens hetzelfde als mijn/onze dochter.
    Maar hoe ze het wist? ik weet het niet.
    Ze zegt steeds: babyBroertje, maar ook een Babyzusje die ze ooit erbij krijgt?

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    dan mag je gaan opschieten :p

5. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een bijzonder verhaal zeg.

ik hoop voor je dat je dochter gelijk heb...

Blijf het ook volgen hoor...

6. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik had het ook meegemaakt. Ik werk met kinderen en er kwam een kind naar mij toe en zei jij kindje in je buik. ik zei nee joh. Paar dagen later kwam er een ander kindje naar me toe jij kindje in je buik. Ik vond dit heel vreemd een week later had ik een test gedaan en ja hoor ik was zwanger en wel 5 weken. Jammer genoeg is dit een mk geworden maar vond het ook een hele vreemde situatie

7. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik heb dit vorige week ook gehad met me oudste die is nu 7 , ze wist niet ik bezig was voor n brusje zegt ze ineens 4 dagen na me ei , mama ik wil een zusje, ik zeg en hoe moet ik dat doen dan? zegt ze nou mama jij hebt al een baby in je buik, ik zeg oow? paar dagen later komt me net 3 jarig zoontje naar me toe gerend trekt me trui omhoog en geeft me buik een kusje zegt die mama baby! en vandaag een licht positieve test zit 3 spannende dagen voor me nod. dus ja zo zie je maar weer kids heel gevoelig zijn overigens had me dochter ook gelijk bij me zoontje toen zei ze ik wil een broertje dus spannend en afwachten....

8. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    @chipske; wauw wat een verhal oh, kan me voorstellen dat je errug benieuwd bent!Ik heb je verhaal vorige keer gelezen, en ik ga heel hard duimen voor je dat het echt zo is, het is je gegunt!liefs Vita

9. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    @Stippeltje; wauw!Kun je haar niet even naar mij doorsturen:D. Had ze ook al je hele geheime verzameling van babyspullen gezien?hahhaha. Ik hoop het echt meid, ik ga heel hard duimen voor je!!:)

10. missyf

missyf Bekend lid

14 nov 2009
    646
    0
    16
    een heel bijzonder fantastisch verhaal.
    ik hoop zo dat je dochter gelijk heeft.
    en ik blijf ook nog om alles te lezen vind het heel intersant.

veel liefs

11. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff.... Haha nee die zit keurig achter slot en grendel... Veilig opgeborgen!! Hihi... :D
    Nee serieus, ik ben echt heel benieuwd.
    Ze heeft ook gezegd dat ze de vorige keer niks zag, en nu wel overduidelijk (ik was er zelf ook niet over begonnen overigens, ze zei het zelf)
    Kan echt niet wachten hoor! ;)

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Geweldige verhalen!
    Ik kom inmijn omgeving wel vaker dit soort zaken tegen. Of bij anderen of bij mezelf.
    2 weken geleden was mijn moeder bij me op visite (zij wist niet dat wij bezig waren en ik roep al jaren dat ik geen kinderen wil) en ze vroeg me op de vrouw af, ben je zwanger, "nee" antwoorde ik zo neutraal mogelijk. "Ohw" zei ze, "dan duurt dat niet lang meer". Dus vroeg ik waarom ze dat dacht.
    Ze vertelde dat ze de laatste tijd al 5x van haar vader (mijn opa) had gedroomd en dat hij een klein meisje kwam brengen, en dat is voor jou, zei ze. Ik moest heel hard lachen omdat ik het gevoel heb dat als ik zwanger wordt het een meisje zal zijn.
    Toen heb ik haar ook maar verteld dat we er wel mee bezig zijn. Toen voorspelde ze januari dus ik ben zeer benieuwd.
    Ik ben in mijn leven al te vaak dit soort zaken tegen gekomen om het af te doen als toeval. Dus ik geloof!

Ik blijf dit topic volgen en ben zeer benieuwd naar alle uitkomsten.

13. misa

misa Niet meer actief

Ja heel bijzondere verhalen! Zo was er savonds bij ons een visje overleden. Ik was 2 of 3 en lag in bed. Toen mijn moeder me sochtends uit bede haalde vroeg ik als eerste: visje dood? Heel apart!

Maar heb je al getest?? Ben benieuwd!

14. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik vind dit soort verhalen altijd erg bijzonder! Ik blijf het wel even volgen tot de uitslag volgt.
    Ik heb een man die het aan iemand ziet. De keren dat hij het inderdaad bij het juiste eind had zijn niet meer op 1 hand te tellen. Hij wist dus ook 2x voordat ik de test deed al dat het raak was!

15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    #35 Chipske, 12 dec 2009
    Laatst bewerkt: 12 dec 2009
    Wat leuk, al die belangstellende berichtjes. En fantastisch al die verhalen van vrouwen die de ervaring hebben dat jonge kindjes (of volwassenen) een zwangerschap juist ‘voorspelden’. Heerlijk om te lezen :)

Ja, dat klopt. Weet niet hoe het komt of HOE ik het oppik, maar ik weet t gewoon als een vrouw zwanger blijkt te zijn. Op de een of andere manier gebeurt het dat ik naar haar kijk en dan plots de gedachte heb: ‘jij bent niet alleen, je draagt leven in je buik’. Vaak voel ik dan ook de streek rond mijn zonnevlecht enorm intens gloeien. Dat is bij vrouwen die het nog niet weten…. Bij vrouwen die het wel weten weet ik op de een of andere manier ook dat ze het wel weten maar het nog niet vertellen. Heb zelfs 2x ineens ook de misselijkheid van de vrouw in kwestie gevoeld, was minder prettig kan ik je vertellen..:(
    Ik heb in het eerste geval overigens nooit een uitspraak gedaan over de zwangerschap. Ik vind dat namelijk iets voor de vrouw en haar partner in kwestie. Bij die vriendin waarbij ik het net aangaf ontglipte het me gewoon. Ik heb daar dus ook niet bewust opgepikt dat ze zwanger was. Anders had ik mijn mond denk ik wel gehouden. Het was voor haar net zo’n verrassing als voor mezelf, ze was er immers totaal niet mee bezig om zwanger te worden en ze vreeën met condoom.

Lvp, ik durf natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat ze de naam nog nooit gehoord heeft, maar ik twijfel er wel aan. Het is namelijk niet iets waar we het samen met anderen over gehad hebben en met elkaar eigenlijk ook niet meer sinds we haar naam kozen toen ik 3 maanden zwanger was. En wat doen alsof betreft. Haar leidster is nu bijna 30 weken zwanger en dat is de enige vrouw in onze omgeving die zwanger is (althans voor zover ik weet :p)

Mijn dochter is inderdaad ERG gevoelig. Het kan in theorie natuurlijk best zo zijn dat ze mijn verlangen oppikt (of dat er een andere, logischer, verklaring voor te vinden is), ik hoop echt dat ik een loische verklaring zal vinden.
    Wat het zwanger worden ondanks condoom betreft: ik ken in mijn eigen omgeving 2 personen die zwanger zijn geworden ondanks het condoom. Het kan dus wel. Enne….ik heb dat ding niet aangeraakt hoor, dus als er al iemand ‘m niet goed gehanteerd heeft was het vriendlief :D

Wauw Loran, ik krijg helemaal de kriebels van jouw berichtjes. Wat mooi zeg. Zo te lezen zit er dus ook nog een meisje in de wacht :)

Natjuh026, wat bijzonder dat er zelfs 2 kinderen waren die je vertelden zwanger te zijn. En wat ongelofelijk triest dat je een mk hebt gehad. Heel veel sterkte meid met het verwerken ervan. Ik krijg het er koud van :(

Mamavan3 PROFICIAT! Fantastisch zeg. Ik wens je een fijne zwangerschap!

En dan nu mbt het testen:
    Ik heb het nog niet aangedurfd :) Vanochtend had ik namelijk ineens wat roze-verlies bij de toiletgang. Aangezien ik normaal gesproken al een aantal dagen bruinverlies heb en de menstruatie dan ineens flink doorbreekt dacht ik vanochtend: nou, dan zal het straks wel doorbreken. Tot nu toe is er echter nog geen bloed geweest. Maar ik durf het gewoon niet te geloven dat het raak zou zijn. Voor alle zekerheid wacht ik mijn ochtendtemp morgen af. Als deze nog steeds hoog is en niet zakt onder de lijn, dan ga ik wel een testje wagen. Al heb ik er een hard hoofd in. Ik ben ontzettend bang dat het straks, of morgen ineens toch nog in volle heftigheid komt.

Ik heb zojuist al mijn Fertility Friends kaartjes eens bestudeerd ;). Het is in de 21 rondes die ik getempt heb 2x eerder voorgekomen dat ik een luteale fase had van 15 dagen (=max). Mijn gemiddelde zit op 13 dagen. Het zou dus eigenlijk officieel zelfs maandag (16dpo) pas mijn NOD zijn of zie ik dat verkeerd?
    Fertility Friend gaf vandaag (14 dpo) als testdag aan, dus daar was ik in eerste instantie maar vanuit gegaan.

Ik word helemaal gek van die onzekerheid hoor. Daardoor heb ik het zelfs gewaagd mijn 2jarige dochter vanavond te vragen: “heeft mama een baby’tje in de buik?” :)
    Ik schaam me rot dat het al zo ver gekomen is met me ;)
    Ze zei: ‘ja’ en toen ik zei: ‘echt waar?’, ik zweer het, rolde ze zeer ostentatief met haar ogen en legde haar hoofdje op haar handjes neer voor haar op tafel :$ alsof ze wilde zeggen: ZUCHT, mama, je bent echt hardleers hoor.

Tja, ik weet echt niet meer wat ik moet denken hoor.
    Gezien mijn kwaaltjes zou ik haast geloven dat het raak is. Alleen al vanwege het feit dat ik gisterenavond ineens enorm veel zin had in een BAMIBURGER. En let wel…… ik ben daar een behoorlijke tijd tijdens mijn eerste zwangerschap aan verslaafd geweest :), verder eet ik die dingen echt nooit. Is ondertussen dus ook al weer 2,5 jaar geleden dat ik zo’n ding at.
    Maar ja….ik weet ook dat er heel veel tussen de oren kan zitten natuurlijk.
    Echt ik ga zo blij zijn als ik morgen gewoon duidelijkheid heb. Of het nu linksom of rechtsom wordt, al hoop ik uiteraard dat ik morgen een positieve test heb.
    Ik tel op het moment de uren af tot morgenvroeg wanneer ik mijn temp kan meten.

Ik houd jullie op de hoogte!
    En meer verhalen zijn natuurlijk van harte welkom. Graag!!!

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn nichtje heeft de zwangerschap van haar moeder bekend gemaakt. Niemand was nog op de hoogte zelfs moeders niet. Het werd een meisje! En zelfs dat was juist! Ze vertelde ook dat de baby bij de paashaas geboren zou worden! En ook dat was zo 1 dag voor Pasen werd de kleine meid geboren!

Een overbuurjongen zei ook vanuit het niets dat zijn zusje dood was gegaan in de buik. (Moeder had een miskraam, en daar buiten haar man aan niemand verteld).. Ook super vreemd!

En ik las een paar weken gelden op dit forum ook ergens een verhaal van een zwangere dame wiens oppaskindje de zwangerschap had bevestigd.. Dus het zou zomaar kunnen.....

17. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hey ik heb niet alles gelezen maar wou wel even zeggen dat toen mijn zus zwanger was van haar dochter, dat ik de nacht voor zij het vertelde dat ze in verwachting was, ik gedroomd had dat zij op mijn verjaardag zou komen met een baby... Dat als het een jongen was dat hij Almar zou heten. Toen mijn zus dan ook vertelde dat ze zwanger was stond ik echt even versteld en begon me af te vragen of ik het misschien al gehoord had ofzo, maar ze had het zelf pas de dag ervoor ontdekt :)

18. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    en chipske.....ben erg benieuwd:D

19. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Heb even het topic doorgelezen en ben nu ook wel benieuwd :D

20. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    geweldig die verhalen. Hoop zo dat je dochter gelijk heeft. Ben dus wel benieuwd nu.
    ik heb zelf als kind (mijn moeder verteld dit zo graag) ook een zwangerschap voorspeld. Was blijkbaar 3 toen ik de buurvrouw een kusje op haar buik gaf en zei:baby in je buik. Die wist toen ook nog van niets maar ze was wel degelijk zwanger. Kinderen zijn daar inderdaad gevoeliger aan :)

Deel Deze Pagina